Πιστή στην υπόσχεσή της η Audi έκανε τα αποκαλυπτήρια του νέου μέλους της ηλεκτρικής γκάμας της Q6 e-tron το οποίο, ανοίγει ένα νέο ηλεκτρικό κεφάλαιο για τη γερμανική φίρμα σε όρους επιδόσεων, ταχύτητας επαναφόρτισης αλλά και οδικών χαρακτηριστικών, αποτελώντας το EV alter ego του Q5 το οποίο αποτελεί το δημοφιλέστερο βάσει πωλήσεων μοντέλο της Audi.
Αφετηρία για όλους τους νεολογισμούς που υπόσχεται το Q6 e-tron αποτελεί η νέα πλατφόρμα με κύκλωμα φόρτισης 800 Volt όπου βασίζεται, η ήδη γνωστή PPE η οποία έχει συνεξελιχθεί σε συνεργασία με την Porsche και ήδη έχει κάνει την «εμφάνισή» της στην αθέατη πλευρά της Porsche Macan.
Σε σχεδιαστικό επίπεδο η Audi, απέφυγε τις ακρότητες, σύμφωνα με τις συνήθειές της, αντλώντας έμπνευση από ένα άλλο επιβλητικό ηλεκτρικό μοντέλο της, το Audi e-tron GT, δημιουργώντας ένα καλοσχηματισμένο SUV με μήκος 4,771 μέτρων δηλαδή μεγαλύτερο κατά 10,8 εκατοστά μεγαλύτερο από το Q5. Στις λεπτομέρειες ξεχωρίζουν τα μαύρα γυαλιστερά στοιχεία στα κατώτερα πλευρικά τμήματα που παραπέμπουν στο Q8 e-tron, δημιουργώντας ένα είδος σύνδεσης με το μεγαλύτερο EV της Audi.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στις λεπτομέρειες όπως αποδεικνύουν τα διαιρούμενα φωτιστικά σώματα με την ιδιαιτερότητα παραμετροποίησης των LED ημέρας, χάρη στα 61 διαφορετικά τμήματα από τα οποία αποτελούνται.
Αναμενόμενα την εικόνα συμπληρώνει μια νέα εκδοχή της Singleframe γρίλιας της Audi με ανάγλυφα στοιχεία σε σκούρα απόχρωση και περίγραμμα. Στο πίσω τμήμα, τα φωτιστικά σώματα υιοθετούν τεχνολογία OLED με κάθε ένα από αυτά να αποτελούνται επίσης από 60 διαφορετικά στοιχεία τα οποία λειτουργούν όπως τα pixel αλλάζοντας μορφή ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες, προειδοποιώντας τους οδηγούς για παράδειγμα σε περίπτωση κινδύνου ή αν το αυτοκίνητο κινείται με ενεργοποιημένο το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης.
Στα ενδότερα, το Q6 e-tron υιοθετεί μια εντελώς διαφορετική διάταξη από ό,τι έχουμε δει μέχρι στιγμής με δεδομένη την παρουσία ενός νέου λειτουργικού με ενισχυμένες δυνατότητες. Αυτό είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία του νέου Virtual Cockpit των 11,9 ιντσών που συνδυάζεται με σχεδόν ενιαίο σύνολο, με το κοίλο infotainment των 14,5 ιντσών.
Προαιρετικά μπορεί να επιλεγεί ακόμα μια οθόνη για την ψυχαγωγία του συνοδηγού με διάσταση 10,9 ιντσών. Το νέο λειτουργικό σύστημα βασίζεται σε λογισμικό Android ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στο σύστημα φωνητικών εντολών μέσω του οποίου μπορούν να ελεγχθούν έως και 800 διαφορετικές λειτουργίες με φυσική αλληλεπίδραση. Αυτή πραγματοποιείται χάρη στον ευφυή ψηφιακό βοηθό της Audi o οποίος μπορεί να μάθει τις συνήθειες οδηγού και συνοδηγού και να προτείνει σχετικές ρυθμίσεις. Αυτονόητα οι διαστάσεις του Q6 e-tron εγγυώνται μέγιστη άνεση και πρακτικότητα η οποία συνοψίζεται σε 526 λίτρα του πορτ μπαγκάζ αλλά και 64 λίτρα ακόμα κάτω από το μπροστινό καπό.
