Η πλατφόρμα Threads, η υπηρεσία σύντομων μηνυμάτων της Meta, έφτασε στις 14 Δεκεμβρίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (και στην Ελλάδα) και στους 448 εκατομμύρια πολίτες της μετά το επιτυχημένο λανσάρισμά της τον Ιούλιο σε περισσότερες από 100 χώρες, περιλαμβανομένων των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου. «Σήμερα ανοίγουμε το Threads σε περισσότερες χώρες στην Ευρώπη. Καλώς ήρθατε όλοι», έγραψε ο διευθύνων σύμβουλος Μαρκ Ζάκερμπεργκ στον λογαριασμό του στο Threads.
Για να μπορέσει κάποιος να χρησιμοποιήσει τον μεγάλο αντίπαλο του X θα πρέπει να έχει λογαριασμό στο Instagram, αν και την ημέρα που λανσαρίστηκε (14/12) ο χρήστης μπορούσε να περιηγηθεί στο Threads χωρίς κάποιο προφίλ. Με την πλατφόρμα microblogging που μοιάζει με το Χ η Meta έχει στόχο να ανταγωνισθεί την πλατφόρμα που εξαγοράσθηκε από τον Έλον Μασκ.
Από το καλοκαίρι τo Threads απέκτησε μέσα σε λίγες μέρες 100 εκατομμύρια χρήστες σε όλον τον κόσμο. Η Meta όμως του Ζάκερμπεργκ θέλησε να καθυστερήσει το άνοιγμά της στην Ευρώπη λόγω των αυστηρών ευρωπαϊκών κανονισμών, από τον Κανονισμό Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR) έως τον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA) και τον Νόμο για την Ψηφιακή Αγορά (DMA).
Τι μπορεί να κάνει ο χρήστης
Στo Threads o χρήστης μπορεί να διαμοιράζεται πληροφορίες με κείμενο, να ακολουθεί και να συνδέεται με φίλους, όπως στο Instagram. Οι αναρτήσεις μπορούν να έχουν έκταση έως 500 χαρακτήρες και να περιλαμβάνουν φωτογραφίες και βίντεο διάρκειας έως 5 λεπτών. Ο χρήστης μπορεί να μοιραστεί μια ανάρτηση στο Threads στο Instagram story ή να μοιραστεί την ανάρτησή του ως σύνδεσμο σε οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα.
Η Meta έχει επικριθεί εδώ και καιρό για την κυριαρχία της στην αγορά και για τη φερόμενη προσπάθεια να πνίξει τον ανταγωνισμό είτε αντιγράφοντας είτε απλά εξοντώνοντας ανταγωνιστικές πλατφόρμες και εφαρμογές. Eιδικοί στον τομέα του ανταγωνισμού ανησυχούν ότι εάν η νέα πλατφόρμα πετύχει τον στόχο της να αντικαταστήσει το Twitter ή γενικότερα συγκεντρώσει τεράστιο αριθμό χρηστών τότε θα οδηγηθούμε στη συσσώρευση ακόμη μεγαλύτερης ισχύος και κυριαρχίας για τη Meta και το αφεντικό της Μαρκ Ζάκερμπεργκ.
Αν και το Threads έγινε γρήγορα γνωστό, εν μέρει χάρη στην εκμετάλλευση της δημοτικότητας του Instagram και εν μέρει στην αξιοποίηση του χάους στο X του Έλον Μασκ (πρώην Twitter), τα στοιχεία τρίτων υποδεικνύουν ότι η πλατφόρμα της Meta δυσκολεύτηκε να διατηρήσει τους χρήστες μετά την αρχική της άνοδο. Το λανσάρισμά της στην ΕΕ θα φέρει σχεδόν σίγουρα νέους χρήστες, το ερώτημα είναι αν θα μπορέσει να τους κρατήσει.