Οι παραβιάσεις κόκκινων σηματοδοτών από τρένα της Hellenic Train, καθώς και τα περιστατικά ακινητοποίησης και πολύωρων καθυστερήσεων αμαξοστοιχιών εξαιτίας των συχνών τεχνικών προβλημάτων, έχουν λάβει μορφή επικίνδυνης χιονοστιβάδας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το απόγευμα του περασμένου Σαββάτου, 9 Μαρτίου, καταγράφηκε και νέα παραβίαση κόκκινου σηματοδότη από την αμαξοστοιχία 2235 που εκτελούσε το δρομολόγιο Αεροδρόμιο – Άνω Λιόσια, σημαίνοντας συναγερμό σε υπουργείο Μεταφορών, ΟΣΕ και Hellenic Train.
Σημειώνεται ότι αυτό είναι το τρίτο περιστατικό παραβίασης κόκκινου φωτόσημου, με το πρώτο να καταγράφεται στις 23 Δεκεμβρίου 2023, το δεύτερο στις 18 Φεβρουαρίου 2024 όταν στις 22.00 το βράδυ μηχανοδηγός παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη, και το τρίτο στις 9 Μαρτίου.
Ένα χρόνο μετά ο σιδηρόδρομος είναι «δραματικά χειρότερος»
«Ένα χρόνο μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη τα πράγματα στον σιδηρόδρομο παραμένουν όχι μόνο στάσιμα αλλά δραματικά χειρότερα», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης κατηγορώντας την κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΟΣΕ ότι έχουν αφήσει τη χώρα χωρίς τρένα, ενώ καταγγέλλουν σωρεία προβλημάτων αναφορικά με την ασφάλεια του σιδηροδρόμου.
Ενδεικτικό είναι ότι όπως αναφέρουν οι μηχανοδηγοί εδώ και 7 μήνες η κυκλοφορία των τρένων στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη για μήκος διαδρομής 95 χιλιομέτρων γίνεται σε μονή γραμμή κυκλοφορίας χωρίς φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση.
Ακόμα ζητούν συνάντηση με την πολιτική ηγεσία για να γίνει μία ουσιαστική συζήτηση «θέτοντας ρεαλιστικούς στόχους για την ανάταξη του σιδηροδρόμου», επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι σε πολλά τμήματα του δικτύου που η συγκοινωνία έχει διακοπεί είναι άγνωστο το πότε θα υπάρξει αποκατάσταση.
Τονίζουν ακόμα ότι οι επενδύσεις σε υλικοτεχνική υποδομή έχουν παραπεμφθεί στις καλένδες, ενώ η υποστελέχωση του ΟΣΕ γιγαντώνεται.