Η σύγχρονη i4 είναι ήδη ένα διόλου ευκαταφρόνητο από πλευράς ισχύος ηλεκτρικό τετράτροχο προσφέροντας στην μέχρι στιγμής κορυφαία έκδοση του, Μ50, έως 544 ίππους. Ωστόσο η BMW δεν σκοπεύει να επαναπαυτεί στις δάφνες της συγκεκριμένης έκδοσης καθώς όπως απέδειξε η πρόσφατη Porsche Taycan Turbo GT, το επίπεδο επιδόσεων των ηλεκτρικών μοντέλων έχει περάσει σε άλλη σφαίρα με τους premium κατασκευαστές να κυνηγούν να εξασφαλίσουν –και να προσφέρουν- τα μέγιστα από όσα επιφυλάσσει η ηλεκτρική τεχνολογία.
Εξάλλου όπως έχει ανακοινώσει η BMW ήδη από το 2022, οι εκδόσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων θα επιδιώξουν την υπέρβαση, φιλοξενώντας στην αθέατη πλευρά τους έως και τέσσερα (!) μοτέρ. Και αυτή ακριβώς είναι η πραγματικότητα που κρύβεται πίσω από τις επιφάνειες του πληθωρικά καμουφλαρισμένου πρωτότυπου της i4 που εντοπίστηκε από τον φωτογραφικό φακό σε δοκιμές εξέλιξης.
Σε ό,τι αφορά τα ορατά στοιχεία της έκδοσης, η γρίλια και ο προφυλακτήρας δείχνουν να ακολουθούν το σχεδιαστικό παράδειγμα των Μ3 και M4, υιοθετώντας μεγάλα ανοίγματα προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες ψύξης ενώ χαμηλότερα, η διάταξη με το splitter θυμίζει την αντίστοιχη της εκκωφαντικής M4 CSL. Aυξημένο σημαντικά είναι και το μέγεθος των θόλων που με τη σειρά τους κρύβουν αυξημένα μετατρόχια αλλά και την τοποθέτηση ενός μοτέρ ξεχωριστά για κάθε έναν από τους τροχούς. Στο πίσω τμήμα δεν παρατηρούνται προς το παρόν αλλαγές σε σχέση με την M50 ωστόσο, αυτό που επίσης δεν μπορεί να παραγνωρίσει κανείς είναι το φάρδος των τροχών σε σχέση με την παραπάνω έκδοση της i4.
Σε ό,τι αφορά τα κρίσιμα μεγέθη ισχύος με δεδομένο ότι η M50 με «μόλις» δύο κινητήρες προσφέρει 544 ίππους, στην προκειμένη περίπτωση θα πρέπει να περιμένουμε σχεδόν την ίδια διπλάσια ισχύ. Εξάλλου δεν πάει πολύς καιρός από τότε που ο Frank Weber, επικεφαλής εξέλιξης της βαυαρικής φίρμας είχε δηλώσει ότι η νέα κορυφαία έκδοση της Μ3 με αφετηρία την αρχιτεκτονική Neue Klasse και επίσης ένα ηλεκτρικό σύνολο, αποτελούμενο από τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ θα ξεπεράσει τους 1.330 ίππους.
Η επιλογή τοποθέτησης ενός μοτέρ για κάθε ένα τροχό, ανοίγει για την BMW ένα νέο κεφάλαιο δυνατοτήτων σε ό,τι αφορά την ταχύτητα κατανομής της ροπής κατ΄επέκταση, εξασφαλίζει πολλά περισσότερα σε επίπεδο δυναμικής ευστάθειας και ακρίβειας –για να μην αναφέρουμε το πλήθος ρυθμίσεων και ευελιξίας που θα προσφέρει η συγκεκριμένη διάταξη ως προς το στήσιμο.
Αυτό που δεν έχει ανακοινωθεί είναι κατά πόσο η συγκεκριμένη κατασκευή θα υιοθετήσει την μεγαλύτερη μπαταρία των 105,6 kWh που εφοδιάζει ήδη μοντέλα όπως η i7 και το iX αν και αυτό μάλλον θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο προκειμένου να καλυφθούν οι ενεργειακές απαιτήσεις δύο επιπλέον μοτέρ. Σε κάθε περίπτωση η βαυαρική φίρμα, έχει γνωστοποιήσει ότι η τετρακινητήρια i4 θα διαθέτει να σοφιστικέ σύστημα ανάκτησης ενέργειας που θα μπορεί να επωφεληθεί από το φρενάρισμα κάθε τροχού ξεχωριστά με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το ενεργειακό ισοζύγιο.
Επίσης αν και προς το παρόν αυτό δεν διευκρινίζεται, η επίμαχη έκδοση της i4 αναμένεται να αξιοποιήσει ως αφετηρία την νέα αρχιτεκτονική Neue Klasse αντί της CLAR η οποία φιλοξενεί τις ήδη γνωστές εκδόσεις της, με δεδομένο ότι και ότι παραπάνω «υπόσχεση» για τέσσερις κινητήρες που αφορά την νέα Μ3 θα έχει το ίδιο εφαλτήριο. Αυτό σημαίνει επίσης ότι η i4 M Quad αναμένεται να ακολουθήσει λίγο μετά την νέα i3 που αναμένεται το 2025.
Φωτογραφίες: Automedia