Το τελευταίο sportscar με περιστροφικό κινητήρα που κατασκεύασε η Mazda ήταν το RX-8 Spirit R του 2012 που διατέθηκε αποκλειστικά στην αγορά της Ιαπωνίας. H πρόσφατη συνέχεια ενός περιστροφικού κινητήρα πήρε την μορφή του range extender, του κινητήρα που βενζίνης που αναλαμβάνει να φορτίζει τις μπαταρίες, λειτουργώντας εν είδει γεννήτριας για το ηλεκτρικό MX-30, μια συνέχεια που ωστόσο δεν έχει να κάνει με το σπορ παρελθόν της συγκεκριμένης υλοποίησης.
Όπως ωστόσο αποκάλυψε από το πρόσφατο Tokyo Auto Salon, ο επικεφαλής της Mazda, Katsuhiro Moro, ο περιστροφικός κινητήρας θα βρει στο μέλλον φιλοξενία σε μια πιο σπορ και πιο ταιριαστή με το παρελθόν του κατασκευή. Όπως αποκάλυψε ο ίδιος από την 1η Φεβρουαρίου θα δημιουργηθεί μια ομάδα «κρούσης» από μηχανικούς της Mazda οι οποίοι θα αφιερωθούν στην εξέλιξη του νέου περιστροφικού κινητήρα ο οποίος, στη νέα εποχή του θα έχει τον ρόλο του range extender, ωστόσο αυτή την φορά, εφοδιάζοντας ένα αυθεντικό σπορ αυτοκίνητο.
Ο λόγος για την έκδοση παραγωγής του γοητευτικού Iconic SP concept το οποίο η Mazda παρουσίασε ως πρωτότυπο πριν λίγο καιρό, συγκεντρώνοντας ιδιαίτερα καλές κριτικές για την σχεδίαση του η οποία αναμιγνύει παρελθόν και μέλλον σε λελογισμένες δόσεις αποπνέοντας μια αξιοζήλευτη ισορροπία ανάμεσα στα δύο.
«Είμαι ιδιαιτέρως ευτυχής και συγκινημένος για την στήριξη και την ενθάρρυνση που λάβαμε για το πρωτότυπο compact sportscar που παρουσιάσαμε προσφάτως. Δράττομαι της ευκαιρίας να σας ευχαριστήσω όλους. Με την στήριξή σας δημιουργούμε μια ομάδα εξέλιξης για το νέο περιστροφικό κινητήρα που θα φέρει το συγκεκριμένο όνειρο πιο κοντά στην πραγματικότητα» δήλωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος συμπληρώνοντας ότι: «προκειμένου να αντεπεξέλθουμε στην νέα εποχή μηδενικών εκπομπών, έχει συγκεντρωθεί μια ομάδα μηχανικών που θα επιφορτιστούν με την εξέλιξη ενός περιστροφικού κινητήρα, έχοντας αποκτήσει μια ευρεία θεώρηση που ξεπερνά τα στενά όρια ενός είδους τεχνολογίας κινητήρα. Δεν θα είναι εύκολο αλλά ελπίζω μπορούμε να κάνουμε ένα βήμα προς μια νέα άπιαστη πρόκληση».
Σε ό,τι αφορά την κατασκευή του πρωτότυπου Iconic SP το οποίο θα φιλοξενήσει στα σπλάχνα του το νέο περιστροφικό κινητήρα ως range extender και μέρος του ηλεκτρικού του συνόλου, αξίζει να σημειωθεί ότι στο ίδιο πλαίσιο, η Mazda έδωσε κάποιες πληροφορίες σε σχέση με την έκδοση παραγωγής του. Σύμφωνα με αυτές, η έκδοση παραγωγής θα διατηρήσει τις αναλογίες του πρωτοτύπου έχοντας μήκος 4,18 μ., πλάτος 1,85 μ., ύψος μόλις 1,15 μ. και μεταξόνιο 2,59 μ. ενώ το βάρος, σύμφωνα με τις φιλοδοξίες των Ιαπώνων, αναμένεται να περιοριστεί σε 1,5 τόνο.
Ενδεικτικό των προθέσεων της ιαπωνικής φίρμας είναι ότι μιλώντας για το συγκεκριμένο project, ο επικεφαλής της δήλωσε ότι το διθέσιο coupe θα μπορεί να αντιμετωπίσει ευθέως την Porsche 911, δημιουργώντας στους ιδιοκτήτες του μια «αυθόρμητη αίσθηση χαράς όταν το χρησιμοποιούν και χωρίς τα άγχη που θα συνεπαγόταν ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο».