Μια ομάδα Γάλλων εμπειρογνωμόνων της Υπηρεσίας Ερευνών και Αναλύσεων (BEA) πολιτικής αεροπορίας αναμένεται αύριο στην Ιαπωνία, προκειμένου να συμβάλει στην έρευνα για τη σύγκρουση του Airbus Α350 της Japan Airlines με αεροπλάνο της ιαπωνικής ακτοφυλακής στο αεροδρόμιο του Τόκιο, με τα αίτια του δυστυχήματος να παραμένουν ακόμη αδιευκρίνιστα.
Οι 367 επιβάτες και τα 12 μέλη του πληρώματος του Airbus πρόλαβαν να το εκκενώσουν, μολονότι είχε τυλιχθεί στις φλόγες. Ωστόσο, οι πέντε από τους έξι επιβαίνοντες στο αεροπλάνο της ακτοφυλακής σκοτώθηκαν.
Η γαλλική BEA συμμετέχει στις τεχνικές έρευνες σε ατυχήματα που συμβαίνουν στο εξωτερικό, ως υπηρεσία της χώρας κατασκευής του αεροσκάφους. Τα Α350 κατασκευάζονται στην Τουλούζη, στη νοτιοδυτική Γαλλία. Η Japan Airlines έχει στον στόλο της 16 αεροπλάνα του ευρωπαϊκού ομίλου.
Υπενθυμίζεται ότι το εν λόγω Airbus της ιαπωνικής εταιρείας συγκρούστηκε, κατά την προσγείωσή του στο αεροδρόμιο Χανέντα, με ένα Bombardier Dash 8 της ακτοφυλακής, το οποίο ετοιμαζόταν να απογειωθεί.
Δείτε τη στιγμή της σύγκρουσης
A Japanese Airlines plane seems to have caught fire after crash landing at Haneda Airport
@RadaBoxCom
— Flight Emergency (@FlightEmergency) January 2, 2024
«Κάπου υπάρχει ένα μεγάλο λάθος»
Μιλώντας στην ΕΡΤ ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, εκδότης και αεροναυπηγός αναφέρθηκε στους τρείς παράγοντες που πιθανότατα να οδήγησαν στο δυστύχημα. Ειδικότερα, ο ίδιος τόνισε ότι «ο έλεγχος στην προσέγγιση – προσγείωση, ο πύργος ελέγχου δηλαδή. Είναι ο πιλότος του αεροπλάνου που προσγειωνόταν και είναι ο πιλότος του μικρού αεροπλάνου το οποίο από ό, τι φαίνεται παρεισέφρησε στον διάδρομο. Κάπου υπάρχει ένα μεγάλο λάθος από ανθρώπινο παράγοντα. Δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά πως το μικρότερο αεροπλάνο βρέθηκε σε ενεργό διάδρομο στον οποίο προσγειωνόταν ένα άλλο αεροπλάνο. Αυτό είναι αδιανόητο. Δεν μπορεί να συμβεί κάτω από κανονικές συνθήκες. Άρα υπάρχει κάποιο λάθος».
Μάλιστα, επισήμανε και την πειθαρχία που έδειξαν οι επιβαίνοντες στην εκκένωση του αεροσκάφους, γεγονός που βοήθησε να μην υπάρξουν περισσότερα θύματα: «Αυτό θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε μια τεράστια τραγωδία. Ίσως είναι και η ιδιοσυγκρασία των ανθρώπων στην Ανατολή που έχουν ιδιαίτερη πειθαρχία».
Σπάνια τα ατυχήματα με αεροσκάφη στην Ιαπωνία
Το Χανέντα είναι ένα από τα δύο διεθνή αεροδρόμια της ιαπωνικής πρωτεύουσας και ένα από τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια στον κόσμο.
Τα ατυχήματα που αφορούν αεροσκάφη είναι εξαιρετικά σπάνια στην Ιαπωνία. Το πιο σοβαρό από αυτά συνέβη το 1985, όταν ένα αεροπλάνο της Japan Airlines συνετρίβη μεταξύ Τόκιο και Οσάκα, σκοτώνοντας 520 ανθρώπους, μια από τις χειρότερες αεροπορικές τραγωδίες στον κόσμο.