Μετά το νέο και σαφώς βελτιωμένο Renault Master και παρά τις νέες εξελίξεις στην σχέση των Renault-Nissan, η Nissan παρουσιάζει τη δική της εκδοχή για το μεγάλο van που για πρώτη φορά στην ιστορία του με τα σήματα της ιαπωνικής φίρμας υποδέχεται στην γκάμα του την αμιγή ηλεκτροκίνηση χωρίς να απεμπολεί, φυσικά, και το δικαίωμα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Όπως ισχύει και για το γαλλικό ισοδύναμό του, το νέο Nissan Interstar είναι σχεδιασμένο εξαρχής από τα σχεδιαστήρια της Νissan στο Λονδίνο υπό το σκεπτικό μιας σύγχρονης εικόνας αλλά και μιας βελτιστοποιημένης αεροδυναμικής σε μια προσέγγιση σπάνια για van αλλά ιδιαίτερα χρήσιμη με δεδομένη την νέα ηλεκτρική «τροπή».
Η νέα όψη του Interstar με τα χαρακτηριστικά σε μοτίβο C φωτιστικά σώματα και την ανάγλυφη, ευμεγέθη γρίλια συνηγορούν σε μια πιο επιβλητική εικόνα ενώ το μπροστινό παρμπρίζ έχει αποκτήσει μεγαλύτερη κλίση που συνδυαστικά και με το επίπεδο κάτω τμήμα του αυτοκινήτου εξασφαλίζουν μια καλύτερη, βελτιωμένη κατά 20% αεροδυναμική.
Ως συνήθως θα υπάρχουν επιλογές ανάμεσα σε δύο μήκη και δύο ύψη ενώ προοδευτικά θα προστεθούν εκδόσεις chassis cab για την αξιοποίηση του χώρου φόρτωσης με διαφορετικούς τρόπους ανάλογα με την εκάστοτε ανάγκη αλλά και επιβατικές. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Nissan σχεδιάζει ακόμα και μια έκδοση campervan οι οποίες, όπως δείχνει η αντίστοιχη προσφορά γνωρίζει νέες δόξες ως είδος.
Στο προκείμενο, την έκδοση panel van η οποία αναλαμβάνει το βάρος των συστάσεων, αξίζει να σημειωθεί ότι το Interstar προσφέρει μεγαλύτερη ευκολία στην πρόσβαση στον χώρο φόρτωσης χάρη σε μια πλευρική πόρτα μεγαλύτερη κατά 4,0 εκατοστά. H νέα σχεδίαση έχει συμβάλλει και στην μείωση του κύκλου στροφής κατά 1,5 μέτρο, στοιχείο ιδιαιτέρως χρήσιμο αν αναλογιστεί κανείς τις συνήθεις συνθήκες χρήσης ενός επαγγελματικού van.
Παράλληλα ο χώρος φόρτωσης έχει αυξηθεί κατά μήκος κατά 10,0 εκατοστά με τις δυνατότητες φόρτωσης να διαμορφώνονται σε 10,8 κυβικά μέτρα. Αυξημένες είναι οι ικανότητες του van και σε ότι αφορά το βάρος που μπορεί να μεταφέρει το οποίο στις συμβατικές εκδόσεις φτάνει έως και τους 2,0 τόνους και στην ηλεκτρική Interstar-e τον 1,6 τόνο. Επιπλέον, η ελκτική ικανότητα προσδιορίζεται σε βάρος έως 2,5 τόνων.
Εκτός από την αύξηση των μεγεθών που αφορούν τον χώρο φόρτωσης, το Interstar διαθέτει έναν εξίσου ανασχεδιασμό θάλαμο ο οποίος με τη σειρά του προσφέρει συνολικά 135 λίτρα αποθηκευτικού χώρου με την μορφή πρακτικών μικρών και μεγαλύτερων χώρων διάσπαρτων στην καμπίνα. Η τριθέσια διάταξη εξακολουθεί να αποτελεί την standard επιλογή αν και θα υπάρξουν και άλλες δυνατότητες διαμόρφωσης.
Στις επιλογές εξοπλισμού συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων θερμαινόμενα καθίσματα και παρμπρίζ ενώ οι επενδύσεις έχουν ανασχεδιαστεί πλήρως υπό το σκεπτικό της μέγιστης ανθεκτικότητας μεν προσφέροντας όμως και υψηλά επίπεδα άνεσης δε. Στην περίπτωση του ηλεκτρικού Interstar-e o εξοπλισμός περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων επτά ιντσών σε συνδυασμό με οθόνη για το infotainment με διαγώνιο 10 ιντσών, συνδυασμός ο οποίος θα αποτελεί επίσης μέρος του βασικού εξοπλισμού των εκδόσεων με συμβατικό κινητήρα που θα βρίσκονται ψηλότερα στην γκάμα.
Σε επίπεδο κινητήρων, το Interstar θα είναι διαθέσιμο με δίλιτρο diesel μοτέρ σε εκδοχές ισχύος 105, 130, 150 και 170 ίππων σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή, στην περίπτωση των δύο ισχυρότερων εκδόσεων, με αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων της ZF. H ισχύς μεταδίδεται παραδοσιακά στους μπροστινούς τροχούς.
Η ηλεκτρική έκδοση Interstar-e θα προσφέρεται σε δύο διαμορφώσεις με μπαταρία 40 kWh και ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 130 ίππων ή με μπαταρία 87 kWh και μοτερ 142 ίππων οι οποίες προσφέρουν αυτονομία 200 και 460 χλμ. αντίστοιχα.
Η μπαταρία των 87 kWh συνδυάζεται με κύκλωμα φόρτισης που επιτρέπει την αναπλήρωση της ενέργειας με ισχύ έως 130 kW κάτι που σε αναλογία χρόνου/ενέργειας μεταφράζεται σε επαναφόρτιση μισής ώρας για διαδρομές 252 χλμ.
Nα σημειωθεί ότι στην έκδοση με την μεγάλη μπαταρία προσφέρεται ως standard φορτιστής 11 kW και προαιρετικά 22 kW κάτι που σημαίνει ότι μια πλήρης φόρτιση σε οικιακό δίκτυο απαιτεί περίπου τέσσερις ώρες. Σε ό,τι αφορά την έκδοση με την μπαταρία των 40 kWh, η ταχεία φόρτιση DC μπορεί να πραγματοποιηθεί με ισχύ έως 50 kW, απαιτώντας λιγότερο από μισή ώρα για την πλήρη φόρτιση ενώ προσφέρονται φορτιστές 7 kW και 11 kW για φόρτιση σε οικιακό δίκτυο.
Σημαντικά εμπλουτισμένος είναι και ο εξοπλισμός ασφάλειας και υποβοήθησης ο οποίος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, σύστημα αυτόνομης πέδησης, διατήρησης της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, ανίχνευσης της κόπωσης του οδηγού, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, σύστημα επιτήρησης της πίεσης των ελαστικών καθώς και υποβοήθησης για ρυμουλκούμενο.
Στα νέα χαρακτηριστικά του συγκαταλέγεται και ένα ισχυρότερο σύστημα υποβοήθησης πέδησης που συνδυαστικά με τα συστήματα ασφαλείας βελτιστοποιεί την λειτουργία τους, ανεξαρτήτως του βαθμού πίεσης που ασκείται στο αντίστοιχο πεντάλ. Στην περίπτωση των ηλεκτρικών εκδόσεων, αυτονόητα, το σύστημα πέδησης επικουρείται από την παρουσία συστήματος ανάκτησης ενέργειας από την επιβράδυνση.