Ίσως η χθεσινή μέρα για τον Στέφανο Κασσελάκη θα μπορούσε κάλλιστα να ήταν μια πρόβα κατάταξης, η επίσκεψή του στο Κέντρο Εκπαίδευσης Πυροβολικού στη Θήβα. Αλλά γιατί πυροβολικό και όχι τεθωρακισμένα στον Αυλώνα, όπως αρχικά έλεγαν από τον ΣΥΡΙΖΑ; Γιατί προτίμησε ένα στρατόπεδο, όπως αυτό του Πυροβολικού που απέχει από την Αθήνα 88 χιλιόμετρα και όχι στον Αυλώνα που απέχει μόλις 48 χιλιόμετρα από την Κουμουνδούρου; Επειδή προφανώς ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έμαθε (πιθανόν από τον ναύαρχο έ.α. Αποστολάκη) ότι στον Αυλώνα κυρίως εκπαιδεύονται οι ΕΠΟΠ και δύσκολα θα εκπαιδευτεί ως κληρωτός.

Έτσι έβαλε, κατά πάσα πιθανότητα πλώρη για το πυροβολικό. Θαύμασε από μακριά τους πυραύλους Χωκ (μουσειακό έκθεμα του στρατοπέδου), ρώτησε για τη λειτουργία του στρατοπέδου, ενδιαφέρθηκε για το μισθολογικό και το οικιστικό των αξιωματικών, επισκέφθηκε ακόμα και το… ΚΨΜ (αν και όταν πήγε εκεί δεν ήταν μέσα οι στρατιώτες αφού ήταν ώρα κοινής ησυχίας), ρώτησε για το φαγητό, αν και μία από τις συνεργάτιδές του που μένει εκεί κοντά του είπε χιουμοριστικά πως θα του φέρνει… ταπεράκια φαγητού κάθε μέρα, με τον Στέφανο να λέει πως δεν θέλει ιδιαίτερη μεταχείριση όσες ημέρες κι αν μείνει στην Θήβα.

Είδε το εκκλησάκι της Αγίας Βαρβάρας, της προστάτιδας του Πυροβολικού, επισκέφθηκε και το αναρρωτήριο του στρατοπέδου, ενδιαφέρθηκε για την υγεία των ασθενών κληρωτών, αλλά δεν τους πλησίασε και πολύ (αφού ορισμένοι νοσηλεύονται με Covid και άλλοι με H1N1) και αναφέρθηκε στο οικιστικό των στρατιωτικών και τους «άδικους» μισθούς, όπως τους χαρακτήρισε, που εισπράττουν τα μέλη των Ενόπλων Δυνάμεων.

***

Από πότε άρχισαν οι μεταγραφές Κεντρώων στη ΝΔ;

Νέα μεταγραφή από το ΠαΣοΚ για τον Μητσοτάκη. Προσχώρησε στη ΝΔ η Εύη Χριστοφιλοπούλου, πρώην υφυπουργός του ΠαΣοΚ, αλλά και υφυπουργός του Κυριάκου Μητσοτάκη, όταν ήταν υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Όπως πρώτοι διαβάσατε από την στήλη αυτή η κυρία Χρισοφιλοπούλου θα είναι υποψήφια με τη ΝΔ στο ευρωψηφοδέλτιο. Θα πρέπει να ξέρετε ότι η ΝΔ χρόνια τώρα κοιτάζει προς το Κέντρο. Κυρίως όταν πλησίαζε η προεκλογική περίοδος προφανώς για να κατακτήσει την αυτοδυναμία στις εκλογές.

Ο πρώτος διδάξας μετά τη μεταπολίτευση για μεταγραφές προς το Κέντρο ήταν ο ιδρυτής της παράταξης Κωνσταντίνος Καραμανλής, που επί της εποχής του υπήρξε προσχώρηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη (πατέρα του σημερινού Πρωθυπουργού) από το κεντρώο κόμμα Φιλελευθέρων στη ΝΔ, όπως και του Αθανάσιου Κανελλόπουλου από την Ένωση Κέντρου στη ΝΔ καθώς και του εκ Κοζάνης Μιχάλη Παπακωνσταντίνου από την Ένωση Κέντρου.

