Μετά τις αρκετές, βραβευμένες μικρού μήκους ταινίες του όπως το «Casus belli» και την πρώτη μεγάλου μήκους «Ιntermissions» που είχε προβληθεί στο φεστιβάλ Βενετίας, η «Arcadia», δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Γιώργου Ζώη (σε σενάριο δικό του και Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη) διεκδικεί βραβείο στο διαγωνιστικό πρόγραμμα Encounters του Φεστιβάλ Βερολίνου. Η Ελληνοβουλγαρική συμπαραγωγή στην οποία πρωταγωνιστούν οι Βαγγέλης Μουρίκης και Αγγελική Παπούλια έκανε πρεμιέρα σε γεμάτη αίθουσα CINEMAX το περασμένο Σάββατο και προβάλλεται απόψε για το κοινό στο Kino International.
Στην ταινία, μια γιατρός θα έρθει αντιμέτωπη με τις χειρότερες υποψίες της από την στιγμή που καταφτάνει σε ένα παραθαλάσσιο τουριστικό θέρετρο εκτός εποχής, συνοδεύοντας έναν συνάδελφό της, με σκοπό την αναγνώριση του θύματος ενός αυτοκινητικού δυστυχήματος. Από ελληνικής πλευράς η παραγωγή υπογράφεται από την Αντιγόνη Ρώτα και τον Στέλιο Κοτιώνη της Foss Production και τη Μαρία Δρανδάκη της Homemade Films. Επίσης έχει χρηματοδοτηθεί από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.
Η ταινία του Γ. Ζώη στην οποία θα επανέλθουμε εν καιρώ, είναι μια από τις δύο ελληνικές παρουσίες σε επίσημα προγράμματα της φετινής κινηματογραφικής Μπερλινάλε. Μέσα σε 840΄ το ντοκιμαντέρ «EXERGUE–ON DOCUMENTA 14» του Δημήτρη Αθυρίδη που έκανε πρεμιέρα στο πρόγραμμα Special Screenings του Φεστιβάλ επιστρέφει στην έκθεση documenta 14, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα και στο Κάσελ το 2017, όπως επίσης τον εμπνευστή της Άνταμ Σίμτσικ. Ένα πραγματικά γενναίο τόλμημα.
Θα πρέπει όμως να επισημανθεί ότι στην αγορά του φετινού φεστιβάλ και συγκεκριμένα στο τμήμα Co Pro Series, επιλέxuhke να συμμετάσχει ελληνική σειρά, to «Τhe Coroner’s Assistant» της Ελίνας Ψύκου. Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά στη δεκάχρονη ιστορία του τμήματος Berlinale Series Market της Αγοράς. Παραγωγός της σειράς είναι η Φένια Κοσοβίτσα της Blonde. Πρόκειται για μίνι σειρά έξι επεισοδίων βασισμένη στο μυθιστόρημα «Ο ιατροδικαστής» του Βασίλη Βασιλικού. Η σειρά προψθείται ως «πολιτικό θρίλερ» και έχει ως φόντο την Ελλάδα της δεκαετίας του 1970, όπου παράγοντας της χούντας των συνταγματαρχών προσπαθούν να συγκαλύψουν μια γυναικοκτονία.
Σε ότι αφορά το διαγωνιστικό πρόγραμμα της διοργάνωσης, η ταινία «Yeohaengjaui Pilyo» (μεταφράζεται ως «Οι ανάγκες μιας ταξιδιώτη»), θέλει την Ιζαμπέλ Υπέρ, αυτήν την πολύτιμη υποκριτική δύναμη της Γαλλίας που σπανίως έχει «προδώσει» το κοινό της, να συνεχίζει τους πειραματισμούς της με auteur από το παγκόσμιο κινηματογραφικό προσκήνιο.
Στην προκειμένη περίπτωση η Υπέρ συνεργάσθηκε με τον Βορειοκορεάτη Χονγκ Σανγκ Σου, γνωστό από τις αργές, απολύτως εσωτερικές, δημιουργίες του, που διεισδύουν με όρεξη στο μυστήριο των ανθρώπινων σχέσεων, συνήθως με βαρόμετρο την γυναίκα (ορισμένες από τις ταινίες του ανάμεσα στις οποίες οι «Η γυναίκα που έφυγε», 2020, και «Η επόμενη μέρα μιας σχέσης», 2017), έχουν διανεμηθεί στην Ελλάδα).
Κανείς δεν γνωρίζει από πού προέρχεται η γυναίκα που έχει την μορφή της Υπέρ και την βλέπουμε να κάθεται σε ένα παγκάκι στο πάρκο παίζοντας ένα παιδικό παιχνίδι. Η ίδια ισχυρίζεται ότι είναι από τη Γαλλία αλλά δεν έχει χρήματα ή άλλα μέσα για να συντηρήσει τον εαυτό της. Την έχουν συμβουλέψει να διδάξει γαλλικά και κάπως έτσι την βλέπουμε να καταλήγει με δύο Κορεάτισες ως μαθήτριές της.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο και με την χαλαρή, ελεύθερη ερμηνεία της Υπέρ ως πυξίδα, ο Χονγκ Σανγκ Σου καταφέρνει να δημιουργήσει ατμόσφαιρα και να αντλήσει ποίηση μέσα από «μικρές» καθημερινές καταστάσεις που όμως έχουν πολύ μεγαλύτερη σημασία από όσο δείχνουν.