Αν και στο «Autohub» κοιτάζουμε σταθερά προς την επόμενη μέρα της αυτοκίνησης, τα όρια μεταξύ παρελθόντος, παρόντος και μέλλοντος είναι σχετικά καθώς ό,τι είδαμε τη χρονιά που ολοκληρώνεται θα επηρεάσει σημαντικά σε πολλά διαφορετικά πεδία τη χρονιά που έρχεται.

Προσπερνώντας λοιπόν τα μοντέλα που γνωρίσαμε και οδηγήσαμε στην Ελλάδα ή στον υπόλοιπο κόσμο τους προηγούμενους δώδεκα μήνες και τα οποία συνθέτουν το δικό μας «Best of 2023», μια σειρά εξελίξεων θα διαμορφώσουν τους επόμενους δώδεκα ένα νέο τοπίο.

Η αύξηση των ταξινομήσεων καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων από τις 105.283 μονάδες του 2022 στις εφετινές 135.000+ μονάδες δημιουργεί μια σπουδαία παρακαταθήκη για το 2024, το οποίο χωρίς «ατυχήματα» μπορεί να είναι μία ακόμη καλύτερη χρονιά. Αν μάλιστα αυξηθούν μέσω της παροχής κινήτρων τα παλαιά ρυπογόνα αυτοκίνητα που βγαίνουν από την κυκλοφορία, τότε η πρόοδος των μεγεθών θα αποκτήσει και το απαραίτητο κοινωνικό πρόσημο.

Η άφιξη της κινεζικών συμφερόντων MG Motor στην Ελλάδα ανοίγει τον δρόμο για την έλευση και άλλων αντίστοιχης προέλευσης αυτοκινητοβιομηχανιών, κάτι απολύτως αναμενόμενο καθώς έχει ήδη συμβεί σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Με αιχμή του δόρατος την εντυπωσιακή σχέση αξίας/τιμής στις περισσότερες των περιπτώσεων, ακόμη και στο ακριβό πεδίο της ηλεκτροκίνησης, τα κινεζικά αυτοκίνητα θα πρέπει να ανταγωνιστούν την καθεστηκυία τάξη της ελληνικής αγοράς, κάτι διόλου εύκολο αλλά πολύ ενδιαφέρον αν συμπαρασύρουν προς τα κάτω τις τιμές πώλησης.

Μιλώντας για ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας, δύο πράγματα είναι απολύτως σαφή: χωρίς προγράμματα επιδοτήσεων όπως το ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη της αγοράς σε αυτό το πεδίο, κυρίως δε όταν μιλάμε για ιδιώτες κατόχους και όχι μόνο για εταιρικά οχήματα. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι οι μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης σε χώρες με ισχυρότερες οικονομίες οικοδόμησαν το δικό τους πάρκο ηλεκτρικών οχημάτων παρέχοντας οικονομικά και άλλα κίνητρα. Δευτερευόντως ο χαμηλός αριθμός (σχεδόν 3.000 σημεία) των δημόσια προσβάσιμων σταθμών φόρτισης αναδεικνύει τον χρήσιμο ρόλο των παρόχων ενέργειας στην ανάπτυξη της βιώσιμης κινητικότητας. Χωρίς τις δικές τους επενδύσεις και τα πλάνα που εξαγγέλλουν η Ελλάδα θα βρισκόταν πολύ πιο πίσω από το σημείο που βρίσκεται σήμερα.

Για το τέλος αφήσαμε τον τομέα «οδική ασφάλεια», στον οποίο οι πραγματικές προκλήσεις βρίσκονται μπροστά μας. Ουδείς μπορεί να είναι ευχαριστημένος από όσα συμβαίνουν στους ελληνικούς δρόμους με δεκάδες δυστυχήματα στον αστικό ιστό. Την ώρα που στην υπόλοιπη Ευρώπη αυξάνονται οι πόλεις που υιοθετούν και εφαρμόζουν με κάθε τρόπο το όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα, στην Ελλάδα φτιάχνουμε ακόμη επιτροπές ειδικών που εξετάζουν αν και πόσο θα επηρεασθεί η ροή της κυκλοφορίας στους ήδη κορεσμένους δρόμους μας. Είναι πλέον ζήτημα αποφασιστικότητας, όλα τα άλλα είναι απλώς προφάσεις. Καλή χρονιά με υγεία!

Χρησιμοποιήστε το μενού για να βρεθείτε απευθείας στο «καλύτερο» που σας ενδιαφέρει:

Το Hyundai Kona «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα το 2024»

Αποσπώντας συνολικά 391 βαθμούς (65 περισσότερους από το Jeep Avenger που κατετάγη δεύτερο στην τελική ψηφοφορία για την ανάδειξη του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα το 2024) το Hyundai Kona κατέκτησε την κορυφαία διάκριση στη χώρα μας και έγινε το τρίτο μοντέλο του κορεατικού ομίλου που συγκεντρώνει την υψηλότερη βαθμολογία στον ανεξάρτητο ελληνικό θεσμό μετά το Hyundai Tucson το 2022 και το Kia Sportage το 2023.

Η διαδικασία ανάδειξης του νικητή ολοκληρώθηκε την Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων, υπό την αιγίδα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Δημοσιογράφων Αυτοκινήτου Μοτοσικλέτας, με φανερή ψηφοφορία των 27 δημοσιογράφων του ειδικού Τύπου-μελών του θεσμού, ο οποίος συμπλήρωσε εφέτος 17 χρόνια ζωής. Πίσω από το δεύτερο Jeep Avenger με τους 326 βαθμούς ακολούθησαν τα MG4 (305 βαθμοί), MG ZS (252 βαθμοί), Peugeot 408 (249 βαθμοί), Renault Austral (222 βαθμοί), Kia Niro (212 βαθμοί), Nissan X-Trail (207 βαθμοί), Citroen C4 X (200 βαθμοί), Honda Civic e:HEV (184 βαθμοί) και Dacia Spring (152 βαθμοί).

Η συγκεκριμένη ενδεκάδα αυτοκινήτων είχε αναδειχθεί με προηγούμενη ψηφοφορία από τα συνολικά 21 νέα μοντέλα που κυκλοφόρησαν τους προηγούμενους 12 μήνες στην ελληνική αγορά και διεκδικούσαν τον επίζηλο τίτλο. Οι 27 δημοσιογράφοι-μέλη του ανεξάρτητου θεσμού αξιολόγησαν τα αυτοκίνητα με κριτήρια που αφορούν την τεχνολογία, την ασφάλεια, την ποιότητα, την πληρότητα της γκάμας, το κόστος αγοράς και χρήσης, τον σεβασμό στο περιβάλλον, αλλά και κάθε άλλο χαρακτηριστικό το οποίο συμβάλλει ώστε ένα αυτοκίνητο να ταιριάζει στην ελληνική πραγματικότητα και στην αντίληψη των ελλήνων καταναλωτών για την αυτοκίνηση.