Και ο Ανδρέας Παπανδρέου, όμως ο οποίος έφυγε από την Ένωση Κέντρου για να ιδρύσει το ΠαΣοΚ, έκανε εν τέλει μεταγραφές από το Κέντρο, κάνοντας ευρωβουλευτή τον Πρόεδρο της ΕΚ Γιώργο Μαύρο.

Στη ΝΔ υπήρξαν πολλά στελέχη, όπως ο Σωτήρης Χατζηγάκης που επέμεναν όχι μόνον στις προσχωρήσεις προς το κέντρο, αλλά και στροφή της ΝΔ προς κεντρώα πολιτική. Ο σημερινός Πρωθυπουργός έκανε ίσως τις περισσότερες μεταγραφές από το ΠαΣοΚ, οι πιο στενοί τους συνεργάτες καθώς και υπουργοί σε νευραλγικά υπουργεία προέρχονται από το ΠαΣοΚ.

****

Το ιπτάμενο τάνκερ των Αμερικανών και τα hot seats

Γιατί ζητήσαμε από τους Αμερικανούς ιπτάμενο τάνκερ, τη στιγμή που στα νησιά μας μπορούν εύκολα να ανεφοδιαστούν τα ελληνικά μαχητικά; Ποιος είναι λόγους που ζητήσαμε αεροσκάφος για ανεφοδιασμό στον αέρα; Γιατί άραγε στην επιστολή Μπλίνκεν υπάρχει και ικανοποίηση αιτήματος για ένα KC-135, που δεν είναι άλλο από ένα ιπτάμενο τάνκερ;

Το τάνκερ το ζήτησε το ΓΕΕΘΑ (επί εποχής στρατηγού Φλώρου) στη διάρκεια της κρίσης του Oruc Reis (όπου οι δύο χώρες βρέθηκαν ένα βήμα πριν από τον πόλεμο).

Το ζητήσαμε από τους Αμερικανούς σε κυβέρνηση Ρεπουμπλικάνων υπό τον Ντόναλντ Τραμπ και με υπουργό Εξωτερικών τον Μάικ Πομπέο. Ο λόγος για να μπορούν τα μαχητικά μας αεροσκάφη να έχουν περισσότερη ώρα ενεργής συμμετοχής στην Κύπρο (εάν χρειαζόταν) και βεβαίως περισσότερο χρόνο ενός του FIR Αθηνών στις αναχαιτήσεις τουρκικών αεροπλάνων.

Και τούτο γιατί τα τουρκικά αεροπλάνα ανεφοδιάζονταν στον αέρα μ΄ένα KC-135 που πετούσε εκτός FIR Αθηνών και παρέμειναν περισσότερη ώρα να προκαλούν όχι μόνον στον FIR Αθηνών, αλλά και στον εθνικό εναέριο χώρο. Τώρα θα πείτε πώς οι πιλότοι μας αντιμετώπιζαν τους Τούρκους που ανεφοδιάζονταν στο αέρα;

Χρησιμοποιούσαν το σύστημα «hot seat» (το ίδιο σύστημα δηλαδή που χρησιμοποιούν τα μονοκινητήρια της Φόρμουλα 1), που σημαίνει ότι ανεφοδιάζονταν στο πλησιέστερο αεροδρόμιο με τους κινητήρες πάντα αναμμένους. Έτσι κέρδιζαν χρόνο με αποτέλεσμα να παραμένουν περισσότερη ώρα υπερασπιζόμενοι τον εθνικό εναέριο χώρο.

Τώρα όταν και όποτε προμηθευτούμε το ιπτάμενο τάνκερ (KC-135), η Πολεμική Αεροπορία αυξάνει τις επιχειρησιακές της ικανότητες. Δεν θέλει βεβαίως κοτζάμ ιπτάμενο τάνκερ για την περιοχή του Αιγαίου (τη «δουλειά» αυτή άλλωστε κάνουν τα νησιά), αλλά για να μεγαλώσει την λίστα όπου μπορεί να επιχειρήσει. Τα μαχητικά μας να έχουν περισσότερο επιχειρησιακό χρόνο (εάν απαιτηθεί) για την Κύπρο και βεβαίως να μπορούν να επιχειρήσουν ακόμα πιο μακριά, όπου δηλαδή χρειαστεί για εθνικούς λόγους.

