Το γερμανικό off-roader αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά και διαχρονικά «icons» της Mercedes αλλά και συνολικά της αυτοκίνησης με δεδομένη και την παρουσία του στην γκάμα για 45 χρόνια, όντας το δεύτερο μετά την SL μακροβιότερο μοντέλο της γερμανικής φίρμας.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι είναι και από τα ελάχιστα μοντέλα που καθ΄όλη τη διάρκεια της «ζωής» του, έχει αλλάξει μόλις δύο φορές με την τελευταία να τοποθετείται το 2018 οπότε και υποδέχτηκε τη νέα –μόλις δεύτερη- γενιά του, υφιστάμενο μια σειρά από εκτεταμένες βελτιώσεις.
Αν και η νέα τομή στην ιστορία του θα πάρει την μορφή μιας, ήδη υπό εξέλιξη, αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης η οποία θα παρουσιαστεί αργότερα μέσα στο 2024, η Mercedes σπεύδει, εν όψει αυτής της εξέλιξης, να εφαρμόσει μια σειρά αναβαθμίσεων στην δεύτερη γενιά της G-Class η οποία σημειωτέον στην πρώτη γενιά της, έως το 2017 είχε συγκεντρώσει έως 300.000 μονάδες πωλήσεων, μέγεθος που με την δεύτερη γενιά της έφτασε το 2022 το μισό εκατομμύριο.
Όπως επιβάλλει η παραπάνω επιτυχία αν αναλογιστεί κανείς το είδος και την τιμή της G-Class, αλλά και η παράδοση του μοντέλου η Mercedes δεν μεταβάλει σημαντικά την εξωτερική της εμφάνιση, προτιμώντας να εστιάσει τις αλλαγές σε πιο ουσιώδη στοιχεία.
Έτσι, από σχεδιαστικής άποψης, η ανανεωμένη G-Class επωφελείται από μια νέα γρίλια με τέσσερα αντί τριών κάθετα στοιχεία, νέους προφυλακτήρες ενώ η κάμερα οπισθοπορείας έχει αλλάξει θέση και έχει αποκτήσει και σύστημα καθαρισμού που ενεργοποιείται με τους πίσω υαλοκαθαριστήρες. Επίσης οι πρώτες κολώνες έχουν αποκτήσει ένα νέο περίγραμμα όπως το πίσω τμήμα έχει προσθέσει ένα νέο spoiler που συνδυαστικά και με τις υπόλοιπες παρεμβάσεις, όπως οι νέοι τροχοί των 18 ιντσών ελαφρού κράματος προσδίδουν στην G-Class μια καλύτερη αεροδυναμική.
Ακόμα σημαντικότερα έχει βελτιωθεί η ηχομόνωση προς όφελος ακόμα περισσότερης άνεσης. Την εικόνα της συμπληρώνουν νέου σχεδιασμού τροχοί έως 20 ιντσών τα νέα φώτα LED High Performance τα οποία μπορούν να επιλεγούν και με πρόσθετο σύστημα προστασίας καθώς και μια νέα μπλε απόχρωση που προστίθεται στις επιλογές. Σταθερά η G-Class προσφέρεται σε τρία επίπεδα διαμόρφωσης (Professional Line, Εxclusive Line και AMG Line) με το πρώτο να αναδεικνύει περισσότερο τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα της και τα άλλα δύο να εστιάζουν περισσότερο στην κομψότητα και στην δυναμική της.
Υπεράνω όλων τοποθετείται αυτονόητα η έκδοση Mercedes-AMG G63 με την σφραγίδα Manufaktur η οποία διαθέτει ορισμένες λεπτομέρειες όπως η διαφορετική γρίλια και εισαγωγές αέρα, τα στοιχεία από ατσάλι στον προφυλακτήρα που σηματοδοτούν την διαφορετικότητά της.
