Ρύθμιση που θα βάλει τέλος στις κατά φαντασία προσφορές και εκπτώσεις, με στόχο να περάσουν μόνιμα στο ράφι οι μειώσεις τιμών, καθώς και να πέσει φως στον τρόπο με τον οποίο αποδίδονται οι εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ μέσω των περίφημων πιστωτικών σημειωμάτων, επεξεργάζεται το υπουργείο Ανάπτυξης, όπως είπε ο αρμόδιος υπουργός σε συνέντευξή του στο libre.gr.
Επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ του ot.gr ο Κώστας Σκρέκας, είπε συγκεκριμένα: «Το επόμενο διάστημα θα προχωρήσουμε σε μια σοβαρή νομοθετική μεταρρύθμιση που θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες ενημερώνουν τους καταναλωτές για τις προσφορές».
Χαρακτηριστικά, εξήγησε πως «δεν θα επιτρέπονται εκπτώσεις οι οποίες προσφέρονται σε προϊόντα τα οποία πριν από την έκπτωση έχουν ανατιμηθεί και άρα δεν είναι πραγματικές εκπτώσεις. Αυτή η προβληματική και εν πολλοίς παραπλανητική προβολή και επικοινωνία των προσφορών είναι διαχρονικό πρόβλημα το οποίο είμαστε αποφασισμένοι να αντιμετωπίσουμε».
Οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες για 6 στους 10 καταναλωτές είναι μέρος της λύσης και μάλιστα για έναν στους δύο αποτελούν τον κύριο λόγο επιλογής καταστήματος, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ.
Επί του πρακτέου ωστόσο και παρότι το 1 στα 4 ταχυκίνητα προϊόντα πωλούνται υπό το καθεστώς κάποιας έκπτωσης ή προσφοράς, όπως «1+1 δώρο», κουπόνι έκπτωσης για νέα αγορά, επιπλέον έκπτωση στην τιμή κ.λπ., από 1 στα 5 που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό πέρσι, η ακρίβεια ζει και βασιλεύει, με τις καταναλωτικές οργανώσεις να καταγγέλλουν κερδοσκοπικά παιχνίδια.
Παράταση του νόμου για αθέμιτη κερδοφορία
Πάντως, για την ώρα, και ενώ συνεχίζεται με αμείωτη ένταση το «ράλι» τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, η κυβέρνηση συνεχίζεται να κλωθογυρίζει γύρω από την ίδια μετρολογία, η οποία δεν έχει φέρει αποτελέσματα, με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας να πραναγγέλει ότι ο νόμος για την αθέμιτη κερδοφορία θα παραταθεί μέχρι την 30η Ιουνίου, ενώ άφησε ανοιτχό παράθυρο να παραταθεί και άλλο εάν κριθεί σκόπιμο.
Πάνντως, μπορεί κατά τη διάρκεια της πρόσφατης επίσκεψής του σε μεγάλο σούπερ μάρκετ υπουργός Ανάπτυξης, μαζί με στελέχη της εταιρείας, διαβεβαίωσαν ότι προϊόντα που προορίζονται για το εορταστικό τραπέζι και βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ πωλούνται σε μειωμένες τιμές, επειδή εντάσσονται στο «Καλάθι των Χριστουγέννων», όμως, η πραγματικότητα είναι αμείλικτη: το φετινό χριστουγεννιάτικο τραπέζι θα είναι πιο ακριβό από το περσινό κατά περίπου 20% σύμφωνα με εκτιμήσεις (όπως του ΙΝΚΑ), καθώς τα επίσημα στοιχεία στις αυξήσεις των ειδών που μπαίνουν στο τραπέζι, επιβαρύνουν την τσέπη των καταναλωτών.
Υπεραμυνόμενος της πολιτικής της κυβέρνησης, ο Κώστας Σκρέκας, αναφορικά με το πόσο πραγματικές είναι οι μειώσεις τιμών όταν τα προϊόντα έχουν έως και διπλάσιες αυξήσεις σε σχέση με πέρσι, ισχυρίστηκε ότι «η δήλωσή μου αφορούσε συγκεκριμένα τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο “Καλάθι των Χριστουγέννων”. Και πράγματι, τα περισσότερα προϊόντα, όπως είναι προϊόντα κρέατος, τυροκομικά γάλα κ.ά. έχουν τιμές παρόμοιες με πέρυσι ή και χαμηλότερες. Σας αναφέρω συγκεκριμένα το αρνί. Σε μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ έχει 8,9 ευρώ ενώ το προηγούμενο διάστημα είχε 11,5 ή 12 ευρώ. Η φέτα στο “Καλάθι των Χριστουγέννων” έχει ίδια τιμή με πέρυσι. Η γαλοπούλα, είναι φθηνότερη σε σχέση με πέρυσι, το ίδιο και το τσουρέκι ή η βασιλόπιτα. Αλλά και άλλα προϊόντα είναι φθηνότερα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα ή και με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο επειδή έχουν ενταχθεί στο “Καλάθι των Χριστουγέννων”».
Πρόσθεσε, επίσης, ότι «αυτό παρέχει τη δυνατότητα στα νοικοκυριά να έχουν πρόσβαση σε προσιτές τιμές στα βασικά προϊόντα που απαιτούνται για να γεμίσουν το γιορτινό τραπέζι. Προφανώς το μεγαλύτερο πρόβλημα των νοικοκυριών είναι η ακρίβεια και οι αυξήσεις στα προϊόντα για αυτό και έχουμε προχωρήσει στην πρωτοβουλία της “Μόνιμης Μείωσης Τιμής”, ώστε να μειωθούν σταθερά οι τιμές των προϊόντων στα ράφια κατά τουλάχιστον 5%. Μέχρι τώρα έχουν ενταχθεί σε αυτήν 1.300.
Όσον αφορά τους ελέγχους, ο υπουργός Ανάπτυξης διαβεβαίωσε ότι είναι εντατικοί και θα συνεχιστούν όσο διαρκεί η πληθωριστική κρίση.