***

Συμπαραγωγή με αμερικανικές φρεγάτες

Τον κοινό σχεδιασμό και συμπαραγωγή στα ελληνικά ναυπηγεία (σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες έως 7) αμερικανικών φρεγατών νέας γενιάς κλάσης «Constellation», στο πλαίσιο ενίσχυσης του Στόλου και προς όφελος της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας. μελετά η Ελλάδα, όπως γνωστοποίησε, χθες, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση του με τον Κύπριο ομόλογο του Βασίλειο Πάλμα.

***

Μια ξεχωριστή συνεδρίαση της Βουλής με την Γιάννα

Ήταν από τις σπάνιες φορές που υπήρξε τέτοια ουσιαστική παρέμβαση στη Βουλή, στις κοινοβουλευτικές επιτροπές, όπου συνήθως τα κόμματα αντιπαλεύονται μεταξύ τους, χωρίς τις περισσότερε φορές να παράγουν πολιτική. Χθες όμως στην αίθουσα της Γερουσίας της Βουλής των Ελλήνων πραγματοποιήθηκε μια εκδήλωση με τίτλο: «Το 1821 στην Πρώτη Σελίδα: Η Ελληνική Επανάσταση στον Διεθνή και Εγχώριο Τύπο», όπου ξεχώρισα την ομιλία της Γιάννας Αγγελοπούλου, προέδρου της Επιτροπής «Ελλάδα 2021» μια εντυπωσιακή παρέμβαση, έμοιαζε με πανεπιστημιακό μάθημα, που άφησε στους βουλευτές εξαιρετικές εντυπώσεις.

Αφού η Γιάννα ευχαρίστησε τα μέλη τη Επιτροπής, Αριστείδη Χατζή, Ελπίδα Βόγλη, Καίτη Καμηλάκη και πολλούς άλλους ανάφερε: «Από την πρώτη στιγμή της ύπαρξης της Επιτροπής, ανεξάρτητα από το αν είχε προκύψει ή όχι η πανδημία, όλες και όλοι είχαμε συμφωνήσει πως ότι κάνει η Επιτροπή θα έχει διάρκεια. Δεν θα είναι κάποιο έργο που θα θέλει μια μέρα, ένας ενθουσιασμός, αλλά θέλαμε να γίνουν δράσεις που θα έχουν διάρκεια και θα αφήσουν μία παρακαταθήκη για το μέλλον»

Εκείνο που πρόσεξα είναι ότι και ίσως να συμβαίνει για πρώτη φορά, η Επιτροπή (Ελλάδα 2021) παρουσίασε πλεόνασμα (από χρήματα που δεν προήλθαν από το κράτος). Ένα πλεόνασμα που όπως δόθηκε για κοινωνικούς σκοπούς: «Δεν πήραμε ούτε ένα ευρώ από την Πολιτεία. Ουσιαστικά καθρεφτίστηκε στο πώς αντιμετωπίστηκε το Νομισματικό μας Πρόγραμμα, το οποίο έφερε πάρα πολλά έσοδα στην Επιτροπή, συν τις χορηγίες μας, μαζέψαμε ένα πολύ σεβαστό ποσό», είπε. Έτσι: «Έγιναν πολύμορφες δράσεις, θα σας πω γιατί έχει σημασία: από την αγορά του τηλεσκοπίου στο Αστεροσκοπείο του Σκίνακα στην Κρήτη, από την ενίσχυση με 20 συν 10 οχήματα για τις Ένοπλες Δυνάμεις στον Έβρο και για την Πυροσβεστική και εξοπλισμό, από τις κλίνες εντατικής θεραπείας στο νοσοκομείο Παπανικολάου της Θεσσαλονίκης, από δεκάδες -εκατοντάδες τολμώ να πω- έργα στην τοπική αυτοδιοίκηση που έλυσαν και λύνουν προβλήματα που υπήρχαν μέχρι την πλατφόρμα JobLinks που θέλαμε να βοηθήσουμε στην ένταξη στην κοινωνία τα άτομα που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού»

