Με επίσημη ανακοίνωσή της η Ευαγγελική Εκκλησία της Ελλάδος παίρνει ξεκάθαρη θέση για τον γάμο ομόφυλων ζευγαριών και την τεκνοθεσία.
Κάθετα αντίθετη σε όλα όσα προβλέπει το νομοσχέδιο που προωθείται από την κυβέρνηση είναι η Ευαγγελική Εκκλησία της Ελλάδος, η οποία εξηγεί το σκεπτικό της απόφασης αυτής, ενώ ταυτόχρονα δηλώνει παρούσα στο πλευρό των ομοφυλόφιλων συμπολιτών μας.
«Όταν ο Χριστός δίδαξε να αγαπάμε τον πλησίον μας, εννοούσε και τον ομοφυλόφιλο πλησίον μας. Παράλληλα, όταν ο Χριστός δίδαξε για την αγάπη μέσα στον γάμο, υπενθύμισε ότι εξαρχής ο γάμος ήταν και μια ένωση μεταξύ ενός άνδρα και μιας γυναίκας.
Η Ευαγγελική Εκκλησία της Ελλάδας, μένοντας πιστή στη διδασκαλία της Βίβλου, εξηγεί με ποιον τρόπο οι παραπάνω δύο θέσεις, όχι μόνο αντιφατικές, αλλά και μας βοηθούν να καταλάβουμε βαθύτερα την αγάπη του Χριστού» αναφέρει αρχικά η ανακοίνωση.
Ευαγγελική Εκκλησία της Ελλάδος: «Διαχωρίζουμε τις θέσεις μας από φωνές που έχουν μιλήσει προσβλητικά και υποτιμητικά για τους ομοφυλόφιλους συμπολίτες μας»
Και συνεχίζει: «Καταρχάς εκφράζουμε τη λύπη μας και διαχωρίζουμε τις θέσεις μας από φωνές που έχουν μιλήσει προσβλητικά και υποτιμητικά για τους ομοφυλόφιλους συμπολίτες μας.
Το να αγαπάμε τον πλησίον μας σημαίνει να τον σεβόμαστε ως άνθρωπο, ανεξάρτητα από το αν συμφωνούμε μαζί του ή όχι. Το να μιλά κάποιος προσβλητικά κάποιος για τους ομοφυλόφιλους λέγεται ομοφοβία και είναι καταδικαστέο. Το να βαπτίζεται όμως «ομοφοβία» η διαφωνία για την ομοφυλοφιλία, συνιστά άρνηση της ελευθερίας της σκέψης και τους λόγου του άλλου.
Ως εκκλησία πιστεύουμε ότι σύμφωνα με τη Βίβλο η ομοφυλοφιλία είναι αμαρτία, αλλά και ότι ο Χριστός ονομάστηκε φίλος των αμαρτωλών και ότι όλοι είμαστε αμαρτωλοί που έχουμε ανάγκη την αγάπη του.
Ακολουθώντας το παράδειγμά του λοιπόν, εδώ και πολλά χρόνια, έχουμε υπηρετήσει αθόρυβα και με αγάπη πολλά μέλη της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ+, και κάποια από αυτά έρχονται τακτικά στις εκκλησίες μας. Έχουν νιώσει ότι οι εκκλησίες μας είναι ένα ασφαλές μέρος για αυτά, όχι επειδή αλλάξαμε τη διδασκαλία της Βίβλου, αλλά επειδή τη ζήσαμε στην πράξη.
Γνωρίζουν ότι πιστεύουμε πως η ομοφυλοφιλία είναι αμαρτία και ότι διαφωνούμε με τον γάμο ομόφυλων ζευγαριών, αλλά επίσης γνωρίζουν την αγάπη και το ενδιαφέρον που έχουμε δείξει και δείχνουμε για αυτούς έμπρακτα».
«Ο γάμος είναι η ένωση ενός άνδρα και μιας γυναίκας»
Η ανακοίνωση κάνει ξεκάθαρο ότι για την Ευαγγελική Εκκλησία νοείται γάμος μόνο μεταξύ ανδρός και γυναικός και πως αν η Πολιτεία θέλει να λύσει ζητήματα κληρονομικής-οικονομικής φύσεως μπορεί να το επιτύχει με άλλους τρόπους.