Το βραβείο εκ μέρους της Hyundai Ελλάς παρέλαβε ο κ. Ανδρέας Χριστοφορίδης, γενικός διευθυντής της εισαγωγικής εταιρείας, ενώ χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε ο κ. Γιώργος Βασιλάκης, πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, ο οποίος υπογράμμισε την ανάγκη ανανέωσης του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Παράλληλα στο πλαίσιο της εκδήλωσης βραβεύτηκαν ο κ. Τάσος Μαρκουίζος «Ιαβέρης» για τη συνολική προσφορά του στον χώρο της αυτοκίνησης και της οδικής ασφάλειας και ο δημοσιογράφος κ. Δημήτρης Διατσίδης για τα 40 χρόνια παρουσίας του στον ειδικό Τύπο.
Επιστροφή στο μενού

Στιγμές στον χρόνο: Τα σημαντικότερα από όσα ζήσαμε, ταξιδεύοντας και συνυπάρχοντας με τα αυτοκινητά «μας» τις προηγούμενες 365 ημέρες

Best City Car: Hyundai i10

Με τις κυκλοφοριακές συνθήκες στις πόλεις να είναι πλέον ανυπόφορες, μικρά αυτοκίνητα όπως αυτό είναι υπερπολύτιμα απαιτώντας τον λιγότερο δυνατό χώρο για την κίνηση και τη στάθμευσή τους. Το i10 είναι αναμφίβολα το καλύτερο δείγμα γραφής το 2023 καθώς η αισθητική ανανέωση στα 3,67 μέτρα του αμαξώματός του συνδυάστηκε με την τεχνολογική αναβάθμιση και τη γνωστή δίχως όριο χιλιομέτρων πενταετή εγγύηση της Hyundai. O ψηφιακός πίνακας οργάνων των 4,2 ιντσών, η οθόνη αφής των 8,0 ιντσών, οι ευρείες δυνατότητες συνδεσιμότητας, η κάμερα οπισθοπορείας αλλά και «υπερβολές» όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα και το θερμαινόμενο τιμόνι δίνουν το στίγμα μιας προσέγγισης που δεν παραπέμπει σε αυτοκίνητο της μικρότερης κατηγορίας.

Το ίδιο συμβαίνει και με τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που υποστηρίζονται από κάμερα στο παρμπρίζ και αισθητήρες για την επιτήρηση όσων συμβαίνουν στον δρόμο και για την αποφυγή ατυχημάτων. Την εξίσωση ολοκληρώνουν οι τρεις εκδόσεις απόδοσης με διαφορετική στόχευση η καθεμία, ξεκινώντας από την εισαγωγική με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1,0 λίτρου των 67 ίππων ως την ενδιάμεση με τον ισχυρότερο επίσης ατμοσφαιρικό των 1,2 λίτρων ισχύος 84 ίππων. Αυτός μπορεί να συνδυαστεί και με το εξοπλιστικό επίπεδο N Line, στο οποίο πάντως πρωταγωνιστεί ο τρικύλινδρος 1.0 Turbo των 100 ίππων που εξασφαλίζει και τις καλύτερες επιδόσεις.

Επιστροφή στο μενού

Microlino: Best Design Microcar

To απόλυτο highlight των ελληνικών δρόμων για τη χρονιά που αποχαιρετάμε είναι μια καλά εκτελεσμένη ιδέα του περασμένου αιώνα (αυτή του Piero Rivolta που «γέννησε» το Isetta), η οποία επέστρεψε στο προσκήνιο μέσω Ελβετίας το 2016.

Αυτό το γοητευτικά αστείο bubble car ορίζει πλέον την κατηγορία της μικροκινητικότητας με τις μικρές διαστάσεις του (μήκος 2,52 μέτρα, πλάτος 1,47 μέτρα) κερδίζοντας τις εντυπώσεις με τη σχεδίαση της «μιας μολυβιάς» και τη μοναδική ανοιγόμενη προς τα εμπρός και επάνω πόρτα του. Προφανώς διθέσιο αλλά με εντυπωσιακό χώρο αποσκευών στα 230 λίτρα, παρκάρει παντού και κάθετα, λύση καλύτερη από οποιαδήποτε άλλη διότι αν εγώ παρκάρω μπροστά του εσείς δεν θα μπορείτε ούτε να ανοίξετε την πόρτα, όχι να μπείτε μέσα.

Αν τα καταφέρετε πάντως θυμηθείτε πως το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του είναι η μέγιστη ταχύτητα των 90 χλμ., άρα δεν κινδυνεύετε να παρασυρθείτε από ό,τι κινείται δίπλα σας αν αλλάξετε λωρίδα κυκλοφορίας (όπως συμβαίνει με άλλα microcars), χωρίς πάντως μέσα παθητικής ασφάλειας. Διατίθεται με τρεις διαφορετικές μπαταρίες 6 kWh, 10,5 kWh και 14 kWh που εξασφαλίζουν αυτονομία κίνησης 91, 177 και 230 χλμ. αντίστοιχα.

Ναι, φορτίζει σε απλή πρίζα με μέγιστη διάρκεια φόρτισης τέσσερις ώρες, όχι, δεν έχει ένδειξη των χιλιομέτρων που μπορείς να διανύσεις μετά, παρά μόνο ποσοστό % για την ενέργεια που απομένει στην μπαταρία.

Επιστροφή στο μενού

Opel Corsa: Best Supermini

Μοιάζει παράδοξο ένα αυτοκίνητο με ιστορία τεσσάρων δεκαετιών να παραμένει στις κορυφαίες θέσεις των προτιμήσεων του κοινού, ωστόσο το Corsa έχει βρει το ελιξήριο της νεότητας εμφανίζοντας από γενιά σε γενιά νέα προτερήματα. Η πρόσφατη ανανέωσή του συνοδεύεται από μια σειρά εκπλήξεων τόσο από πλευράς αισθητικής στο αμάξωμα των 4,06 μέτρων όσο κυρίως από πλευράς τεχνολογίας. Η σειρά των μηχανικών συνόλων που το εξοπλίζουν περιλαμβάνει τώρα κινητήρες βενζίνης απόδοσης 75, 100 και 136 ίππων, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και σύντομα υβριδικές εκδόσεις 48V ισχύος 100 και 136 ίππων με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Υπάρχουν επίσης δύο αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις απόδοσης 136 και 156 ίππων με αυτονομία 357-405 χλμ. που είναι εξίσου ενδιαφέρουσες οδηγικά με τις ισχυρότερες βενζινοκίνητες. Παράλληλα αυτό το Corsa διαθέτει σχεδόν όλα τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που εξοπλίζουν τα μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα της Opel περιλαμβάνoντας Cruise Control, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, λειτουργία προειδοποίησης για την κόπωση του οδηγού και αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με λειτουργία ανίχνευσης πεζού ή οχήματος. Εντυπωσιακό είναι επίσης ότι στον προαιρετικό εξοπλισμό του περιλαμβάνεται όχι μόνο το πακέτο άνεσης με θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού ρυθμιζόμενα καθ’ ύψος αλλά και λειτουργία μασάζ.

Επιστροφή στο μενού

Peugeot E-208: Best EV Supermini

Αν αναρωτηθείτε πώς γίνεται ένα αυτοκίνητο που μοιράζεται την ίδια τεχνολογία με ένα άλλο να είναι τελικά καλύτερο (όπως συμβαίνει εδώ με το αμιγώς ηλεκτρικό e-208 που κερδίζει το όμοιό του Corsa-e) σας θυμίζω πως ποτέ τα ίδια υλικά σε μια συνταγή δεν παράγουν το ίδιο γευστικό αποτέλεσμα.

Ο γάλλος πρωταθλητής στις ευρωπαϊκές πωλήσεις των ηλεκτρικών supermini είναι στη νέα του εκδοχή με τον συνδυασμό του ηλεκτροκινητήρα των 156 ίππων με την μπαταρία των 51 ωφέλιμων kWh και το αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης με λειτουργία ανάκτησης ενέργειας, ένα πολυεργαλείο για την κίνηση στην πόλη και ένα απολαυστικό αυτοκίνητο σε απαιτητικές διαδρομές.

