H Nismo έχει κερδίσει μια ξεχωριστή στο πάνθεον του κόσμου των επιδόσεων, βελτιώνοντας με τον τρόπο που μόνο οι Ιάπωνες μπορούν να υποστηρίξουν κάθε εξάρτημα των GT-R και του Z-Car από τη δεκαετία του ’80. Πλέον καταπιάνεται και με το πρώτο ηλεκτρικό εγχείρημα ευρείας παραγωγής, φιλοδοξώντας να συντηρήσει τον θρύλο της και στην νέα εποχή που ανατέλλει για την αυτοκίνηση.
O λόγος φυσικά για το Nissan Ariya Nismo που υποδέχεται όχι μία αλλά δύο εκδόσεις επιδόσεων με την υπογραφή της Nismo από το Tokyo Auto Salon που άνοιξε τις πύλες του στις 12 Ιανουαρίου.
Αμφότερες οι εκδόσεις Nismo υιοθετούν όπως εύκολα θα υπέθετε κανείς την δικινητήρια διάταξη που συνδυάζεται με το σύστημα τετρακίνησης των Ιάπωνων e-4ORCE. Η πρώτη, «B6» όπως ονομάζεται, υπόσχεται συνδυαστική ισχύ 367 ίππων και 560 Nm ροπής υποσχόμενη την ισορροπία ανάμεσα στις επιδόσεις και την καθημερινή χρήση ενώ στην περίπτωση της δεύτερης B9, η διαθέσιμη ισχύς σκαρφαλώνει στους 435 ίππους και 600 Nm ροπής, καλύπτοντας με το παραπάνω όσα θα μπορούσε να ζητήσει κανείς από ένα ηλεκτρικό SUV με οικογενειακό χαρακτήρα.
Εξάλλου όπως και σε κάθε άλλο μοντέλο που φέρει την υπογραφή της Nismo, έτσι και στην προκειμένη περίπτωση, η σχετική αναβάθμιση δεν έχει να κάνει αποκλειστικά με τα απόλυτα μεγέθη αλλά με την συνολική λεπτομερειακή προσέγγιση του βελτιωτικού οίκου που έχει ανασχεδιάσει κάθε στοιχείο του πλαισίου προκειμένου να υποστηρίζει τις νέες βλέψεις του Ariya.
Σύμφωνα με τις συστάσεις τα χαρακτηριστικά, οι μεταβολές και ο εξοπλισμός του Ariya με τα ειδικά σχεδιασμένα για την ηλεκτρική περίσταση ελαστικά της Michelin, Pilot Sport EV με διάσταση 255/40 R20, εγγυώνται μεγαλύτερη δυναμική ευστάθεια και την δυνατότητα για μια δυναμικότερη οδήγηση με υψηλές ταχύτητες και απότομες αλλαγές κατεύθυνσης παρά τον όγκο του.
Προς αυτήν την κατεύθυνση η Nismo έχει δημιουργήσει ένα επιπλέον πρόγραμμα οδήγησης με το όνομα τα το οποίο αυξάνει την απόκριση όλων των «κρίσιμων» στοιχείων προς όφελος περισσότερης δυναμικής, συνοδεύοντας την εμπειρία από ήχο που θυμίζει αγωνιστικό μονοθέσιο της Formula E.
Παράλληλα, οι αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση του Ariya δεν αποσκοπούν αποκλειστικά στην ταυτοποίησή ως ενός προϊόντος εξέλιξης της Nismo αλλά και στην ενίσχυση εκείνων των αεροδυναμικών χαρακτηριστικών του που θα εξασφαλίσουν περισσότερη κάθετη δύναμη. Έτσι το Ariya διαθέτει ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα με νέο προτεταμμένο splitter και νέες εισαγωγές αέρα ενώ το ίδιο ισχύει και για το πίσω τμήμα που φιλοξενεί ένα μεγάλο spoiler στην κορυφή της θύρας αποσκευών και ένα νέο προφυλακτήρα που συμπληρώνεται από την παρουσία ενός νέου διαχύτη. Την εικόνα συμπληρώνουν οι κόκκινες λεπτομέρειες οι οποίες επεκτείνονται και σε στρατηγικά σημεία του εσωτερικού που διαθέτει επίσης σπορ καθίσματα Nismo με επενδύσεις σουέντ.
Η Nissan δεν δημοσιοποιεί ακόμα μεγέθη επιδόσεων σημειώνοντας μόνο ότι η έκδοση B6 εφοδιάζεται με την μικρότερη μπαταρία των 66 kWh ενώ η ισχυρότερη B9 με αυτή των 91 kWh. Αυτό που επίσης δεν διευκρινίζει είναι η ευρωπαϊκή προοπτική του αν και μάλλον αυτή θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.