Μιλώντας στο πάνελ με θέμα «Ενδυνάμωση των κοινοτήτων: Τοπική Αυτοδιοίκηση στις πόλεις και την ύπαιθρο» και αναφερόμενος στα χρηματοδοτικά εργαλεία και την ανάπτυξη τοπικών κοινωνιών, υπενθύμισε ότι η εταιρεία Μασούτης ιδρύθηκε πριν 47 χρόνια στη Θεσσαλονίκη και ότι τα πρώτα βήματα εκτός της πόλης έγιναν το 1991 και αφορούσαν καταστήματα στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Σήμερα, όπως είπε, ο όμιλος διαθέτει 42 καταστήματα στην περιοχή και θεωρεί «ηθική υποχρέωση το να είμαστε κοντά στις τοπικές κοινωνίες».

Ο γεωστρατηγικός και οικονομικός ρόλος της Ανατ. Μακεδονίας και Θράκης

Σημείωσε ότι απασχολούνται 919 εργαζόμενοι από τις τοπικές κοινωνίες ενώ δίνεται ιδιαίτερη σημασία στην απασχόληση και υπαλλήλων που προέρχονται από μειονοτικές κοινότητες, όπως συμβαίνει με το 10% των εργαζομένων στην περιοχή της Κομοτηνής και με το 15% των εργαζομένων στην περιοχή της Ξάνθης.

Στη συνέχεια, ο κ. Καλαϊτζάκης αναφέρθηκε στη σχέση της εταιρείας με τους τοπικούς παραγωγούς με τους οποίους διατηρούν άριστη σχέση. Συγκεκριμένα, η Μασούτης συνεργάζεται με 40 τοπικούς παραγωγούς διαφόρων ειδών και κατηγοριών και όπως είπε χαρακτηριστικά ο Marketing Director της εταιρίας , «μεγαλώνουν μαζί μας».

Αναφερόμενος στη συνέχεια στο πώς ο ανταγωνισμός ωφελεί μία τοπική κοινωνία, ο κ. Καλαϊτζάκης είπε ότι «η ανάπτυξη σε μια περιοχή φέρνει και ανταγωνισμό» ενώ τόνισε ότι «όταν αυτό γίνεται σε πλαίσια υγιούς ανταγωνισμού είναι θεμιτό» και σημείωσε ότι «βοηθάει και στον έλεγχο των τιμών, προς όφελος του καταναλωτή». Καταλήγοντας είπε ότι «μακροπρόθεσμα ο ανταγωνισμός φέρνει χαμήλωμα των τιμών και βοηθάει τις τοπικές κοινωνίες να εξελιχθούν».

Τέλος, αναφορικά με τις πυρκαγιές που έπληξαν την περιοχή της Θράκης πέρυσι το καλοκαίρι ο κ. Καλαϊτζάκης είπε ότι η εταιρεία «στάθηκε δίπλα στις τοπικές κοινωνίες σε συνεργασία με άλλους φορείς» προσφέροντας ότι ήταν απαραίτητο για την ανακούφισή τους.