Η οδηγική αίσθηση που δίνει πηγάζει από τη φιλοδοξία των «μηχανικών» του να δώσουν σε όλους μια υποψία αύρας GTi στη λειτουργία Sport όπου απελευθερώνεται πλήρως η ισχύς του.

Με ευδιάκριτες αλλαγές στη μάσκα του, νέα γραφικά και τροχούς 16 και 17 ιντσών το e-208 είναι ταυτόχρονα πολυτελές και αθλητικό ενώ παρά τις ενστάσεις που προκαλεί το i-Cockpit με το μικρό τιμόνι, θέλεις να μείνεις εκεί μέχρι την επόμενη φόρτιση που διαρκεί λιγότερο από 25 λεπτά της ώρας σε ταχυφορτιστή 100 kW ή 4 ώρες και 40 λεπτά σε ένα Wallbox 7,4 kW ή 11 ώρες και 10 λεπτά σε μια ενισχυμένη πρίζα 3,2 kW.

Επιστροφή στο μενού

Mercedes-Benz GLA: Best Premium Compact SUV

Αυτός είναι ο διαχρονικός πρωταθλητής στην κατηγορία του αξιοποιώντας το πολυτάλαντο ύφος και τις στοχευμένες εναλλακτικές, δικίνητες και τετρακίνητες, εκδόσεις στις οποίες διατίθεται. Με την υψηλότερη προστιθέμενη αξία λόγω brand, εξοπλισμού, απόδοσης και οδηγικού χαρακτήρα, η GLA απευθύνεται σε εκείνους που αναζητούν ένα μοντέλο εισόδου στο SUV σύμπαν της Mercedes ασχέτως τεχνολογίας κινητήρα καθώς οι βενζινοκίνητες επιλογές ξεκινούν από τα 1.332 κ.εκ. και τους 163+13 ίππους (ως ήπια υβριδική) της GLA 200 και φτάνουν στους 190+13 ίππους της τετρακίνητης GLA 220 4MATIC ή τους 224+13 ίππους της ομοειδούς GLA 250 4MATIC. Διατηρώντας τους πετρελαιοκινητήρες στην γκάμα της η Mercedes διαθέτει επίσης δικίνητη (GLA 200 d) και τετρακίνητες (GLA 200 d 4MATIC και 220 d 4MATIC) εκδόσεις απόδοσης 150 και 190 ίππων.

Κορυφαία επιλογή για ιδιώτες αλλά και για εταιρικούς χρήστες αποτελεί η Plug-in Hybrid GLA 250 e απόδοσης 218 ίππων με κατανάλωση από 1,1 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 24 γρ./χλμ., αυτονομία κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για 66 χλμ. και προφανή οικονομικά/φορολογικά οφέλη. Το κερασάκι στη γερμανική τούρτα είναι διπλό καθώς η AMG υπογράφει δύο εκδόσεις, τις GLA 35 4MATIC και 45 S 4MATIC+ με 306+13 ίππους και 421 ίππους αντίστοιχα, γράφοντας ιστορία στο πεδίο των επιδόσεων με τα ισχυρότερα από ποτέ μοτέρτων 1.991 κ.εκ. Για τα υπόλοιπα, αρκεί να δείτε πώς λειτουργεί το κορυφαίο σύστημα infotainment MBUX (και με επαυξημένη πραγματικότητα στην πλοήγηση) για να αντιληφθείτε την ορθότητα της επιλογής.

Επιστροφή στο μενού

Hyundai Kona: Best Compact SUV

Ποτέ στο παρελθόν οι δυνητικοί αγοραστές ενός συμπαγών διαστάσεων SUV δεν είχαν τόσες επιλογές όσες σήμερα, καθώς σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές προτείνουν μια λύση για εκείνους που αναζητούν χώρους για την οικογένεια που έχουν αλλά και για αυτούς που σκέφτονται να τη δημιουργήσουν στο μέλλον. To Kona στη νεότερη γενιά του, η οποία απέσπασε την υψηλότερη βαθμολογία μας στη διαδικασία ανάδειξης του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2024 για την Ελλάδα», είναι μεγαλύτερο σε κάθε του διάσταση, άρα και ικανότερο να αντιμετωπίσει τα οικογενειακά βάρη χωρίς να γίνεται δύσκολο στην κίνηση της πόλης.

Περισσότεροι χώροι ίσον περισσότερη άνεση και ισχυρές δόσεις τεχνολογίας η οποία καθορίζει το προφίλ του είτε μιλάμε για το πανοραμικό cockpit με τις δύο διαδοχικές οθόνες των 12,3 ιντσών η καθεμία, είτε τον ασύρματο φορτιστή υψηλής ταχύτητας στην κεντρική κονσόλα και τις επιλογές συνδεσιμότητας, είτε πάλι τις Over the Air (μέσω Διαδικτύου) αναβαθμίσεις του λογισμικού του και τη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης που διαθέτει. Εξαιρώντας εσκεμμένα εδώ την αμιγώς ηλεκτρική έκδοσή του, το κορεατικό SUV διατίθεται με μηχανικό ή αυτόματο (7 DCT διπλού συμπλέκτη) κιβώτιο ταχυτήτων σε ήπια υβριδικές εκδόσεις 1,0 και 1,6 λίτρων απόδοσης 120 και 198 ίππων αντίστοιχα αλλά και ως πλήρως υβριδικό με κινητήρα 1,6 λίτρων ισχύος 141 ίππων σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων.

Επιστροφή στο μενού

MG4: Best EV Hatchback

Η επιστροφή στην Ελλάδα της θρυλικής βρετανικής μάρκας (που ανήκει από το 2006 στην κινεζική SAIC) έγινε με τις καλύτερες προϋποθέσεις καθώς πέρα από την τεχνογνωσία του ομίλου που εισάγει τα μοντέλα της η γκάμα τους εμφανίζει μια ενδιαφέρουσα πληρότητα με θερμικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες, hatchback και SUV αυτοκίνητα ακόμη και Station Wagon που δεν είναι και η δημοφιλέστερη επιλογή σε αυτή τη γωνιά του πλανήτη.

Από όλα αυτά στο «Autohub» ξεχωρίσαμε και θα επιλέγαμε αύριο το MG4 EV, το πρώτο σκαλοπάτι για τους ενδιαφερόμενους στο αμιγώς ηλεκτρικό οικοσύστημα εταιρείας.

Το πορτοκαλί αυτοκίνητο που βλέπετε έχει πεντάθυρο αμάξωμα με μήκος 4,28 μέτρα και μεταξόνιο 2,7 μέτρων, συνδυασμός που το καθιστά αξιοσημείωτα ευρύχωρο για την κατηγορία του ενώ το συνειδητά λιτό εσωτερικό του με τις δύο οθόνες 7 ιντσών και 10,25 ιντσών το κάνει να δείχνει ακόμη πιο άνετο. Με κινητήρες απόδοσης 170 και 204 ίππων, μπαταρίες χωρητικότητας 51 kWh και 64 kWh, αυτονομία 350 και 450 χλμ., αντίστοιχα, με μία φόρτιση, μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση σε 7,9 και 7,7 δευτερόλεπτα, διαθέτει την αιχμή της ηλεκτρικής τεχνολογίας, γι’ αυτό και έχει ήδη συγκεντρώσει σημαντικά βραβεία.

Παράλληλα εξοπλίζεται με το σύνολο των χαρακτηριστικών που υπάρχουν στο οπλοστάσιο του ομίλου SAIC ώστε να εκφράζει το διαχρονικά σπορ πνεύμα της μάρκας.