«Η διαφωνία, λοιπόν, της Ευαγγελικής Εκκλησίας της Ελλάδας με το νομοσχέδιο που προτίθεται να φέρει προς ψήφιση η κυβέρνηση πρέπει να γίνει κατανοητή σε αυτό το πλαίσιο: ότι το ίδιο κίνητρο (η ανταπόκρισή μας στην κλήση της Βίβλου) που μας οδηγεί να αγαπάμε τον πλησίον μας ακόμα κι όταν διαφωνούμε μαζί του, το ίδιο ακριβώς μας οδηγεί και στο να πιστεύουμε ότι ο γάμος είναι η ένωση ενός άνδρα και μιας γυναίκας.
Η Βίβλος διδάσκει ότι ο γάμος, το σεξ και η ερωτικότητα είναι δώρα του Θεού στην ανθρωπότητα, και ότι ο γάμος μεταξύ ενός άνδρα και μιας γυναίκας είναι το πλαίσιο που έθεσε ο Θεός για να τα απολαμβάνουμε, αλλά και το πλαίσιο για να μεγαλώνουν τα παιδιά (Γέννηση 1:27-28, κατά Ματθαίον 19:4-6, προς Ρωμαίους 1:16-32, Α’ Κορινθίους 6:9-11).
Μένοντας λοιπόν συνεπείς στα πιστεύω μας, εκφράζουμε τη διαφωνία μας, τόσο με τον γάμο ομόφυλων ζευγαριών, όσο και με την τεκνοθεσία από αυτά. Εάν δε η Πολιτεία θέλει να ρυθμίσει θέματα κληρονομικά, οικονομικά ή άλλες εκκρεμότητες που αφορούν παιδιά που για διάφορους λόγους βρέθηκαν στην ευθύνη ομόφυλων ζευγαριών, μπορεί να το κάνει με άλλους τρόπους».
Ενστάσεις και απαντήσεις
Η επίσημη τοποθέτηση απαντά και σε δύο ενστάσεις που είναι πιθανό να διατυπωθούν. Η πρώτη είναι «τα «ζητήματα δικαιωμάτων δεν είναι θέμα άποψης»» και η δεύτερη “γιατί η θρησκευτική άποψη μιας εκκλησίας να επηρεάζει άλλους που δεν τη συμμερίζονται;”
«Στο σημείο αυτό μπορεί να τεθούν δύο ενστάσεις: πρώτον, τα «ζητήματα δικαιωμάτων δεν είναι θέμα άποψης«. Η ένσταση αυτή παραβλέπει (ή παραπλανητικώς αποκρύπτει) ότι τα δύο θέματα που τεχνηέντως παρουσιάζονται ως ξεχωριστά (γάμος και τεκνοθεσία), νομικώς είναι αλληλένδετα.
Συνεπώς το πραγματικό διακύβευμα δεν είναι η αποδοχή ενός δικαιώματος, αλλά τι γίνεται όταν συγκρούονται διαφορετικά δικαιώματα (π.χ. τα διεκδικούμενα δικαιώματα των ομόφυλων ζευγαριών με τε κεκτημένα δικαιώματα των παιδιών, όπως το να έχουν μητέρα και πατέρα) και πώς ο νομοθέτης προστατεύει τα δικαιώματα των αδυνάμων (εν προκειμένω των παιδιών).
Μια δεύτερη πιθανή ένσταση: “και γιατί η θρησκευτική άποψη μιας εκκλησίας να επηρεάζει άλλους που δεν τη συμμερίζονται;” Μέσα σε μια πλουραλιστική και ανοιχτή κοινωνία η εκκλησία μπαίνει σε ανοιχτό διάλογο προσπαθώντας να πείσει την αλήθειά της. Δεν διεκδικεί προνομιακή θέση, αλλά το δικαίωμα της διατύπωσης των θέσεών της.
Μάλιστα αξίζει να σημειώσουμε ότι οι θέσεις αυτές πηγάζουν από τις διδαχές της Βίβλου οι οποίες έχουν συνδιαμορφώσει το υπόβαθρο πολλών θεμελιωδών αρχών του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού»
Η ανακοίνωση καταλήγει ως εξής: «Η Ευαγγελική Εκκλησίας της Ελλάδος με βάση τη Βίβλο, θα συνεχίσει να δείχνει την αγάπη του Χριστού προς όλους τους ανθρώπους, και να διαλέγεται πολιτισμένα με όλους τους ανθρώπους, με την ελπίδα, μέσα από την αγάπη της να πείσει ότι η οικογένεια όπως την όρισε ο Θεός είναι η καλύτερη οδός για την άνθιση του ανδρόγυνου, των παιδιών αλλά και της κοινωνίας».