Σε ό,τι αφορά τις εκδόσεις «κινητήρα», αρχικά το γερμανικό SUV θα είναι διαθέσιμο σε δύο παραλλαγές, τις Q6 quattro και την SQ6, αμφότερες εξοπλισμένες με ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ και μπαταρία 100 kWh, βάρους 580 κιλών η οποία αποτελεί δομικό στοιχείο του πλαισίου και τοποθετείται κάτω από το πάτωμα. Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική μπορεί να φιλοξενήσει έως και τρία ηλεκτρικά μοτέρ διάταξη που αναμένεται να εκμεταλλευτεί η Audi για την κορυφαία έκδοση RSQ6 η οποία βρίσκεται ήδη υπό εξέλιξη.
Οι εκδόσεις που έχουν ήδη ανακοινωθεί αποδίδουν 387 και 519 ίππους αντίστοιχα εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 και 4,3 δευτερόλεπτα. Στο κοντινό μέλλον, εκτός από την RSQ6 με ισχύ που θα ξεπεράσει τους 600 ίππους, θα υπάρξουν και άλλες εκδόσεις μεταξύ των οποίων και η βασική με ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μικρότερη μπαταρία 83 kWh αλλά και μια ενδιάμεση με μπαταρία 100 kWh και επίσης ένα ηλεκτρικό μοτέρ που θα αυξάνει τη διαθέσιμη αυτονομία. Αυτή στην περίπτωση της δικινητήριας έκδοσης Q6 quattro διαμορφώνεται σε 625 χλμ. ενώ αυτή του SQ6 θα είναι σύμφωνα με τις συστάσεις οριακά χαμηλότερη, κυρίως εξαιτίας των μεγαλύτερων τροχών του.
Σε όρους φόρτισης το Q6 e-tron μπορεί να αναπληρώσει την ενέργεια του με ισχύ έως 270 kW σε ταχυφορτιστή διαδικασία που το επαναφορτίζει έως το 80% σε χρόνο 21 λεπτών. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και όταν παρέμβει ο ηλεκτρονικός «κόφτης» ο οποίος μειώνει την ισχύ όταν η φόρτιση ξεπεράσει το 80%, στην περίπτωση του Q6 e-tron η ισχύς φόρτισης εξακολουθεί να ανέρχεται σε 100 kW, ακόμα και για το τελευταίο 20% της ενέργειας. Επιπλέον για λόγους χρηστικότητας το γερμανικό SUV διαθέτει θύρες φόρτισης και στις δύο πλευρές.
Στα χαρακτηριστικά του SUV συγκαταλέγεται μια «πολυσυλλεκτική» αντλία θερμότητας η οποία εκτός από το να συλλέγει θερμότητα από το εξωτερικό περιβάλλον, εκμεταλλεύεται και την θερμότητα που εκλύει το ηλεκτρικό σύνολο προκειμένου να διασφαλίσει την βέλτιστη λειτουργία τόσο του συστήματος θέρμανσης του θαλάμου επιβατών όσο και της μπαταρίας, διατηρώντας την σε βέλτιστη θερμοκρασία σε φάσμα εξωτερικών θερμοκρασιών μεταξύ -10 και 20 βαθμών Κελσίου, στοιχείο που ευνοεί την διαδικασία φόρτισης.
Ένα άλλο στοιχείο που επισημαίνει η Audi είναι η παρουσία ενός εξαιρετικά «επιδραστικού» και ισχυρού συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση το οποίο μπορεί να εξασφαλίζει έως και 220 kW ενέργειας από το φρενάρισμα. Όπως σημειώνει η γερμανική φίρμα η λειτουργία του καθιστά εφικτή την πραγματοποίηση έως και του 95% των διαδρομών εντός πόλης με την χρήση ενός πεντάλ ενώ ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει την ένταση με την οποία θα λειτουργεί μέσω των paddles στο τιμόνι.
Η διάθεση του Q6 e-tron στην χώρα μας αναμένεται να ξεκινήσει έως το τέλος της άνοιξης με τις πρώτες παραδόσεις να πραγματοποιούνται στις αρχές του φθινοπώρου.