Τα στοιχεία του τελευταίου τριμήνου του 2023 για το TikTok ήταν συγκλονιστικά αρνητικά για μια εφαρμογή που εκτοξεύτηκε από την πρώτη στιγμή που βγήκε στην αγορά το 2016. Τα στοιχεία έδειξαν στασιμότητα, ενώ στις ΗΠΑ μείωση.
Το ερώτημα είναι γιατί; Κάποιοι μπορεί να διαγράφουν την εφαρμογή. Αλλά πιο πιθανό είναι ότι απλά δεν υπάρχει χρόνος μέσα στην ημέρα για να παρακολουθήσουν οι χρήστες περισσότερα βίντεο TikTok. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους νεαρούς χρήστες που ενηλικιώνονται, όπως γράφει Business Insider.
Το γράφημα είναι πιθανώς πολύ πιο ανησυχητικό για την εταιρεία από οποιαδήποτε πιθανή απαγόρευση στις ΗΠΑ.
Πρόκειται για την αποτύπωση των ρυθμών αύξησης των ημερήσιων μέσων χρηστών, ή DAU, για ορισμένες από τις δημοφιλείς υπηρεσίες μέσων κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως. Αυτό προκύπτει από μια τριμηνιαία ανασκόπηση που διενεργείται από αναλυτές της Evercore ISI που αξιοποιούν τα δεδομένα του Sensor Tower.
Αφού κατατρόπωσε τον ανταγωνισμό από το 2020 έως το πρώτο εξάμηνο του 2022, ο ρυθμός ανάπτυξης DAU του TikTok έχει καταρρεύσει.
Το τέταρτο τρίμηνο του 2023, η υπηρεσία βίντεο υστερούσε έναντι των Snapchat, YouTube, Instagram ακόμη και του «αρχαίου» πλέον Facebook, που αναπτύχθηκε πιο γρήγορα από το TikTok.
Τι συμβαίνει;
Μια ενδιαφέρουσα θεωρία είναι ότι οι χρήστες του TikTok μεγαλώνουν και αναλαμβάνουν περισσότερες ευθύνες που δεν τους αφήνουν αρκετό χρόνο για να παρακολουθήσουν βίντεο.
Όταν κυκλοφόρησε η εφαρμογή, ανέτρεψε όλα τα δεδομένα. Νεαρά άτομα, κυρίως παιδιά και έφηβοι, μαγνητίστηκαν από το μοναδικό περιεχόμενο και την κουλτούρα μιας υπηρεσίας φιλικής προς τους δημιουργούς.
Αν αυτοί οι χρήστες ήταν περίπου 13 ετών όταν κατέβασαν για πρώτη φορά την εφαρμογή το 2016 και το 2017, τώρα είναι τουλάχιστον 20 ετών. Έχουν θέσεις πλήρους απασχόλησης ή σπουδάζουν. Είναι πλέον αυτόνομοι με πολλά πράγματα να κάνουν. Αυτό απαιτεί πολύ επιπλέον χρόνο, ο οποίος αφήνει λιγότερο για το TikTok.
Αυτό φαίνεται και στα δεδομένα. Οι μέσοι μηνιαίοι χρήστες του TikTok στις ΗΠΑ μεταξύ 18 και 24 ετών μειώθηκαν κατά σχεδόν 9% από το 2022 έως το 2023, ανέφερε πρόσφατα η Wall Street Journal, επικαλούμενη την εταιρεία αναλύσεων Data.ai.
Ο “χρόνος που δαπανήθηκε” ήταν το μέρος της δραστηριότητας του TikTok που τράβηξε πραγματικά την προσοχή των επενδυτών. Οι ενήλικες των ΗΠΑ αναμενόταν να περνούν περίπου μία ώρα την ημέρα το 2024 στο TikTok, περισσότερο από το YouTube, σύμφωνα με εκτιμήσεις του eMarketer.
Περισσότερος χρόνος σημαίνει περισσότερες ευκαιρίες να προβάλλονται διαφημίσεις και άλλα πράγματα που παράγουν έσοδα. Εάν ορισμένοι από τους βασικούς χρήστες του TikTok δεν έχουν πλέον την πολυτέλεια να περνούν μια ώρα την ημέρα στην εφαρμογή, αυτό δεν είναι καλό για τις επιχειρήσεις.
Θυμάστε την Brielle;
Αυτό οδηγεί σε μια νέα εκτίμηση για την ειλικρίνεια μιας TikToker που ονομάζεται Brielle, η οποία επικρίθηκε άδικα πέρυσι επειδή παραπονέθηκε για τη νέα της δουλειά.
Όταν έπιασε την πρώτη της δουλειά μετά την αποφοίτησή της, είχε δημοσιεύσει βίντεο περιγράφοντας πόσο λίγος χρόνος της έμενε κάθε μέρα για προσωπική ζωή και βασικές δουλειές. Οι παλαιότεροι θεατές επέκριναν σκληρά την Brielle ότι ήταν τουλάχιστον αφελής.
Αλλά απλά η Brielle έκανε πιθανώς εκτεταμμένη χρήση του TikTok και μεγαλώνοντας συνειδητοποίησε ότι δεν είχε πλέον τόσο πολύ χρόνο για την εφαρμογή.
Διαγραφή TikTok
Όσοι πλέον φοιτούν σε ΑΕΙ έχουν τεράστιο φόρτο μελέτης, ένα σπίτι να συντηρήσουν, λογαριασμούς να πληρώσουν και να έχουν και μια κοινωνική ζωή.
Μερικοί αποφασίζουν να διαγράψουν το TikTok από τα τηλέφωνά τους. Συνειδητοποιούν ότι δεν μπορούν να χωρέσουν όλες τις νέες τους υποχρεώσεις και να εξακολουθούν να παρακολουθούν το TikTok για ώρες κάθε μέρα.
Δεν είναι λίγοι οι αποχωρούντες
Η Wall Street Journal πήρε πρόσφατα συνέντευξη από μερικούς χρήστες του TikTok στα 20 τους. Έχουν παρόμοια αφηγήματα: Άρχισαν να παρατηρούν ότι το TikTok, συγκεκριμένα, εμπόδιζε τον ύπνο, τη δουλειά, τις δουλειές του σπιτιού και τις σχέσεις.
Είπαν επίσης ότι πολλοί από τους φίλους τους έχουν διαγράψει την εφαρμογή ή έχουν περιορίσει τη χρήση τους τους τελευταίους μήνες.
Μια 27χρονη λογίστρια, είπε στη Journal ότι σταμάτησε να χρησιμοποιεί το TikTok πέρυσι. «Είμαι σε ένα καλό σημείο τώρα με τους φίλους μου, την οικογένειά μου, τα πιάτα μου και τα ρούχα μου», είπε. «Δεν θέλω να θυσιάσω πια αυτά τα πράγματα».
«Το TikTok προσφέρει πολλά εργαλεία, από προσαρμοσμένα όρια χρόνου οθόνης έως υπενθυμίσεις ύπνου, που χρησιμοποιούν εκατομμύρια άνθρωποι για να τους βοηθήσουν να λάβουν σκόπιμες αποφάσεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο περνούν το χρόνο τους», είπε μια εκπρόσωπος του TikTok στο Journal, προσθέτοντας ότι η εφαρμογή υπενθυμίζει τακτικά στους ανθρώπους αυτά τα χαρακτηριστικά.