Επιστροφή στο μενού

Jeep Avenger: Best EV B-SUV

Παρά το πρόσφατο λανσάρισμά του και με θερμικούς κινητήρες το μικρότερο Jeep θα μείνει στο συλλογικό υποσυνείδητο ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας το οποίο αναμφίβολα έκλεψε την παράσταση το 2023 δίνοντας ξεχωριστό χρώμα στη ζωή μας.

Με μήκος 4,08 μέτρα, έναν ηλεκτροκινητήρα 115 kW απόδοσης 156 ίππων και 260 Nm ροπής που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς στοχεύει σε αστικές και περιαστικές μετακινήσεις με μηδενικούς ρύπους και τον προβλεπόμενο εκ του νόμου «ήχο της σιωπής» των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Jeep τοποθετεί στο Avenger μια μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh, για τη φόρτιση της οποίας αξιοποιείται ένας ενσωματωμένος φορτιστής τριφασικού ρεύματος 11 kW με χρόνο φόρτισης σε wallbox εναλλασσόμενου AC ρεύματος 11 kW που προσεγγίζει τις 5 ώρες και 30 λεπτά, αλλά και δυνατότητα χρήσης ταχυφορτιστή συνεχούς DC ρεύματος 100 kW που μειώνει τον χρόνο σε 24 λεπτά.

Μία πλήρης φόρτιση εξασφαλίζει αυτονομία 400-550 χλμ., οπότε δεν μένει παρά η επιλογή της επιθυμητής διαδρομής γνωρίζοντας πως το Avenger επιταχύνει πολύ ομαλά στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, διαθέτει επιλογή «B» (Brake) στο κιβώτιο ταχυτήτων για μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας αλλά και το σύστημα «selec-terrain» που του επιτρέπει μέσω των διαφορετικών λειτουργιών να κινηθεί σε δύσκολα εδάφη.

Επιστροφή στο μενού

Audi RS 6 Avant: Best Performance SW

Μία ακόμη αναπάντεχη συνάντηση μακριά από την Ελλάδα με ένα αυτοκίνητο που ξεπερνά το ένα όριο μετά το άλλο. Αυτό το φαινομενικά αθώο Station Wagon που μέχρι πρότινος κυκλοφορούσε με «μόλις» 600 ίππους στους τέσσερις (ελέω quattro) τροχούς του είναι πλέον το πιο άτακτο παιδί των οικογενειακών Audi αποδίδοντας στην έκδοση Performance 630 ίππους (και 850 Nm  ροπής) από το ίδιο V8 μοτέρ βενζίνης των 4,0 λίτρων. Φανταστείτε το με δύο παιδικά καθίσματα πίσω και σχάρα ποδηλάτων στην οροφή να περιφέρει αυτάρεσκα το θηριώδες αμάξωμά του πάνω στους τροχούς των 22 ιντσών, τραβώντας τα βλέμματα κυριολεκτικά όλων όσοι κινούνται γύρω του.

Στο εσωτερικό οι τρεις ψηφιακές οθόνες περνούν σε δεύτερη μοίρα λόγω των βγαλμένων από ατελιέ υλικών και της τευτονικής αρχιτεκτονικής ενώ δεν υπάρχει κάτι από το οπλοστάσιο της RS Sport που να μη βρίσκεται εδώ αποδεικνύοντας ότι στην εποχή της ηλεκτροκίνησης η ιδιοκτησία αυτοκινήτων όπως αυτό θα συνιστά το απόλυτο προνόμιο, κάτι σαν τα μηχανικά ρολόγια στην εποχή των smartwatches. Για το τέλος αφήσαμε τα αυτονόητα καθώς οι γερμανοί μηχανικοί έχουν τοποθετήσει ένα αναβαθμισμένο κεντρικό διαφορικό με αυτόματο κλείδωμα και έχουν ρυθμίσει τον κινητήρα έτσι ώστε να απαιτούνται μόλις 3,4 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα με μέγιστη ταχύτητα τα, «εκτός λογικής» για το ύφος του αμαξώματος των 2.090 κιλών, 315 χλμ./ώρα.

Επιστροφή στο μενού

ID. Buzz vw: Best EV Van

Αυτό είναι το Bulli του 21ου αιώνα υιοθετώντας όσα αυτός συνεπάγεται, με κυρίαρχο όλων την ηλεκτροκίνηση. Με ένα μοτέρ 150 kW στον πίσω άξονα, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο μιας ταχύτητας, αποδίδει 204 ίππους και 310 Nm ροπής, στοιχείο που αφενός εξασφαλίζει αξιοσημείωτη ελκτική απόδοση, αφετέρου επιτρέπει στο αμάξωμα των 4,71 μέτρων να επιταχύνει από στάση σε 10,2 δευτερόλεπτα με μέγιστη ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 145 χλμ./ώρα καθώς υπηρετεί την ιδέα της μέγιστης δυνατής αυτονομίας των 425 χλμ. Για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του (καθαρής ενεργειακής χωρητικότητας 77 kWh) απαιτούνται σε wallbox εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW 7 ώρες και 30 λεπτά.

Οδηγώντας το θα εκπλαγείτε από το πώς «κρύβει» το μέγεθός του, το οποίο εξασφαλίζει από τα προφανή όπως οι χώροι για οδηγό-συνοδηγό και τρεις επιβάτες στο πίσω κάθισμα μέχρι τα πιο αναπάντεχα όπως το προαιρετικό «Quuk Bus Box 4» που ενσωματώνει κουζίνα, δοχείο παροχής νερού, επιφάνειες κοπής και χώρους αποθήκευσης σκευών. Η χρήση του είναι εφικτή ακόμα και με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους, ωστόσο όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των καθισμάτων τότε αναπτύσσεται μια διαιρούμενη σε δύο τμήματα επιφάνεια στην οποία τοποθετούνται διαδοχικά στρώματα ύπνου μετατρέποντας έτσι το ID. Buzz σε υπνοδωμάτιο. Αξίζει να σημειωθεί πως λόγω του μεγάλου μεταξονίου και του διαθέσιμου χώρου αποσκευών η αποθήκευση όλων αυτών δεν αλλοιώνει τον πενταθέσιο χαρακτήρα του μοντέλου.

Επιστροφή στο μενού

Toyota C-HR: Best Hybrid Crossover

Αρκεί ένας άνθρωπος για να αλλάξει τη ροή της ιστορίας μιας μάρκας; Στην περίπτωση της Toyota ο άνθρωπος αυτός ονομάζεται Akio Toyoda, ένα από τα δύο Πρόσωπα της Χρονιάς για το «Autohub» το 2023, που με το όραμα και την επιμονή του ενέπνευσε μια στρατιά σχεδιαστών και μηχανικών να προσεγγίσουν διαφορετικά τις αξίες της εταιρείας που ίδρυσε ο πάππους του, δημιουργώντας αυτοκίνητα που προσελκύουν αβίαστα το ενδιαφέρον. Ενα από αυτά στην Ευρώπη ήταν το πρώτο C-HR που εμφανίστηκε στη Γενεύη τον Μάρτιο του 2016 κάνοντας πάταγο με τον coupe σχεδιασμό του. Μετά από επτά χρόνια και ένα ήπιο facelift το 2019 το C-HR επιστρέφει ακόμη πιο τολμηρό δείχνοντας το σύγχρονο ύφος των μοντέλων παραγωγής για την ιαπωνική μάρκα. Διαθέσιμο ήδη στην Ελλάδα από 29.300 ευρώ, πετυχαίνει από την πρώτη στιγμή τον στόχο του: θα το κοιτάξεις ξανά και ξανά, θα το λατρέψεις ή θα το απορρίψεις (ο όρος «αποδοχή» δεν ταιριάζει σε αυτό το αυτοκίνητο) και θα προχωρήσεις μαζί του ή θα αλλάξεις κατεύθυνση.

