Μετά την αποκάλυψη της πρωτότυπης τετράθυρης Neue Klasse στην έκθεση του Μονάχου το περασμένο φθινόπωρο, η BMW παρουσιάζει την Neue Klasse X, ένα αντίστοιχης τεχνολογικής και σχεδιαστικής λογικής πρωτότυπο SUV που θα περάσει στην παραγωγή από το 2025, παίρνοντας προοδευτικά την θέση της iX3 στην γκάμα της βαυαρικής φίρμας.
Σε προφίλ, αυτό που ξεχωρίζει είναι η clean cut προσέγγιση που βασίζεται στις καθαρές γραμμές, χωρίς να υπερτονίζονται οι θόλοι ή κάποιο άλλο στοιχείο πέραν της πτύχωσης στα κατώτερα πλευρικά τμήματα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η επιλογή της BMW να τοποθετήσει εκκεντρικού σχεδιασμού προεξέχουσες χειρολαβές αντί των κρυμμένων.
Στο πίσω τμήμα οι σχεδιαστές της BMW έχουν επιχειρήσει να ενισχύσουν την αθλητικότητα της κατασκευής με το ευμέγεθες spoiler στην οροφή και τα χαρακτηριστικά μεγάλου μεγέθους φώτα.
Να σημειωθεί ότι η χαμηλή γραμμή παραθύρων σε συνδυασμό με την πανοραμική ηλιοροφή υπόσχονται να ενισχύσουν την αίσθηση ευρυχωρίας του εσωτερικού που αντλεί την τεχνολογική όσο και σχεδιαστική του έμπνευση από το προγενέστερο Neue Klasse Concept με τον πίνακα οργάνων να τοποθετείται στην βάση του παρμπρίζ και να συνδυάζεται με head-up display ενώ την εικόνα συμπληρώνει μια μεγάλη οθόνη για το infotainment και το νέου σχεδιασμού τιμόνι που, συνολικά δημιουργούν ένα αφαιρετικό μίνιμαλ περιβάλλον.
Όπως υπαγορεύει η ονομασία του πρωτότυπου, αφετηρία και στην προκειμένη περίπτωση αποτελεί η νέα υπό εξέλιξη αρχιτεκτονική της BMW, Neue Klasse. Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική που θα παρουσιαστεί αρχικά με «όχημα» τη νέα γενιά της 3άρας, i3, θα συνδυάζεται με κύκλωμα φόρτισης 800 Volt το οποίο θα εξασφαλίζει κατά 30% περισσότερη αυτονομία σύμφωνα με τον επικεφαλής εξέλιξης της BMW, Frank Weber. Σε απόλυτα μεγέθη αυτό θα σημαίνει χρόνο 10 λεπτών παραμονής στην πρίζα για την αναπλήρωση ενέργειας που ισοδυναμεί με 300 χλμ. διαδρομών. Η συνολική αυτονομία αναμένεται να ανέρχεται σε έως και 600 χλμ. όπως αναγράφεται στην σχετική ένδειξη.
Ιδιαίτερη μνεία κάνει η BMW και στα οδικά χαρακτηριστικά του μοντέλου αναφέροντας ότι οι ρυθμίσεις θα βασίζονται σε τέσσερις μονάδες ελέγχου (επεξεργαστές) που συνδυαστικά θα συναποτελούν ένα «super-brain», όπως το χαρακτηρίζει η BMW, ελέγχοντας και παραμετροποιώντας όλα τα κρίσιμα μέρη, (σύστημα διεύθυνσης, ανάρτηση, κινητήριο σύνολο), σε κλάσματα δευτερολέπτου, αναλόγως και με τις επιλογές του οδηγού. Με αυτήν την αφετηρία ο F. Weber, δήλωσε ότι η Neue Klasse X θα προσφέρει μια ακόμα πιο δυναμική εμπειρία, περισσότερη ακρίβεια, περισσότερη διασκέδαση αλλά και μεγαλύτερη αποδοτικότητα».
Προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί λεπτομέρειες για τον αριθμό μοτέρ ή την ισχύ που αυτά θα προσφέρουν στην έκδοση παραγωγής της Neue Klasse X. Aυτό που θα πρέπει να θεωρηθεί δεδομένο είναι η διαθεσιμότητα εκδόσεων με δύο ή και τρία ηλεκτρικά μοτέρ καθώς αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα μπορεί να φιλοξενήσει έως και τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ.