Η Emeya αποτελεί το ηλεκτρικό «next big thing» της Lotus και πλέον βρίσκεται στην τελική ευθεία για τη διάθεσή της, ολοκληρώνοντας τον κύκλο δοκιμών εξέλιξης. Αυτές όπως μας ενημερώνει η Lotus δημοσιοποιώντας και τις απαραίτητες εικόνες από τη διαδικασία, διήρκεσαν τρία χρόνια, κατά τα οποία το «hyper GT» των 905 ίππων όπως το χαρακτηρίζει η Lotus, υποβλήθηκε στις πιο αντίξοες συνθήκες στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, πραγματοποιώντας δοκιμές σε θερμοκρασίες από -25 έως 40 βαθμών Κελσίου.
Οι χειμερινές δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στο Ivalo της Φινλανδίας, στον Αρκτικό Κύκλο σε θερμοκρασίες -25 βαθμών Κελσίου, αν και όπως ανακοινώνει η Lotus, οι δοκιμασίες της σε συνθήκες ψύχους δεν σταμάτησαν εκεί, καθώς επέλεξε να βάλει την Emeya κυριολεκτικά στο «ψυγείο», τοποθετώντας την σε ένα θάλαμο ψύξης, σε θερμοκρασίες έως -40 βαθμών Κελσίου.
Ο στόχος των μηχανικών της Lotus ήταν να αξιολογήσουν όλες τις παραμέτρους της Emeya συμπεριλαμβανομένων της οδηγικής της συμπεριφοράς στον πάγο με χειμερινά ελαστικά, το αξιόμαχο των συστημάτων υποβοήθησης και φυσικά την αποδοτικότητα της μπαταρίας και την συμπεριφορά της σε ακραίες συνθήκες. Στο μικροσκόπιο μπήκε και το σύστημα κλιματισμού και οι ρυθμίσεις του καθώς και τα συστήματα όπως οι θερμαινόμενες κάμερες και καθρέπτες. Να σημειωθεί ότι οι ιδιοκτήτες της Emeya θα μπορούν να ρυθμίσουν μέσω app τόσο τα παραπάνω όσο και την θέρμανση/ψύξη για τα καθίσματα και το θερμαινόμενο τιμόνι πριν εισέλθουν στον θάλαμο επιβατών.
Να σημειωθεί ότι η Emeya διαθέτει και snow mode για την οθόνη των 55 ιντσών με την οποία εφοδιάζεται, λειτουργία η οποία ρυθμίζει την φωτεινότητά της και τους χρωματισμούς ώστε να διευκολύνει τα μέγιστα την ορατότητα του οδηγού και την προσαρμογή της όρασής του στις ιδιαίτερες συνθήκες ενός περιβάλλοντος καλυμμένου από χιόνι.
Εκτός από τον Αρκτικό Κύκλο η Emeya ταξίδεψε σε πάνω από 15 χώρες, από το επαρχιακό βρετανικό δίκτυο και σε γερμανικές Autobahns έως τα ορεινά περάσματα των Άλπεων και της Μογγολίας προκειμένου να πραγματοποιήσει δοκιμές εξέλιξης σε μια ποικιλία συνθηκών. Αυτονόητα από το πρόγραμμα δοκιμών δεν έλειψαν οι αγωνιστικές πίστες μεταξύ των οποίων το Nurburgring και η πίστα υψηλής ταχύτητας του Nardo.
Οι δοκιμές σε υψηλές θερμοκρασίες πραγματοποιήθηκαν νωρίτερα σε ΗΠΑ, Μέση Ανατολή και Αυστραλία.