Έχοντας παρουσιάσει το ανανεωμένο A3, η Audi συνεχίζει την ανανέωση της γκάμας του μικρομεσαίου μοντέλου της παρουσιάζοντας το S3 το οποίο επωφελείται από εκτεταμένες βελτιώσεις, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης ισχύος.
Ξεκινώντας από τα ουσιώδη, ο δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας που εφοδιάζει το S3 έχει αυξήσει την ισχύ του κατά 23 ίππους και κατά 20 Nm ροπής, αποδίδοντας συνολικά 333 ίππους και 420 Nm ροπής. Ως αποτέλεσμα το ανανεωμένο S3 επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα, όντας κατά 1/10 του δευτερολέπτου ταχύτερο στη συγκεκριμένη διαδικασία.
Επιπλέον της ισχύος η Audi έχει βελτιώσει και άλλες παραμέτρους του κινητήρα όπως την ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης και το σύστημα υπερτροφοδότησης που εγγυάται ακόμα υψηλότερη απόκριση.
Στις προσθήκες συγκαταλέγεται και ένα νέο πρόγραμμα ονόματι Dynamic Plus το οποίο εγγυάται ταχύτερες εκκινήσεις καθώς και βελτιστοποιεί την λειτουργία του turbo εν κινήσει διατηρώντας την βαλβίδα του υπερσυμπιεστή ανοιχτή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Στις προαιρετικές επιλογές προσφέρεται σύστημα εξαγωγής Akrapovic.
Αναβαθμισμένο είναι και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων το οποίο εκτός από την βελτιωμένη χαρτογράφηση διαθέτει ένα αναθεωρημένο σύστημα launch που μειώνει τον χρόνο αλλαγών των σχέσεων έως και κατά 50%.
Η μεγαλύτερη αλλαγή ωστόσο προκύπτει από την ενσωμάτωση ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης με σύστημα διαχείρισης ροπής. Το εν λόγω σύστημα μπορεί να κατανείμει έως και το 100% της ροπής σε έναν από τους δύο πίσω τροχούς εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη δυναμική και ισορροπία σε συνδυασμό με τη λειτουργία του παραπάνω προγράμματος Dynamic Plus.
Να σημειωθεί ότι το ίδιο σύστημα εφοδιάζει τα τετρακίνητα Audi RS3 και VW Golf R με τη διαφορά ότι στην προκειμένη περίπτωση έχει διαμορφωθεί προκειμένου να ευνοεί το πισωκίνητο setup του S3 ούτως ώστε να διασφαλίζει την αλλαγή κατεύθυνσης υπό πίεση. Υπό το ίδιο σκεπτικό, το S3 διαθέτει μια νέα διαμόρφωση Sport για το πρόγραμμα δυναμικής ευστάθειας.
Σημαντικές βελτιώσεις έχουν πραγματοποιηθεί και στο πλαίσιο με την μπροστινή ανάρτηση να υιοθετεί νέα γεωμετρία και να επωφελείται από ανασχεδιασμένα ψαλίδια καθώς και αυξημένη γωνία camber για τα τροχούς των 18 ή προαιρετικά 19 ιντσών και πάλι προς όφελος της δυναμικής οδήγησης, των επιπέδων πρόσφυσης και της ακρίβειας του συστήματος διεύθυνσης. Στις προαιρετικές επιλογές συγκαταλέγονται και ρυθμιζόμενα αμορτισέρ.
Αναβαθμισμένα είναι και τα φρένα καθώς πλέον αποτελούνται από μεγαλύτερα δισκόφρενα 357 χιλ. καθώς και μεγαλύτερες διπίστονες δαγκάνες.
Σε σχεδιαστικό επίπεδο το S3 ακολουθεί τις αλλαγές που εισήγαγε το ανανεωμένο A3 διαθέτοντας ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και νέας αισθητικής φωτιστικά σώματα τα οποία εκτός από την τεχνολογία Matrix LED εγγυώνται και παραμετροποιήσιμες φωτεινές υπογραφές. Φυσικά η εικόνα συμπληρώνεται από πακέτα που ενισχύουν την όψη του με επεξεργασμένο αλουμινίου ή με μαύρα γυαλιστερά στοιχεία που αντικαθιστούν το χρώμιο.
Στο εσωτερικό η Audi έχει εστιάσει στην αναβάθμιση των υλικών αυξάνοντας την ποσόστωση των μαλακών στην υφή επενδύσεων, Dinamica που αντικαθιστούν τα πιο σκληρά πλαστικά. Το infotainment ενσωματώνει στοχευμένες αλλαγές σε επίπεδο λογισμικού ενώ έχει ενισχυθεί και ατμοσφαιρικός φωτισμός.
Ως συνήθως το S3 θα είναι διαθέσιμο και στην πεντάθυρη hatchback έκδοση αμαξώματος όσο και σε τετράθυρη έκδοση.