Ο γερμανικός όμιλος χαρακτήρισε ως «ευοίωνα και πολλά υποσχόμενα» τα αποτελέσματα των δοκιμών μπαταριών με ξηρό ηλεκτρολύτη που πραγματοποιούνται από την αμερικανική startup, QuantumScape με την οποία συνεργάζεται για την εξέλιξη του νέου είδους μπαταριών με την συνδρομή των οποίων τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα γίνουν ακόμα πιο αποδοτικά αλλά και –θεωρητικά τουλάχιστον- πιο προσιτά.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τις διευκρινίσεις που έδωσε στη δημοσιότητα ο όμιλος VW σε σχέση με τις σχετικές δοκιμές, οι πρωτότυπες μπαταρίες ξηρού ηλεκτρολύτη που έχουν κατασκευαστεί «έχουν ξεπεράσει σημαντικά» τις προσδοκίες και του στόχους που έχει θέσει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι ίδιες συστάσεις αναφέρουν ότι κατά τη διάρκεια των επίμαχων δοκιμών, πολύμηνης διάρκειας, που πραγματοποιήθηκαν από την PowerCo, την μονάδα του ομίλου VW που επιφορτίζεται με την έρευνα και την εξέλιξη των μπαταριών, διαπιστώθηκε ότι η απόδοση των πρωτότυπων μπαταριών μειώθηκε μόλις κατά 5%, μετά από τουλάχιστον 1.000 κύκλους φόρτισης κάτι που σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται σε μια ελάχιστη ποσοστιαία φθορά των μπαταριών μετά από διαδρομές που αντιστοιχούν σε περίπου 500.000 χλμ.
«Πρόκειται για ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Η τελική έκβαση της συγκεκριμένης εξέλιξης θα μπορούσε να είναι η κατασκευή μιας μπαταρίας που εξασφαλίζει εξαιρετικά μεγάλη αυτονομία, μπορεί να επαναφορτιστεί σε ελάχιστο χρόνο και πρακτικά δεν γερνά ποτέ», δήλωσε ο επικεφαλής της PowerCo, Frank Blome, υπογραμμίζοντας τη σημασία των συγκεκριμένων αποτελεσμάτων και δοκιμών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αρχικός «στόχος» της VW σε σχέση με το συγκεκριμένο είδος μπαταριών στο συγκεκριμένο στάδιο εξέλιξης υπήρξε η απώλεια απόδοσης έως και 20% μετά από 700 κύκλους φόρτισης.
Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα, το μόνο που έχει προς το παρόν ανακοινωθεί, είναι ότι η QuantumScape η οποία είναι υπεύθυνη για τη διαδικασία εξέλιξης των μπαταριών στερεού τύπου για λογαριασμό του ομίλου VW, ανακοινώνει ότι ο στόχος είναι το «ταχύτερο δυνατό» χωρίς περαιτέρω χειροπιαστές διευκρινίσεις. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η παραγωγή του συγκεκριμένου είδους μπαταριών σε μεγάλη κλίμακα για χρήση σε αυτοκίνητα EV έχει αρκετό δρόμο ακόμα να διανύσει καθώς όπως σημειώνει και η QuantumScape σε ενημερωτικά δελτία προς τους επενδυτές τους, η έμφαση θα δοθεί σε μπαταρίες με προορισμό ηλεκτρονικές συσκευές.
Σε κάθε περίπτωση αυτονόητα ο όμιλος VW δεν είναι ο μοναδικός που ερευνά το συγκεκριμένο πεδίο «μπαταριών» καθώς ο όμιλος Toyota έχει εξίσου ανακοινώσει την έρευνα και την εξέλιξη τους σε συνεργασία με την εταιρεία πετρελαιοειδών Idemitsu Kosan με ορίζοντα άφιξης το 2027 ενώ με στο συγκεκριμένο είδος μπαταριών επενδύουν επίσης οι Nissan, ΒMW, Mercedes, Stellantis αλλά και BYD μεταξύ άλλων καθώς αποτελούν το νέο hot-trend της τεχνολογίας μπαταριών.
Ο λόγος που το συγκεκριμένο πεδίο έρευνας έχει γίνει τόσο δημοφιλές, εκτός από το προφανές της επικράτησης της ηλεκτροκίνησης, είναι ότι οι μπαταρίες ξηρού ηλεκτρολύτη αντικαθιστούν τα εύφλεκτα στις σημερινές μπαταρίες υγρό ηλεκτρολύτη και τον διαχωριστή με στερεό αποτελούμενο από κεραμικό, γυαλί ή και πολυμερή, στοιχεία που καθιστούν τις συστοιχίες στερεού τύπου λιγότερο εύφλεκτες και πιο ασφαλείς, μικρότερες σε μέγεθος αλλά πιο αποδοτικές τόσο σε όρους αυτονομίας όσο και σε χρόνους φόρτισης.