Και κάτι ακόμα υπήρξε αναφορά και στο θέμα της έρευνας, με παραδείγματα από το εξωτερικό, όπως από τις ΗΠΑ, που μεγάλοι επιχειρηματίες επενδύουν παραγωγικά στην έρευνα ώστε να έχουν και φορολογικά οφέλη. Για αυτό σας είπα πιο πάνω ότι η συνεδρίαση έμοιαζε με πανεπιστημιακό μάθημα..

***

Λέτε να ανέβει στα τρακτέρ ο Στέφανος;

Η εμβριθής πολιτική ανάλυση ωχριά μπροστά στη γενική διαπίστωση ότι «για να γίνεις πρωθυπουργός πρέπει να ανέβεις πρώτα σε τρακτέρ». Δεδομένου ότι ο Αλέξης Τσίπρας, πριν την πρωθυπουργία του, πηγαινοερχότανε στα μπλόκα με το τρακτέρ του Βοιωτού αγροτοσυνδικαλιστή του Γιάννη Βάγγου, σήμερα ο πρόεδρος Στέφανος λέτε να πράξει το ίδιο;

Απομένουν δύο λεπτομέρειες για την επίτευξη του σχεδίου: α) να τον καλέσουν οι αγρότες στη Θεσσαλία και β) να λύσει τον γρίφο του dress code.

Ο – μέχρι παρεξηγήσεως – φιλολαϊκός πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ διατηρεί επαφές με τους πληγέντες των θεομηνιών του περασμένου Φθινοπώρου κι έτσι ανά πάσα στιγμή τις επόμενες μέρες μπορεί να ανέβει ξανά σε Καρδίτσα, Λάρισα, Πλατύκαμπο, Κιλελέρ κτλ.

Οι προγραμματίζοντες τις εμφανίσεις του ωστόσο διστάζουν.. Επιπλέον, μαθαίνω πως παίζει κι ένα θεματάκι με τα ομόφυλα και τις υιοθεσίες καθώς τα μηνύματα από την περιφέρεια είναι αμφίσημα.

Ο Πρόεδρος όμως δεν έχει τέτοια ζητήματα. Πληροφορούμαι ότι του προτείνουν να πάει στα συλλαλητήρια, να κάτσει στο κόκπιτ (cockpit) του τρακτέρ, της φρέζας, της θεριζοαλωνιστικής μηχανής ή οποιουδήποτε σχετικού οχήματος, και αφού το κάνει μια βόλτα στα χωράφια του προτείνουν οι συνεργάτες του να σηκωθεί και να μιλήσει στους συγκεντρωμένους για την όντως «αδικαιολόγητη κωλυσιεργία στην καταβολή των αποζημιώσεων».

***

Ο Πάπας και η ευλογία στα ομόφυλα ζευγάρια

Με αναφορά στις κριτικές που δέχθηκε για την απόφασή του να δίνουν, οι καθολικοί ιερείς, την ευλογία τους και στα ομόφυλα ζευγάρια, ο ποντίφικας αποσαφήνισε ότι «το Ευαγγέλιο λέει ότι πρέπει να ευλογούνται όλοι», υπό τον όρο, βέβαια, «να υπάρχει καλή θέληση, με σαφείς οδηγίες για χριστιανικό βίο».

Ο Φραγκίσκος τόνισε, επίσης, ότι «ευλογούνται οι άνθρωποι, όχι η σχέση». Σύμφωνα με τον ποντίφικα, όσοι διαμαρτύρονται υψώνοντας τους τόνους «ανήκουν σε μικρές ιδεολογικές ομάδες» ενώ ο ίδιος θεωρεί ότι, για λόγους πολιτιστικής παράδοσης, «η θέση των Αφρικανών επισκόπων αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση».