Η W16 Mistral μπορεί να πρωτοπαρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 2022, ωστόσο ο συνδυασμός των χαρακτηριστικών της και η αύρα ενός αυτοκινήτου με την σφραγίδα της Bugatti καθιστά κάθε της εμφάνιση, άξια αναφοράς. Με αυτό το σκεπτικό ακριβώς, καθώς η παραγωγή των 99 μόλις μονάδων στις οποίες θα κατασκευαστεί προχωρά, η γαλλική φίρμα δημοσίευσε μια νέα σειρά εικόνων του roadster που αποτελεί άπιαστο όνειρο για την πλειονότητα των «κοινών θνητών».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Mistral είναι το πρώτο roadster της Bugatti, μετά την Veyron Grand Sport Vitesse το οποίο παρουσιάστηκε το μακρινό 2012 αλλά και το τελευταίο μοντέλο της φίρμας που θα εφοδιάζεται με τον θηριώδη W16 κινητήρα ο οποίος θα αποσυρθεί προς όφελος πιο αποδοτικών αλλά εξίσου θηριωδών συνόλων στο μέλλον.
Εν είδει υπενθύμισης, στην περίπτωση της Mistral o W16 αποδίδει 1.600 ίππους, ενώ προκειμένου η συγκεκριμένη ισχύς να είναι διαχειρίσιμη όσο και «ασφαλής» και βάσει των σχετικών προδιαγραφών, χρειάστηκε ο ανασχεδιασμός του monocoque πλαισίου της Chiron όπου βασίζεται η Mistral προκειμένου να προκύψει ένα ανοιχτό τετράτροχο το οποίο συμβαδίζει με τις νόμιμες προδιαγραφές που αφορούν την οδική ασφάλεια.
«Η εξέλιξη ενός roadster δεν ήταν ποτέ στα αρχικά σχέδια για την γκάμα της Chiron. Έπρεπε λοιπόν να αρχίσουμε από το μηδέν όταν αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε την W16 Mistral. Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις ήταν να υλοποιήσουμε ένα roadster με μέγιστη ταχύτητα 420 χλμ./ώρα που να είναι ταυτόχρονα πολυτελές όσο και να προσφέρει εκλεπτυσμένη συμπεριφορά και να συμβαδίζει με τις νόμιμες προδιαγραφές ασφαλείας», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Emilio Scervo, επικεφαλής μηχανικός της Bugatti Rimac.
Προκειμένου να καταστεί αυτό εφικτό, η ομάδα εξέλιξης χρειάστηκε να σχεδιάσει και να κατασκευάσει από την αρχή πολλά από τα εξαρτήματα προκειμένου να διασφαλίσει το χαμηλότερο δυνατό βάρος αλλά και την μέγιστη δυνατή ακαμψία με την Chiron Super Sport να αποτελεί τo κριτήριο για αμφότερα.
Οι αλλαγές όσο και η έλλειψη οροφής συμπαρέσυραν κάθε σχεδιαστική παράμετρο της Mistral που έχει σαφώς περισσότερες «στρογγυλάδες» σε σχέση με το μοντέλο όπου βασίζεται καθώς ένα πλήρως αναθεωρημένο σύμπλεγμα εισαγωγών αέρα, συμπεριλαμβανομένων των ανθρακονημάτινων scoops πίσω και πάνω από τα προσκέφαλα των καθισμάτων που λειτουργούν και ως anti-rollover συσκευές σε περίπτωση ανατροπής.