Η γνωστή κυρίως από άλλου είδους δραστηριότητες Xiaomi αποκάλυψε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα, ένα τετράθυρο coupe που συνοδεύεται από τις ομολογουμένως μεγαλεπήβολες βλέψεις της κινεζικής φίρμας, να αναδειχθεί σε παγκόσμιο παίκτη της αυτοκινητοβιομηχανίας με ορίζοντα 20ετίας, ο οποίος θα μπορεί να ανταγωνιστεί εταιρείες όπως η Tesla και η Porsche.
Αυτές ήταν η συστάσεις του επικεφαλής και συνιδρυτή της Xiaomi, Lei Jun στα αποκαλυπτήρια του μοντέλου που ονομάζεται SU7 από τις λέξεις Speed Ultra, που πραγματοποιήθηκαν στο εθνικό κέντρο συνεδρίων της Κίνας στο Πεκίνο παρουσία εκατοντάδων δημοσιογράφων και κοινού.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το SU7 φέρει την προσωπική του σφραγίδα εξέλιξης καθώς δαπάνησε εκατοντάδες ώρες προκειμένου να καταλήξει στα σωστά χαρακτηριστικά για το μοντέλο, μεταξύ των οποίων αυτονομία 800 χλμ. με μία και μόνο φόρτιση, κινούμενα αεροδυναμικά μέρη, μοναδικά χρώματα και μέγιστη ταχύτητα 265 χλμ./ώρα.
Οι μπαταρίες του πενταθέσιου coupe την χωρητικότητα των οποίων δεν ανακοινώνει προς το παρόν η Xiaomi, θα κατασκευάζονται από τις Contemporary Amperex Technology και BYD, αναλόγως την έκδοση.
Αυτό σημαίνει ότι το SU7 θα διατεθεί με διαφορετικής δυναμικότητας και αυτονομίας μπαταρίες ενώ αυτό που θα πρέπει να συγκρατήσουμε εμείς ως Ευρωπαίοι είναι ότι το παραπάνω μέγεθος της μέγιστης αυτονομίας των 800 χλμ. θα κινηθεί χαμηλότερα, εφόσον το SU7 καταφτάσει στην γηραιά ήπειρο καθώς το συγκεκριμένο μέγεθος προφανώς έχει προκύψει με βάση το πιο ευνοϊκό για τους κατασκευαστές κινεζικό πρωτόκολλο δοκιμών και μετρήσεων. Επιπλέον, το SU7 αναμένεται να είναι διαθέσιμο με ένα ή δύο ηλεκτρικά μοτέρ στοχεύοντας, σε κάθε περίπτωση, στις υψηλές επιδόσεις. Για του λόγου το ακριβές, η Xiaomi ισχυρίζεται ότι χρόνος που απαιτεί το ηλεκτρικό μοντέλο για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα στην κορυφαία έκδοσή του είναι μόλις 2,78 δευτερόλεπτα ενώ ο Lei Jun δεν παρέλειψε να το χαρακτηρίσει ως “performance beast”.
Εξάλλου το “benchmark” για το ηλεκτρικό της Xiaomi αποτελεί η Porsche Taycan την οποία η κινεζική φίρμα περιγράφει ως τον κύριο ανταγωνισμό του SU7 σε επίπεδο επιδόσεων και για την ακρίβεια την έκδοση Taycan Turbo ενώ από πλευράς τεχνολογικής καινοτομίας και χαρακτηριστικών, το υπόδειγμα της Xiaomi είναι το Tesla Model S.
Χωρίς περιστροφές ο Lei Jun, δήλωσε ότι ο στόχος της Xiaomi είναι «να κατασκευάζει ένα “dream car” τόσο καλό όσο τα μοντέλα των Porsche και Tesla». Επίσης, εμείς θα λέγαμε ότι μια ματιά στην σχεδίαση του νέου μοντέλου αποδεικνύει σαφώς την πηγή έμπνευσης για την νέα ηλεκτρική άφιξη εκ Κίνας.
Αυτονόητα το νέο μοντέλο δίνει εξίσου μεγάλη έμφαση στην ψηφιακή τεχνολογία η οποία θα προέλθει από τα κέντρα εξέλιξης της κύριας δραστηριότητας της Xiaomi στην κατασκευή smartphones και ψηφιακών συσκευών παντός είδους. Yπό το τεχνολογικά πληθωρικό σκεπτικό το SU7 θα διαθέτει και ενισχυμένες δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης στις οποίες θα συγκαταλέγεται και η λειτουργία valet parking η οποία καθιστά εφικτή την πλήρως αυτόνομη στάθμευση χωρίς την παρουσία οδηγού στο εσωτερικό του.