Τελευταίως, οι κινεζικές αφίξεις με ηλεκτρικό πρόσημο τείνουν να μονοπωλήσουν τα φώτα της δημοσιότητας στη γηραιά ήπειρο για μια σειρά λόγων καθώς αφενός έχουν πάρει μια άτυπη μορφή επέλασης όπως απέδειξαν οι πρεμιέρες στην πρόσφατη έκθεση της Γενεύης και αφετέρου, ακριβώς λόγω της ολοένα αυξανόμενης ποσόστωσής τους και παρουσίας τους στα αυτοκινητιστικά δρώμενα έχουν μπει στο μικροσκόπιο των ευρωπαϊκών αρχών για τυχόν πρακτικές που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό στη γηραιά ήπειρο.
Ωστόσο, δεν υπάρχει μόνο η κινεζική πλευρά, ούτε η αμερικανική εκφράζεται αποκλειστικά από την Tesla καθώς η εξίσου αμερικανική Rivian η οποία συστήθηκε με ένα επιβλητικό pickup στα μέτρα της αγοράς των ΗΠΑ (R1T), πλέον επεκτείνει την γκάμα της με ένα περισσότερο «ευρωπαϊκό» μοντέλο. Ο λόγος για το R2, ένα μεσαίου μεγέθους SUV το οποίο μεταφράζει την κλασική τετραγωνισμένη αισθητική των αμερικανικών off-roaders στον ηλεκτρικό κόσμο. Όπως σημείωσε ο επικεφαλής σχεδιασμού της αμερικανικής φίρμας, Jeff Hammond κατά την αποκάλυψη του R2, το SUV «σχεδιάστηκε ισορροπώντας την φόρμα και την χρηστικότητα, βασιζόμενο στον σχεδιαστικό κώδικα των μοντέλων μας».
Για εκείνους που δεν είναι εξοικειωμένοι με τα μοντέλα της Rivian η οποία εκτός από το pickup R1T διαθέτει στην γκάμα της και ένα πληθωρικό επταθέσιο SUV, ένα από τα χαρακτηριστικά στοιχεία του σχεδιαστικού της κώδικα είναι τα φωτιστικά σώματα που όπως εκείνη το χαρακτηρίζουν θυμίζουν την χάραξη ενός σταδίου και στην προκειμένη περίπτωση συνδέονται με μια οριζόντια λωρίδα LED που εκτείνεται και στα πλευρά του καπό. Αντίστοιχα έντονη είναι και η αισθητική των πίσω φωτιστικών σωμάτων που έγκειται σε μια ενιαία λωρίδα η οποία τονίζει το πλάτος της κατασκευής.
Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις, το πενταθέσιο SUV έχει μήκος 4,715 μέτρα διαθέτοντας μεταξόνιο 2,935 μέτρων, μέγεθος που υπερέχει κατά 4,5 εκατοστά έναντι του μεταξονίου του Tesla Model Y το οποίο παρεμπιπτόντως είναι μεγαλύτερο σε μήκος (4,751 μ.), και υπόσχεται γενναιόδωρη άνεση και αρκετό χώρο ιδίως για τα κάτω άκρα των επιβατών του πίσω καθίσματος, όπως επισημαίνει η Rivian.
Υπό το σκεπτικό της άνεσης έχει διαμορφωθεί το σύνολο του εσωτερικού που εστιάζει επίσης στην ανθεκτικότητα όσο και τη βιωσιμότητα με τα υλικά που έχουν επιλεγεί. Μια από τις ιδιαιτερότητες του R2 είναι ότι εκτός από τα πλευρικά παράθυρα ανοίγει πλήρως και το πίσω παρμπρίζ ενώ τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν πλήρως δημιουργώντας μια επίπεδη επιφάνεια που διευκολύνει την φόρτωση αλλά και την χωρητικότητα εφόσον υπάρχει μεγάλος όγκος αντικειμένων. Επίσης σε αντίθεση με τα R1T και τα Ρ1S, το R2 διαθέτει το παραδοσιακό ντουλαπάκι μπροστά από το συνοδηγό καθώς και έναν ακόμα αποθηκευτικό χώρο κάτω από την ευμεγέθη κεντρική οθόνη για το infotainment. Nέου σχεδιασμού είναι και το τιμόνι το οποίο έχει αποκτήσει δύο διακόπτες αφής με απτική ανάδραση.
Στην αθέατη πλευρά του R2 βρίσκεται μια νέα αρχιτεκτονική η οποία έχει σχεδιαστεί με την λογική να ενσωματώνει την μπαταρία ως δομικό στοιχείο της κατασκευής. Αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία αποτελεί ουσιαστικά το πάτωμα του αυτοκινήτου σε μια προσπάθεια μείωσης του βάρους αλλά και της πολυπλοκότητας. Το R2 θα είναι διαθέσιμο με δύο διαφορετικής χωρητικότητας μπαταρίες η μεγαλύτερη εκ των οποίων θα υπόσχεται αυτονομία περίπου 485 χλμ. Αμφότερες θα εξασφαλίζουν ταχεία φόρτιση με την αναπλήρωση της ενέργειας έως το 80% να απαιτεί λιγότερο από 30 λεπτά αν και τα ακριβή μεγέθη δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί.
Να σημειωθεί ότι το R2 θα είναι διαθέσιμο με τρεις επιλογές σε ό,τι αφορά τους ηλεκτροκινητήρες καθώς η Rivian προσφέρει την δυνατότητα ενός τοποθετημένου πίσω ηλεκτρικού μοτέρ, δύο ηλεκτρικών μοτέρ για τις τετρακίνητες εκδόσεις καθώς και μιας διάταξης από τρία ηλεκτρικά μοτέρ η οποία αναμένεται να είναι και η ισχυρότερη. Αν και προς το παρόν η αμερικανική φίρμα δεν ανακοινώνει τα σχετικά μεγέθη επισημαίνει ότι η επιτάχυνση από 0-96 χλμ./ώρα για την ισχυρότερη, τρικινητήρια έκδοση θα απαιτεί λιγότερο από 3,0 δευτερόλεπτα.
Τις προδιαγραφές του ηλεκτρικού SUV που θα είναι διαθέσιμο και στην Ευρώπη από τα τέλη του 2026 συμπληρώνει μια ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης που τροφοδοτούνται με δεδομένα από 11 κάμερες και πέντε ραντάρ περιμετρικά του αμαξώματος. Αυτονόητα, τόσο το infotainment όσο και τα υπόλοιπα λειτουργικά συστήματα του R2 αναβαθμίζονται μέσω over the air updates.