Η παραγωγή της τρίτης κατά σειρά γενιάς του fortwo ολοκληρώθηκε στα τέλη Μαρτίου και πλέον η smart έχει εκκινήσει τις διαδικασίες για τη διαδοχή του, αρχικά αναζητώντας εταίρους για την εξέλιξη του #2 όπως θα ονομάζεται, σύμφωνα με δηλώσεις στελέχους της.
Προς το παρόν, δεν έχει δοθεί χρονοδιάγραμμα για την άφιξη του διαδόχου του fortwo ωστόσο σύμφωνα με δηλώσεις του Dirk Adelmann, επικεφαλής της Smart στην Ευρώπη η διαδικασία έχει ξεκινήσει.
«Πριν δύο μήνες ξεκινήσαμε να εργαζόμαστε για μια νέα πλατφόρμα η οποία θα φιλοξενήσει το μελλοντικό διθέσιο city car της smart, ωστόσο χρειαζόμαστε εταίρους προκειμένου το μοντέλο να είναι επιχειρηματικά εφικτό» σημείωσε το στέλεχος της φίρμας.
Σύμφωνα με τις συστάσεις, η smart θα διατηρήσει τις εξαιρετικά περιορισμένες διαστάσεις για τις οποίες είναι διάσημο το fortwo, στοχεύοντας παράλληλα στην μέγιστη δυνατή ασφάλεια και εφοδιάζοντάς το με συστήματα υποβοήθησης όπως αυτά που εξοπλίζουν τα μεγαλύτερα #1 και #3.
Κατά τον D. Adelmann, η smart που πλέον αποτελεί κοινοπραξία ανάμεσα σε Geely και Mercedes-Benz, αναζήτησε ήδη διαθέσιμη πλατφόρμα καταλήγοντας ωστόσο ότι θα πρέπει να την εξελίξει εξαρχής και να διασφαλίσει ότι παρά το μικρό μέγεθος το #2 θα προσφέρει αξιοπρεπή ηλεκτρική αυτονομία.
«Στοχεύουμε να αποσπάσουμε κορυφαίες διακρίσεις στη διαδικασία δοκιμών του EuroNCAP και να εφοδιάσουμε το μοντέλο με συστήματα ADAS ανάλογα των #1 και #3 καθώς και να προσφέρουμε ικανή αυτονομία. Για όλα αυτά πρέπει να εξελίξουμε μια νέα πλατφόρμα καθώς δυστυχώς δεν υπάρχει ακόμα κάτι αντίστοιχο».
Η smart ήδη αναζήτησε εταίρους σε αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Renault αλλά και σε κινέζους προμηθευτές, ωστόσο οι αναζητήσεις της δεν ευδοκίμησαν, τουλάχιστον προς το παρόν, ξεκινώντας μόνη της την εξέλιξη της. Αν αυτή ευοδωθεί θα πρόκειται για μια πλατφόρμα η οποία θα ανήκει εξολοκλήρου στην smart.
Εν είδει υπενθύμισης η πρώτη γενιά του διθέσιου smart συσσώρευσε στα χρόνια της ακμής της έως και 140.000 μονάδες ετησίως, ένα ρεκόρ το οποίο το οποίο προφανώς η smart θα επιθυμούσε να ξαναδεί στο μέλλον με το νέο #2, το οποίο σε κάθε περίπτωση αν δεν αλλάξει κάτι μέχρι την έλευσή του, θα αποτελεί το μοναδικό διθέσιο ηλεκτρικό city car καθώς τα τετράτροχα όπως το Citroen Ami και οι αντίστοιχες εκδόσεις των Fiat και Opel λογίζονται ως τετράκυκλα.