Οι ως τώρα τάσεις δείχνουν το πρώτο για το ελληνικό κοινό, καθώς φαίνεται πως η ζήτηση είναι και πάλι μεγαλύτερη της προσφοράς. Κάθε εποχή και μάρκα άλλωστε έχουν τους πρωταγωνιστές τους και η Toyota απολαμβάνει το προνόμιο της στροφής που έκανε, ελέω Toyoda, στο μέλλον από το οποίο είναι βγαλμένο σχεδιαστικά το C-HR. Με μήκος 4,36 μέτρα και μεταξόνιο 2,64 μέτρα δεν διαφοροποιείται σημαντικά σε αναλογίες – εξωτερικά και εσωτερικά – από το μοντέλο που διαδέχεται αλλά έχει πολλά νέα στοιχεία, από τις αναδυόμενες λαβές των εξωτερικών θυρών και το ακόμα πιο coupe ύφος μέχρι τη δέσμη φωτός που διατρέχει όλο το πίσω τμήμα, φιλοξενώντας με LED το όνομα του αυτοκινήτου πάνω στην πόρτα του χώρου αποσκευών, και τη «βιώσιμη» ταυτότητα των υλικών στον θάλαμο των επιβατών χωρίς, ευτυχώς, υποψία φυσικού δέρματος.

Μια ακόμη κατάκτηση εδώ αφορά το εσωτερικό πλάτος σε σύγκριση με το προηγούμενο καθώς ο χώρος αναδεικνύει την ύπαρξη δύο οθονών 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Εδώ οι Ιάπωνες προφανώς έλαβαν σοβαρά υπόψη τους τις επισημάνσεις όσων χρησιμοποιούσαν το προηγούμενο infotainment βελτιώνοντας την ταχύτητα απόκρισης στο νέο. Αναβάθμισαν επίσης θεαματικά τα διαθέσιμα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης, προσθέτοντας και καινούργια πραγματικά χρήσιμα, αντιλαμβανόμενοι ότι ο ανταγωνισμός, κυρίως από την Κορέα, τρέχει με ταχύτητα φωτός.

Από το «πριν» στο «μετά»

Εχοντας κατακτήσει τα πάντα με την υβριδική τεχνολογία δεν υπήρχε περίπτωση να δούμε κάτι διαφορετικό στο νέο C-HR πέρα από την πέμπτη γενιά της, στην οποία προστέθηκε (επιτέλους) και μια Plug-in hybrid επιλογή για την οποία θα διαβάσετε στη δεξιά σελίδα. Κάτω από αυτή βρίσκονται και πάλι οι πολύ αποδοτικές με όρους κατανάλωσης και επιδόσεων εκδόσεις των 1,8 και 2,0 λίτρων, στις οποίες οι μπαταρίες είναι ελαφρύτερες κατά 1,5 κιλά και το αυτόματο e-CVT κιβώτιο ταχυτήτων αναβαθμισμένο για ακόμα πιο αποτελεσματική λειτουργία σε χαμηλότερες στροφές. Οι Ιάπωνες επικοινωνούν αλλαγές και στο διαφορικό και στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου αλλά φοβάμαι πως μόνο αν οδηγείτε καθημερινά το προηγούμενο C-HR θα αντιληφθείτε εδώ αυτή τη βελτίωση. Είναι σίγουρο πάντως πως τώρα κάποια πράγματα γίνονται πολύ πιο ήσυχα αλλά και ότι τα δομικά χαρακτηριστικά της πλατφόρμας στην

οποία βασίζεται το αυτοκίνητο επέτρεψαν μια διαφορετική ρύθμιση της ανάρτησης ώστε η ποιότητα κύλισης να είναι εμφανώς καλύτερη παρά τους τροχούς των 19 ή 20 ιντσών και το αυτοκίνητο να κινείται απολαυστικά σε δρόμους με συνεχείς στροφές. Πίσω στην υβριδική τεχνολογία, η μικρότερη 1.8 Hybrid Electric έκδοση όπως αποκαλείται επισήμως αποδίδει 140 ίππους, μέγεθος διόλου αναιμικό για τη φιλοσοφία του μοντέλου. Πράγματι, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε περίπου 10 δευτερόλεπτα αλλά πολύ αμφιβάλλω ότι αυτό είναι το πρώτο/δεύτερο μέγεθος π

ου θα κοιτάξει ο υποψήφιος ιδιοκτήτης του. Θεμελιώδη σημασία για την επιλογή του παίζουν τα 4,7 λίτρα/100 χλμ. της κατανάλωσης καυσίμου (θα δείτε ακόμη και σχεδόν 6,0 λίτρα πάντως αν το πιέσετε πολύ και δίχως λόγο είναι η αλήθεια) αλλά και τα 105 γρ./χλμ. εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Στην ισχυρότερη έκδοση των 197 ίππων από το δίλιτρο υβριδικό σύνολο ο χρόνος της επιτάχυνσης μειώνεται κατά σχεδόν δύο δευτερόλεπτα ενώ κατανάλωση (4,8 λίτρα/100 χλμ.) και εκπομπές ρύπων (108 γρ./χλμ.) παραμένουν προσγειωμένες αν σκεφτείτε πως έχουμε 57 επιπλέον ίππους και ένα πολύ ευχάριστο βάθος ροπής στη λειτουργία του μοτέρ. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα αλλά μάλλον εξεζητημένη επιλογή για την κατηγορία είναι η τετρακίνητη δίλιτρη έκδοση (από 37.270 ευρώ) με έναν δεύτερο ηλεκτροκινητ

ήρα στον πίσω άξονα, 5,0 λίτρα/100 χλμ. κατανάλωσης και 113 γρ./χλμ. εκπομπές ρύπων. Για το τέλος, επιστρέφουμε στην αρχή και στην ιδιαίτερη αισθητική του αυτοκινήτου, η οποία θα αποτελέσει ένα πολύ ισχυρό δέλεαρ για την επιλογή του σε συνδυασμό πάντοτε με την υβριδική φύση του. Η Toyota έχει στα χέρια της ακόμη ένα δυνητικό success story για την ευρωπαϊκή αγορά. Τα αντανακλαστικά της στη ζήτηση του μοντέλου θα κρίνουν πολλά για το μέλλον του.

Πρώτη φορά Plug-in υβριδικά

Για το C-HR ασφαλώς ο λόγος και όχι για την Toyota, η οποία χρησιμοποιεί την τεχνολογία PHEV σε Prius και RAV4. Στην προκειμένη περίπτωση το σύστημα συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1.987 κ.εκ. με έναν ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ιόντων λιθίου 13,8 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία κίνησης με μηδενικούς ρύπους για μια απόσταση 66 χιλιομέτρων. Η απόδοση προσδιορίζεται στους 223 ίππους (ασχέτως των διακριτικών 220 που χρησιμοποιούνται) ενώ η θεωρητική κατανάλωση καυσίμου προσδιορίζεται στα 0,8-0,9 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε 19-20 γρ./χλμ. Με όρους επιδόσεων αυτή είναι η ταχύτερη έκδοση του C-HR με 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα.

