Ηταν τον περασμένο Οκτώβριο όταν ο Πρωθυπουργός δήλωνε σε τηλεοπτική του συνέντευξη πως η Ελλάδα δεν είναι «μπανανία» στηλιτεύοντας τις πολυεθνικές για την πρακτική τους να «πωλούν τα ίδια προϊόντα πολύ πιο ακριβά απ’ ό,τι σε άλλες χώρες».
Στην ίδια συνέντευξη, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναγνώριζε την ακρίβεια και τη στέγη ως «τα πιο σημαντικά θέματα» και προανήγγειλε τη λήψη μέτρων, ενώ ο συμμετείχε και ο ίδιος στον επικοινωνιακό βραχίονα της μάχης με αιφνιδιαστικές επισκέψεις σε σούπερ μάρκετ.
Η ανακοίνωση από τον Πρωθυπουργό νέας σειράς μέτρων, όπως εξειδικεύονται από τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Σκρέκα, καταδεικνύει πως ούτε το αυστηρό μήνυμα στις πολυεθνικές ούτε οι αιφνιδιαστικές επισκέψεις απέδωσαν τα αναμενόμενα.
Το πρόβλημα της ακρίβειας παραμένει χωρίς να υπακούει σε κάποια λογική, όπως είναι η αύξηση των τιμών της ενέργειας, δεδομένου πως τα ίδια προϊόντα εξακολουθούν να πωλούνται σε σημαντικά χαμηλότερες τιμές σε άλλες χώρες.
Η σχετική σύγκριση δείχνει ότι οι τιμές στα συσκευασμένα προϊόντα που διατίθενται στην ελληνική αγορά είναι διπλάσιες και τριπλάσιες, με πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα το βρεφικό γάλα. Επί της ουσίας, ωστόσο, η επιβάρυνση είναι μεγαλύτερη για τον έλληνα καταναλωτή εάν η σύγκριση γίνει με όρους αγοραστικής δύναμης.
Η προσδοκία από την ανακοίνωση των νέων μέτρων είναι να φανεί άμεσα η μείωση των τιμών σε περίπου 500 κωδικούς προϊόντων. Θα φανεί εκ του αποτελέσματος.
Είναι σαφές ωστόσο πως οι βασικοί παίκτες του εμπορίου επιμένουν είτε να κερδοσκοπούν με όρους «μπανανίας» είτε να επιστρατεύουν διάφορα «τρικ» με τις συσκευασίες και τις υποτιθέμενες προσφορές για να ξεγελούν τους καταναλωτές.
Κάτι που σημαίνει πως η μάχη της «μπανανίας» κάθε άλλο παρά έχει τελειώσει.