O θερμότερος καιρός και τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα αυτό το καλοκαίρι κάνουν τις μεγαλύτερες ζυθοποιίες στον κόσμο να ελπίζουν ότι θα ανακάμψουν οικονομικά από το «βάρβαρο» 2023. Ωστόσο, οι παραγωγοί αλκοολούχων ποτών θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν προκλήσεις για τους επόμενους μήνες.
Αναλυτές προβλέπουν ότι η Heineken NV, η Carlsberg AS και παραγωγός της Budweiser, Anheuser-Busch InBev NV είναι μεταξύ των εταιρειών μπύρας που θα ωφεληθούν εάν ο καλός καιρός συμπέσει με το ποδοσφαιρικό τουρνουά Euro 2024 τον Ιούνιο και τον Ιούλιο.
Όπως υπογραμμίζει ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Ντάνκαν Φοξ, τα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα ποδοσφαίρου συμβάλλουν στην αύξηση των πωλήσεων μπύρας στην Ευρώπη, ειδικά σε μεγαλύτερες χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ιταλία και τη Γερμανία.
Εάν αυτές οι χώρες προχωρήσουν στα τελευταία στάδια του τουρνουά όπως αναμενόταν, οι ζυθοποιοί είναι πιθανό να δουν σημαντική αύξηση του όγκου τους. Οι αποδόσεις στοιχηματισμού δείχνουν αυτές τις χώρες ως φαβορί, με την Αγγλία να προηγείται. Η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ισπανία συγκαταλέγονται στους 10 κορυφαίους καταναλωτές μπύρας παγκοσμίως, σύμφωνα με την Statista.
Μάλιστα, ο αναλυτής της Barclays, Laurence Whyatt, αναφέρει στο Bloomberg, ότι αν στον τελικό η Αγγλία παίξει με την Ιταλία ή με τη Γαλλία, αυτό «θα είναι πολύ χρήσιμο για τον κλάδο».
Ο καλός καιρός
Οι ζυθοποιοί, συμπεριλαμβανομένης της Carlsberg, αναμένουν ότι ο καλύτερος καιρός θα αυξήσει τις πωλήσεις αυτό το καλοκαίρι. Ο διευθύνων σύμβουλος της Heineken, Dolf van den Brink, χαρακτήρισε το περασμένο καλοκαίρι «βίαιο» λόγω των έντονων βροχοπτώσεων σε όλη την Ευρώπη τον Ιούλιο και τον Αύγουστο που κράτησε τους ανθρώπους σε εσωτερικούς χώρους.
Για τους κατασκευαστές κονιάκ, βότκας και απεριτίφ, ωστόσο, η προοπτική δεν είναι τόσο ρόδινη. Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές οινοπνευματωδών ποτών αγωνίστηκαν να διατηρήσουν τις επιδόσεις τους στην εποχή της πανδημίας στις ΗΠΑ, όπου οι έλεγχοι κινήτρων και οι περιορισμοί παραμονής στο σπίτι συνέβαλαν στην έκρηξη των καταναλωτικών δαπανών, δήλωσε ο Whyatt στο Bloomberg News. Είναι επίσης περισσότερο εκτεθειμένοι στις ΗΠΑ από ό,τι οι ευρωπαϊκές ζυθοποιίες.
«Υπήρχε μια προσδοκία ότι οι συνήθειες των ανθρώπων θα διαμορφωθούν σε κάποιο βαθμό, ότι αν έχεις μάθει να φτιάχνεις κοκτέιλ στο σπίτι, μπορεί κάλλιστα να συνεχίσεις να το κάνεις και μετά το lockdown», είπε. «Αλλά αυτό που έχουμε δει στα στοιχεία του περασμένου έτους είναι ότι όλη η ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της πανδημίας έχει πραγματικά χαθεί».
Η προσπάθεια να πουληθούν επωνυμίες υψηλής ποιότητας στους καταναλωτές των ΗΠΑ ήταν ένα δύσκολο έργο το 2023, καθώς η οικονομική δυσφορία βαθαίνει, και μπορεί να παραμείνει έτσι το 2024.