Οι «άλλες» εξοπλιστικές εκδόσεις

Τρεις διαφορετικού ύφους εκδόσεις εξοπλισμού, εκτός από τις αρχικές τέσσερις, εμπλουτίζουν την γκάμα του C-HR διευρύνοντας περισσότερο από ποτέ τις διαθέσιμες επιλογές. Κοινό χαρακτηριστικό τους το ότι τώρα διατίθενται αποκλειστικά με το υβριδικό σύνολο των 2,0 λίτρων Hybrid Electric είτε στο δικίνητο είτε στο τετρακίνητο σύστημα μετάδοσης. Η Premiere Edition (από 43.950 ευρώ) είναι η πολυτελέστερη συνδυάζοντας, μεταξύ άλλων, εξωτερική διχρωμία και γυάλινη πανοραμική οροφή, η GR Spοrt (από 39.950 ευρώ) εμπνέεται από το ύφος της αγωνιστικής ομάδας Gazoo Racing και η GR Sport Ultimate (από 44.500 ευρώ) συνδυάζει στοιχεία των δύο προηγούμενων αποτελώντας τη ναυαρχίδα των εκδόσεων του C-HR.

Εμφαση στην ασφάλεια

Ανεξαρτήτως έκδοσης το C-HR διαθέτει το σύνολο των συνηθέστερων συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης της μάρκας στον βασικό εξοπλισμό. Πέρα από εκείνα που επιτηρούν την ταχύτητα, τη θέση στον δρόμο και τα πιθανά εμπόδια επιβραδύνοντας αυτόματα ή ακολουθώντας τη ροή της κυκλοφορίας, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει αυτό που επιτρέπει τη ρύθμιση του περιοριστή ταχύτητας σε συνάρτηση με τις πληροφορίες από τις πινακίδες οδικής σήμανσης. Παράλληλα το C-HR  εξοπλίζεται με Rear Seat Reminder System που ειδοποιεί τον οδηγό εάν ένα παιδί ή ένα κατοικίδιο έχει αφεθεί στο πίσω κάθισμα, και το Safe Exit Assist που προειδοποιεί εάν οχήματα ή ποδηλάτες πλησιάζουν από πίσω όταν ανοίγει μια πόρτα.

Επιστροφή στο μενού

Alfa Romeo Tonale PHEV Q4: Βest Compact PHEV SUV

Χωρίς συναισθηματική φόρτιση εξαιτίας της υπογραφής του Αλέξανδρου Λιώκη στο design του πρώτου Plug-in υβριδικού μοντέλου στην ιστορία της μιλανέζικης φίρμας, η Tonale σε αυτή την έκδοση είναι ό,τι πιο αποδοτικό (λόγω κατανάλωσης, εκπομπών ρύπων και ισχύος) έχουμε οδηγήσει την τελευταία τριετία από τους Ιταλούς. Ο turbo κινητήρας βενζίνης των 1,3 λίτρων απόδοσης 180 ίππων συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων και κινεί τους εμπρός τροχούς ενώ ο ηλεκτρικός κινητήρας των 90 kW κινεί τους πίσω. Η μπαταρία των 15,5 kWh φορτίζεται σε λιγότερο από 2,5 ώρες, η μέση κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται στα 1,14 λίτρα/100 χλμ., η επιτάχυνση από στάση απαιτεί 6,2 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 206 χλμ./ώρα στην υβριδική λειτουργία και τα 135 χλμ./ώρα στην αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση.

Καθώς η οδηγική αίσθηση παραμετροποιείται μέσω του συστήματος Alfa D.N.A., με την επιλογή «Dynamic» να στοχεύει στη μέγιστη απόδοση, την επιλογή «Natural» να αποσκοπεί στη χαμηλότερη κατανάλωση και την επιλογή «Advance Efficiency» να ρυθμίζει το σύστημα για μέγιστη αποδοτικότητα και ανάκτηση ενέργειας, γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι οι 280 ίπποι είναι υποσύνολο της ισχύος που το πλαίσιο μπορεί να διαχειριστεί είτε «φορά» τα αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency-Selective-Damping) είτε την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση. Και όλα αυτά με ηλεκτρική αυτονομία που υπερβαίνει τα 80 χλμ. στον αστικό κύκλο με μία φόρτιση και συνολική αυτονομία η οποία ξεπερνά τα 600 χλμ.

Επιστροφή στο μενού

Renault Austral: Best Family SUV

Μετά από δύο άχρωμες εμφανίσεις στην κατηγορία των οικογενειακών C-SUV με τα Koleos και Kadjar, η Renault έκανε την κίνηση-ματ στρέφοντας το βλέμμα μας στο Austral. Με μήκος 4,51 μέτρα αποτελεί για αυτή μια εντελώς νέα προσέγγιση χάρη και σε στοιχεία όπως η προαιρετική τετραδιεύθυνση 4Control, εκδημοκρατίζοντας έτσι τεχνολογίες που παραδοσιακά υπάρχουν σε ακριβότερα μοντέλα.

Ο νεανικός γεμάτος δυναμισμό σχεδιασμός του Austral κρύβει μια εξίσου φρέσκια εικόνα στον θάλαμο επιβατών όπου δεσπόζουν οι δύο ψηφιακές οθόνες 12,0 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με τη hi-tech φιλοσοφία να υπηρετείται και από την ύπαρξη του head-up display 9,3 ιντσών στο οπτικό πεδίο του οδηγού και τη γρήγορη απόκριση του interface με τις επιθυμητές εφαρμογές που συνδυάζονται με το Apple CarPlay και το Android Auto.

Η μεγάλη εικόνα «φωνάζει» το ποιοτικό άλμα που έχει συντελεσθεί παντού, από τα 32 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και τα προγράμματα οδήγησης του συστήματος Multi Sense μέχρι τους ήπια υβριδικούς κινητήρες των 130 και 160 ίππων και το πλήρως υβριδικό σύστημα της έκδοσης E-TECH Full Hybrid με απόδοση 200 ίππους, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από μόλις 104 γρ./χλμ. Ο δε οικογενειακός χαρακτήρας του αποκαλύπτεται πλήρως τόσο στο εξαιρετικά εξοπλισμένο εσωτερικό του όσο και στη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ που ξεκινά από τα 430 λίτρα.

Επιστροφή στο μενού

Peugeot 408: Best Family Car 2023

Η συμβίωση μαζί του ήταν μια από τις καλύτερες εμπειρίες της χρονιάς που φεύγει καθώς σπανίως ένα οικογενειακό αυτοκίνητο αποπνέει τόσο δυναμισμό και ταυτόχρονα υπηρετεί τόσο ικανοποιητικά τον ουσιαστικό λόγο της ύπαρξής του. Το 408 είναι ένα crossover με ικανές διαστάσεις (μήκος 4,687 μέτρα, μεταξόνιο 2,787 μέτρα) που αξιοποιεί την αυξημένη απόσταση από το έδαφος δείχνοντας προσιτό για ανθρώπους κάθε ηλικίας που βαριούνται τη μονομανία των SUV. Από τη βασική έκδοση 1.2 PureΤech των 130 ίππων έως την κορυφαία Plug-in Hybrid των 225 ίππων κέρδισε τις εντυπώσεις για διαφορετικούς σε κάθε μία λόγους, με «κοινά» χαρακτηριστικά το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τον αχανή χώρο αποσκευών των 536 λίτρων και τη διαισθητική σχέση που αναπτύξαμε με τα χειριστήρια, μια σημαντική κατάκτηση της Peugeot σε σύγκριση με τις παραδοσιακές premium εταιρείες.