Στα ενδότερα οι αλλαγές είναι και αισθητικού όσο και χρηστικού περιεχομένου. Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν οι προαιρετικά φωτιζόμενες εισαγωγές αέρα και στη δεύτερη η τοποθέτηση της νεότερης εκδοχής του MBUX που φιλοξενείται σε δύο οθόνες 12,3 ιντσών. Αυτό συνδυάζεται επίσης με σύστημα πλοήγησης επαυξημένης πραγματικότητας με live feed για τις συνθήκες κυκλοφορίας, τον ψηφιακό βοηθό ο οποίος πλην της τεχνητής νοημοσύνης έχει προσαρμοστεί, υπακούοντας σε 20 ακόμα εντολές διαχείρισης συστημάτων που έχουν να κάνουν με την ιδιαιτερότητα της G-Class ενώ φυσικά διατίθεται αμέτρητες επιπλέον επιλογές εξοπλιστικής παραμετροποίησης, από σύστημα ψυχαγωγίας για τα πίσω καθίσματα με δύο οθόνες 11,6 ιντσών και θερμαινόμενες/ψυχόμενες ποτηροθήκες έως τις πιο μη αναμενόμενες αισθητικές επιλογές ως απόρροια του προγράμματος εξατομίκευσης Manufaktur.
Ανεξαρτήτως lifestyle και νέων ψηφιακών επιλογών, η G-Class παραμένει ένα σκληροτράχηλο off-roader με αφετηρία το ίδιο πλαίσιο σκάλας το οποίο συνδυάζεται με ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια για τον μπροστινό άξονα και άκαμπτο πίσω. Πλέον ωστόσο τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού όπως και το ηλεκτρικό χειρόφρενο. Αυτό που αποκτά επίσης ως μέρος του εξοπλισμού της είναι το λεγόμενο «διάφανο καπό» που έκανε πρεμιέρα στην GLC, επιτρέποντας σε συνεργασία με τις κάμερες 360 μοίρων μια πλήρη θέαση του περιβάλλοντος χώρου χωρίς περιορισμούς λόγω του όγκου και του ύψους της. Εκτός από την de facto τετρακίνηση η G-Class τρία μηχανικά διαφορικά και κιβώτιο μεταφοράς το οποίο αναλαμβάνει να κατανείμει την ροπή κατά 40/60 στον μπροστινό και στον πίσω άξονα, αυξάνοντας την πρόσφυση αναλόγως τις συνθήκες και σε συνδυασμό με τα ειδικά σχεδιασμένα για την off-road περίσταση προγράμματα οδήγησης.
Σημαντικές αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί και στην γκάμα κινητήρων καθώς πλέον στο σύνολο της εντάσσει το ήπιο υβριδικό σύστημα των 48 Volt το οποίο συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου και κατά περίπτωση συνεισφέρει με επιπλέον 20 ίππους στην ισχύ.
Εκτός από την κορυφαία έκδοση G 63 η γκάμα πλέον αποτελείται από τις νέες G 500 και G 450 d. H δεύτερη αξιοποιεί ένα τρίλιτρο εξακύλινδρο κινητήρα με ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή καυσαερίων με απόδοση 449+20 ίππους και 560+200 Nm ροπής χάρη στο κύκλωμα των 48 Volt. Την 450 d εφοδιάζει ένα εξακύλινδρος diesel αποδίδοντας 367+20 ίππους και 750+ 200 Nm ροπής. Σε ότι αφορά την G 63, επωφελείται εξίσου από το κύκλωμα των 48 Volt το οποίο λειτουργεί επικουρικά στον γνώριμο κινητήρα των 585 ίππων και 850 N, συνεισφέροντας εξίσου με +20 ίππους και +200 Nm ροπής. Το αποτέλεσμα είναι παρά τον όγκο της η G 63 να μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε έως και 4,3 δευτερόλεπτα στην έκδοση με το πακέτο AMG Performance, χρόνος καταιγιστικός αν αναλογιστεί κανείς τα υπόλοιπα μεγέθη της.