Την μετεξέλιξη των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), ώστε να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες, σχεδιάζει το υπουργείο Εσωτερικών επικεντρώνοντας σε τρεις βασικούς άξονες, με πρώτο και κυριότερο την αναβάθμιση του πληροφοριακού συστήματος.
Το νέο σύστημα, το οποίο έχει ξεκινήσει ήδη να λειτουργεί πιλοτικά και αναμένεται να μπει σε πλήρη λειτουργία τον προσεχή Φεβρουάριο, θα είναι συνδεδεμένο με άλλους φορείς του Δημοσίου, όπως το ΜΙΤΟΣ, η ΑΑΔΕ, η Ελληνική Αστυνομία, η ΔΥΠΑ, ο ΕΦΚΑ κ.α με στόχο ο πολίτης, να χρειάζεται μία και μόνο επίσκεψη στο ΚΕΠ ώστε να ολοκληρώσει τη δουλειά του, καθώς το ΚΕΠ θα έχει συγκεντρώσει όλα τα δικαιολογητικά της υπόθεσής του.
Tο νέο σύστημα θα μπορεί να εξυπηρετεί και σύνθετες υποθέσεις, κάτι που σήμερα δεν είναι εφικτό, όπως για παράδειγμα μια έκδοση κάρτας ανεργίας ή ζητήματα που αφορούν τη σύνταξη.
Δημιουργία «φακέλου» για κάθε πολίτη με το σύνολο των εγγράφων του
Παράλληλα στα ΚΕΠ θα μπορούν να διεκπεραιώνονται θέματα που έχουν σχέση με την πολεοδομία, ενώ σχεδιάζεται να δημιουργηθεί «φάκελος» κάθε πολίτη που θα περιλαμβάνει όλα τα δικαιολογητικά και έγγραφα που τον αφορούν και τα οποία θα αντλούνται ψηφιακά αυτεπαγγέλτως, μέσω της διαλειτουργικότητας με τα άλλα συστήματα του Δημοσίου.
Σε περίπτωση που ο στόχος της μίας στάσης δεν μπορεί να είναι εφικτός λόγω της πολυπλοκότητας της υπόθεσης τότε ο πολίτης θα έχει τη δυνατότητα να ενημερώνεται για την πορεία του αιτήματός του με sms ή email.
Εκπαίδευση και chatbots
Ο δεύτερος άξονας, είναι η εκπαίδευση των εργαζομένων των ΚΕΠ, μέσω του προγράμματος «Επιμόρφωση στελεχών ΚΕΠ σε διοικητικές διαδικασίες υψηλής έντασης», που ήδη τρέχει. Οι υπάλληλοι που θα παίρνουν την πιστοποίηση θα έχουν «όραση» όλου του κράτους, δηλαδή πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες. Στα σχέδια είναι επίσης, η στεγαστική και κτιριακή αναβάθμιση στις δομές των ΚΕΠ.
Τέλος, το νέο πληροφοριακό σύστημα το οποίο δημιουργείται είναι απαραίτητο για το επόμενο βήμα, που είναι η είσοδος της τεχνητής νοημοσύνης, όπως αναφέρει η ίδια πηγή. Να δίνεται δηλαδή, η δυνατότητα στον πολίτη να αναζητήσει κάτι σε οποιαδήποτε γλώσσα με λέξεις – κλειδιά, να πάρει πληροφορίες με απλές οδηγίες, να ακούσει τα βήματα με αυτόματο τρόπο και να πάρει απάντηση μέσω chatbots.