Ποιοτικά υλικά, πολύ καλή συναρμογή, hi-tech σύστημα πολυμέσων i-Connect Advanced (με οθόνη 10 ιντσών) που παρακολουθεί με ακρίβεια εκατοστού τις κινήσεις του χεριού σου, και ένας τρισδιάστατος πίνακας οργάνων στη δεύτερη γενιά του i-cockpit που όσο και αν πολώνει με τον σχεδιασμό του είναι απολύτως οδηγοκεντρικό. Ανετο όσο ελάχιστα στη mainstream κατηγορία και υπερπλήρες από άποψη ασφάλειας με κάμερες, ραντάρ, αισθητήρες, συστήματα υποβοήθησης μεγάλης εμβέλειας, δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης για περίπου 50 «πραγματικά» χιλιόμετρα και διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, το 408 θα μπορούσε να είναι το Αυτοκίνητο της Χρονιάς αν δεν υπήρχαν… τα SUV.

Επιστροφή στο μενού

VW ID.7: Best EV Family Car

Η ηλεκτρική ναυαρχίδα της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας μπήκε στη ζωή μας τον περασμένο Σεπτέμβριο μέσω Μονάχου πιστοποιώντας στον υπερθετικό βαθμό όλη την πρόοδο που έχει συντελεστεί στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης και στοιχεία της έχουμε δει σε άλλα ID. μοντέλα.

To ID.7 των 4,961 μέτρων είναι μεγαλύτερο ακόμη και από μια Mercedes-EQE και με μεταξόνιο 2,966 μέτρων δίνει στους επιβάτες τού πίσω καθίσματος την αίσθηση λιμουζίνας καθώς τρεις ενήλικοι χωρούν άνετα εκεί ακόμη και αν έχουν ύψος δύο μέτρα.

Παρ’ όλα αυτά ο κύκλος στροφής του είναι μόλις 10,9 μέτρα και η ησυχία που απολαμβάνεις οδηγώντας το «εκκωφαντική», με τον πολύ χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή Cd: 0,23 να διαδραματίζει τον ρόλο του σε αυτό πέρα ασφαλώς από τη μειωμένη κατανάλωση ενέργειας.

Ακριβές στις αλλαγές κατεύθυνσης παρά το μέγεθός του, εξαιρετικά άνετο (λόγω και της προσαρμοζόμενης ανάρτησης που διέθετε το δικό «μας» αυτοκίνητο), το ID.7 είναι πραγματικά γρήγορο (0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα) στην έκδοση με τον έναν ηλεκτροκινητήρα των 210 kW απόδοσης 286 ίππων.

Τοποθετημένος στον πίσω άξονα συνδυάζεται με μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 77 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία 543-621 χλμ. (με δυνατότητα φόρτισης σε 28 λεπτά σε παροχή συνεχούς DC ρεύματος ή σε 8 ώρες σε wallbox 11 kW) διευκολύνοντας έτσι την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων.

Επιστροφή στο μενού

Audi Q4 e-tron: Best EV Premium SUV

Δισυπόστατο, σε κλασική SUV και coupe Sportback μορφή, το Q4 με την clean-cut σχεδίαση και τη hi-end αίσθηση που αποπνέει «έβγαλε» νωρίτερα την Audi πιο μπροστά από τους περισσότερους ανταγωνιστές της.

Αναμφίβολα premium στην παραμικρή λεπτομέρειά του με οθόνες 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 11,6 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MMI, σύστημα Head-up display στο οπτικό πεδίο του οδηγού με λειτουργίες επαυξημένης πραγματικότητας και συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, εκμεταλλεύεται τις εξωτερικές διαστάσεις του προς όφελος των διαθέσιμων χώρων για τους επιβάτες.

Ενα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά του είναι η ευρεία γκάμα εκδόσεων (35, 40, 45, 50, 55) απόδοσης 170-340 ίππων, με τις νέες εκδόσεις που προστέθηκαν στις ήδη υπάρχουσες να διαθέτουν νέα μπαταρία χωρητικότητας 82 kWh που εξασφαλίζει ταχύτερη φόρτιση στα 135 kW για τα μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς και έως 175 kW στα quattro.

Οι κινητήρες των καινούργιων εκδόσεων αποδίδουν 286 ίππους στα Q4 45 e-tron και Q4 Sportback 45 e-tron με κίνηση στους πίσω τροχούς, όσους και στα τετρακίνητα Q4 45 e-tron quattro και Q4 Sportback 45 e-tron quattro με κοινό χαρακτηριστικό την αποτελεσματικότερη διαχείριση της ενέργειας της μπαταρίας που αποφέρει μεγαλύτερη αυτονομία, η οποία φτάνει έως και τα 562 χλμ.

Επιστροφή στο μενού

Skoda Enyaq Coupe iV vRS: Best EV Performance SUV

Ηταν απλώς θέμα χρόνου – και γοήτρου – για τη Skoda να αποκτήσει μια έκδοση επιδόσεων στην γκάμα του αμιγώς ηλεκτρικού Enyaq, με τους Τσέχους να επιλέγουν σχεδόν αυτονόητα την coupe παραλλαγή αμαξώματος προκειμένου να υπογραμμίσουν τη διαφορετικότητά της από το κλασικό Enyaq SUV.

Εξ ορισμού τετρακίνητο το Enyaq Coupe iV vRS διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) συνολικής απόδοσης 220 kW (299 ίππων) και 460 Nm ροπής, μεγέθη που εξασφαλίζουν επιτάχυνση από στάση σε 6,5 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα – αυξημένη κατά 20 χλμ./ώρα συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις ώστε να τεκμηριωθεί η μοναδικότητά της.

Σε αυτή την κατεύθυνση επιλέχθηκε και η χρήση της μεγαλύτερης διαθέσιμης μπαταρίας των 82 kWh, η φόρτιση της οποίας απαιτεί περίπου 7,5 ώρες μέσω επιτοίχιου φορτιστή 11 kW (ή περίπου 35 λεπτά σε ταχυφορτιστή 135 kW για το 80% της χωρητικότητάς της) εξασφαλίζοντας αυτονομία η οποία προσεγγίζει τα 504 χλμ. Για να φθάσετε σε αυτό το νούμερο βέβαια πρέπει να εκμεταλλευθείτε το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, οδηγώντας με μυαλό καθώς η καταιγιστική επιτάχυνση μπορεί εύκολα να παρασύρει τον οδηγό της vRS έκδοσης.

Θετική εντύπωση μας προκάλεσε η ποιότητα κύλισης χάρη στην ανάρτηση πέντε συνδέσμων στον πίσω άξονα αλλά και το σύστημα διεύθυνσης με την ακρίβειά του.

Επιστροφή στο μενού

Mercedes-AMG EQE SUV: Best EV Premium Performance SUV

Αν και ποτέ πριν στην 56χρονη ιστορία της AMG οι μηχανικοί της δεν είχαν ασχοληθεί επισήμως με την ηλεκτροκίνηση, η «λευκή επιταγή» που έχουν από την ηγεσία της Mercedes και η εμπειρία που αποκόμισαν από τα υβριδικά σύνολα της F1 απέδωσαν θεαματικά αποτελέσματα στην EQE 43 4MATIC SUV.

