Το φως της δημοσιότητας είδε ένα βίντεο που ανέβασε στο Facebook η οργάνωση Sea Shepherd η οποία δείχνει το πλοιάριο «Εμμάνουελ Μπρόνερ» κατά τη διάρκεια της αποστολής διάσωσης του 29χρονου πιλότου του F-16, που κατέπεσε χθες (20/3) στο θαλάσσιο χώρο δίπλα στη νήσο Ψαθούρα.
«Μόλις μας ενημέρωσε το λιμενικό για την πρώτη του αεροσκάφους F16 στην Ψαθούρα σπεύσαμε στο σημείο. Ευτυχώς δεν χρειάστηκε η βοήθειά μας καθώς όλα πήγαν καλά για τον νεαρό πιλότο. Το σκάφος μας, ο καπετάνιος και οι εθελοντές μας είναι πάντα έτοιμα για κάθε περίσταση όπου θα ζητηθεί η συμβολή μας από τις τοπικές αρχές» ακούγεται να λέει ο καπετάνιος.
Υπενθυμίζουμε ότι ο πιλότος διαπίστωσε κάποια στιγμή ότι ο κινητήρας του δεν δούλευε καλά κι έσβησε. Στην συνέχεια έκανε όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες για να τον επανεκκινήσει, κι αφού απέτυχαν τότε ενημέρωσε ότι εγκαταλείπει το αεροσκάφος. Ο 29χρονος χρησιμοποίησε το σύστημα εκτίναξης, εγκατέλειψε έγκαιρα το σκάφος, πριν αυτό συντριβεί και λίγο πριν τις δύο το μεσημέρι περισυνελέγη σώος από ελικόπτερο Super Puma και μεταφέρθηκε στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.
Πώς θα μάθουμε τι συνέβη στο αεροσκάφος
O αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσιφίδης, μιλώντας στον ΣΚΑΙ, ανέφερε πως «επειδή υπήρξε χρόνος να εκτιναχθεί πρόκειται μάλλον για βλάβη ή για αστοχία, δεν είναι μεγάλη διαφορά. Μπορεί ο κινητήρας να σταματήσει να λειτουργεί, μπορεί να επανεκκινηθεί, αλλά όλα αυτά γίνονται από ένα πρωτόκολλο, που λέει ότι κάτω από εκείνο το ύψος θα εκτιναχθείς, κυριολεκτικά είναι δευτερόλεπτα».
«Έχουμε χάσει ένα αντίστοιχο αεροσκάφος στο παρελθόν. Αν δεν ξέρουμε τι συνέβη δεν μπορούμε να αποτρέψουμε στο μέλλον να μην ξανασυμβεί. Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν υπάρχουν μαύρα κουτιά. Στην παλιότερη περίπτωση είχε γίνει ανάσυρση. Η κατασκευάστρια εταιρεία και του κινητήρα και του αεροπλάνου, είχε δαπανήσει μεγάλο ποσό, γιατί τέτοια αεροσκάφη πετούν πολλά παντού», τόνισε σε άλλο σημείο.
«Είχε την εμπειρία»
«Παρόλο που ήταν νεαρός στην ηλικία, είχε την εμπειρία. Είχε το χρόνο να κάνει όλα τα προβλεπόμενα», ανέφερε στο ACTION ο Αντιπτέραρχος ε.α. Κωνσταντίνος Ιατρίδης.
Όπως είπε το γεγονός πως το αεροσκάφος βρισκόταν ψηλά ήταν θετικό. Για το κάθισμα του αεροσκάφους είπε ότι ήταν «από τα καινούρια καθίσματα και έχει τη δυνατότητα να λειτουργήσει σε τρία mode, το ένα είναι από 0 ταχύτητα, 0 ύψος, το δεύτερο σε μεσαίες ταχύτητες, και το τρίτο σε μεγάλες ταχύτητες και μεγάλα ύψη που δεν ανοίγει αμέσως το αλεξίπτωτο για να μην εκτεθεί ο χειριστής σε υψηλές θερμοκρασίες».