Πέρα από τη διαχειρίσιμη μέσω των ηλεκτρονικών της συστημάτων «ωμή δύναμη» των 476 ίππων και των 858 Nm ροπής και τη συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση της κίνησης στους τροχούς του μπροστινού και του πίσω άξονα μέσω του συστήματος AMG Performance 4MATIC (το οποίο είναι διαφορετικά ρυθμισμένο από εκείνο στα «απλά» τετρακίνητα μοντέλα της μάρκας), το συγκεκριμένο αυτοκίνητο εμφανίζει κορυφαίες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα και μέγιστη, ηλεκτρονικά περιοριζόμενη, ταχύτητα 210 χλμ./ώρα) παράλληλα με τον σοφιστικέ τρόπο διαχείρισης της ενέργειας στην οποία συμβάλλει το σύστημα ανάκτησής της κατά την οδήγησηενώη ύπαρξη συστήματος τετραδιεύθυνσης μεγιστοποιεί τη σταθερότητα στις στροφές και μειώνει τον χώρο που χρειάζεται σε επιτόπιους ελιγμούς, καθώς οι πίσω τροχοί στρίβουν κατά 9 μοίρες αντίστροφα από τους μπροστινούς.

Η αυτονομία της EQE 43 4MATIC SUV φτάνει στα 488 χλμ. με μία φόρτιση της μοναδικής διαθέσιμης μπαταρίας των 90,6kWh, με το πλεονέκτημά της να αφορά τη δυνατότητα σύνδεσης σε ταχυφορτιστή έως 170 kW, ανακτώντας έτσι ενέργεια για μια απόσταση 170 χλμ. σε μόλις 15 λεπτά της ώρας.

Επιστροφή στο μενού

Bentley Continental GT S: Βest Grand Tourer

Καθώς η Bentley βρίσκεται στην κορυφή της προτίμησης του «Autohub» στην ιδιαίτερη κατηγορία των Grand Tourer μοντέλων θυμόμαστε τη φράση-παρακαταθήκη του ιδρυτή της μάρκας W.O. Bentley όπως φέρεται ότι την είπε τον Ιούλιο του 1919: «Πρόκειται να κατασκευάσουμε ένα γρήγορο αυτοκίνητο, ένα καλό αυτοκίνητο, το καλύτερο στην κατηγορία του». Το σημερινό δείγμα γραφής αυτής της φιλοσοφίας είναι η Continental GT, ένα αμάλγαμα μαστοριάς και υψηλής τεχνολογίας, η οποία στην έκδοση S βρίσκεται στο απόγειο των επιδόσεων, με τον ιδιαίτερο ήχο της να οφείλεται σε παρεμβάσεις στην εξάτμιση.

Στην τρίτη πλέον γενιά της η Continental GT συνδυάζει τη χειροποίητη πολυτέλεια που κυριαρχεί ακόμη στο εργοστάσιο του Crewe με το avant-garde ύφος που δεν αφορά τους πάντες. Η καρδιά του καλύτερου GT για το 2023 «χτυπά» στον ρυθμό του «ήσυχου» V8 κινητήρα 4,0 λίτρων των 550 ίππων (770 Nm) που προτιμάται ολοένα και περισσότερο από τους πελάτες της βρετανικής μάρκας. Τα 4,0 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για την επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα) «ωχριούν» μπροστά στις αναρίθμητες επιλογές εξατομίκευσης του εξοπλισμού της καθώς πέραν όσων ενδέχεται να επηρεάσουν τα επίπεδα ασφάλειας του αυτοκινήτου οτιδήποτε άλλο μπορεί να υλοποιηθεί. Αυτό ήταν και παραμένει το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των tailor made χειροποίητων κατασκευών, σαν τα κοστούμια που ασχέτως κόστους είναι ραμμένα στα μέτρα σας.

Επιστροφή στο μενού

McLaren 750S: Best Sportscar

Συγχωρήστε μου την υπέρβαση αλλά ακόμη και αν δεν εισάγεται επισήμως στη χώρα μας αρνούμαι να την αφαιρέσω από τις «Best of 2023» εμπειρίες μου. Την οδήγησα στην Αγγλία με το τιμόνι στη «σωστή για εμάς» αριστερή πλευρά και απαντώ χωρίς περιστροφές στην ερώτηση-κλισέ περί του τι θα ήθελα να οδηγήσω με το τελευταίο διαθέσιμο λίτρο καυσίμου στον πλανήτη.

Την 750S και μόνο αυτή. «Παιδί» μιας αγωνιστικής και τεχνολογικής παράδοσης δεκαετιών, ένα σπάνιο απόσταγμα γνώσης που την καθιστά την ελαφρύτερη και ισχυρότερη McLaren παραγωγής, ο ορισμός του οδηγικού εθισμού ανεξαρτήτως διαδρομής.

Καθισμένος στην απίστευτη θέση οδήγησης με τη γυάλινη καλύπτρα για οροφή (σαν να βρίσκεσαι σε μαχητικό αεροσκάφος) δεν σκέφτηκα ούτε μια στιγμή τους 750 ίππους της (λες και οι 30 λιγότεροι της 720S είναι «λίγοι») για τα 1.277 κιλά του βάρους της ή την πιθανότητα να οδηγήσω με το κιβώτιο στη θέση Auto. Απόλυτα συνδεδεμένος μαζί της, με τα δάχτυλα μονίμως στα paddles πίσω από το τιμόνι, το κινητό τηλέφωνο κλειστό, το μυαλό στον πίσω κινητήριο άξονα και τον ήχο του διπλά υπερτροφοδοτούμενου V8 να αποτελεί πλέον τη δική μου μελωδία της ευτυχίας, πιάνω τον εαυτό μου να αισθάνεται ένα με τη φύση στον άδειο δρόμο που επέλεξαν οι άγγλοι συνάδελφοί μου για τη δοκιμή τους.

Μακάριοι όσοι μπορούν να το οδηγούν συχνά σε τέτοιες συνθήκες.

Επιστροφή στο μενού

Porsche Panamera: Best Family Sportscar

Τη γνωρίσαμε τις προηγούμενες εβδομάδες στην Πράγα, σε μια παρουσίαση από αυτές που η Porsche κάνει τα πάντα να φαίνονται πολύ εύκολα «τιμώντας» ένα ακόμα game-changer μοντέλο της. Στην τρίτη γενιά της Panamera, η σχεδιαστική ιδέα παραμένει σχεδόν αμετάβλητη, αν και κάθε εξωτερική επιφάνεια είναι απολύτως καινούργια. Το κορυφαίο αυτοκίνητο στο είδος του – και – για το 2023 δεν θα έχει πλέον στην γκάμα του την έκδοση αμαξώματος Sport Turismo, προσφέρει ωστόσο διαφορετικές συγκινήσεις υιοθετώντας το, προερχόμενο από την ηλεκτρική Taycan, Porsche Driver Experience που κάνει τον οδηγό κυρίαρχο των πάντων πριν ακόμη αυτός βγει στον δρόμο ή στην πίστα.

Γύρω του οι φυσικοί διακόπτες έχουν ελαχιστοποιηθεί και τρεις ψηφιακές οθόνες διατρέχουν το ταμπλό από άκρη σε άκρη, με την κεντρική των 12,3 ιντσών να συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες και εκείνη μπροστά από τον συνοδηγό να κάνει επίσημη πρεμιέρα. Διαθέσιμη ως Panamera και – τετρακίνητη – Panamera 4 με τον V6 των 2,9 λίτρων απόδοσης 353 ίππων αλλά και ως E-Hybrid με απόδοση 680 ίππων (χάρη στον συνδυασμό του V8 Turbo των 4,0 λίτρων με ηλεκτροκινητήρα 140 kW) η γερμανίδα καλλονή επιταχύνεται από στάση σε 3,2 δευτερόλεπτα και έχει ηλεκτρική αυτονομία κίνησης για 91 χλμ. στην ισχυρότερη έκδοσή της αφήνοντας στον ιδιοκτήτη της το προνόμιο να επιλέξει ανάμεσα σε αερανάρτηση και στο προαιρετικό σύστημα ενεργής ανάρτησης Porsche Active Ride.