Οι κατασκευαστές αναζητούν συνεχώς τρόπους ελαχιστοποίησης των χρόνων φόρτισης ενός EV, με τον όμιλο Stellantis να επενδύει εσχάτως σε τεχνολογία αντικατάστασης μπαταριών ως ένα ταχύτερο τρόπο αναπλήρωσης ενέργειας έναντι της τυπικής διαδικασίας φόρτισης.
Με αυτό το σκοπό, ο πολυσυλλεκτικός όμιλος ανακοίνωσε συνεργασία με την Ample, μια νεοφυή επιχείρηση από το San Francisco με στόχο την από κοινού εξέλιξη και αξιοποίηση της τεχνολογίας αντικατάστασης μπαταριών της δεύτερης από τα μοντέλα του πρώτου, όπως το Fiat 500e, Jeep Avenger, Peugeot E-208 κτλ.
Η καινοτομία της Ample έγκειται στο γεγονός ότι διαθέτει αρθρωτές συστοιχίες μπαταριών οι οποίες μπορούν να προσαρμοστούν αναλόγως τις ανάγκες του εκάστοτε EV κάτι που σημαίνει ότι προκειμένου κάποιο από την ευρεία γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων που έχει στην γκάμα του ο όμιλος Stellantis να αξιοποιήσει τον συγκεκριμένο τρόπο φόρτισης δεν χρειάζεται να γίνουν αλλαγές στην αρχιτεκτονική τους ή στον τρόπο «δομής» των συστοιχιών με τις οποίες εφοδιάζονται.
Αυτονόητα, η ευελιξία της Ample στις μπαταρίες συνεπάγεται επίσης ότι μπορεί να προσφέρει διαφόρων μεγεθών και χωρητικότητας μπαταρίας αναπροσαρμόζοντας απλώς τον αριθμό των συστοιχιών των μπαταριών της αναλόγως με τις εκάστοτε ανάγκες.
Βάσει των όσων έχουν ανακοινωθεί, ο όμιλος Stellantis σχεδιάζει να προσφέρει την τεχνολογία αντικατάστασης μπαταριών της Ample, αρχικά σε συνδρομητική βάση στους ιδιοκτήτες των EV μοντέλων με τα οποία θα είναι συμβατή, σχεδιασμός ο οποίος αναμένεται να μειώσει και την αρχική τιμή των αυτοκινήτων που θα αγοραστούν υπό το συγκεκριμένο σχήμα. Παράλληλα, με αυτό τον τρόπο θα διασφαλίζεται ότι οι ιδιοκτήτες θα έχουν στη διάθεσή τους τις τελευταίας τεχνολογίας μπαταρίες.
Σε ό,τι αφορά τον τρόπο αντικατάστασης μπαταριών αντί φόρτισης, αυτή θα πραγματοποιείται σε σταθμούς της Ample σχεδιασμένους ειδικά για αυτό το σκεπτικό, οι οποίοι μπορούν να εγκατασταθούν εύκολα σε δημόσιο χώρο. Για την ακρίβεια όπως σημειώνει η αμερικανική φίρμα οι σταθμοί της “pods” όπως τους ονομάζει είναι τόσο ευέλικτοι στην κατασκευή που μπορούν να εγκατασταθούν σε ένα σημείο σε διάστημα μόλις τριών ημερών ενώ, αναλόγως τις απαιτήσεις και τον διαθέσιμο χώρο θα μπορούν να υποστηρίξουν ένα ή περισσότερα σημεία αντικατάστασης.
Η διαδικασία θα είναι εξαιρετικά απλή μιας και ο σταθμός θα είναι σε θέση να αναγνωρίζει τα αυτοκίνητα που φέρουν μπαταρίες της Ample ενώ στη συνέχεια ο οδηγός, αφού εισέλθει στον σταθμό θα εκκινεί και θα ολοκληρώνει τη διαδικασία μέσω μιας εφαρμογής στο κινητό του.
Οι πρώτοι δοκιμαστικοί σταθμοί Stellantis-Ample θα εγκατασταθούν στην Μαδρίτη με την νέα χρονιά, με την προοπτική να εξυπηρετούν τις ενεργειακές ανάγκες ενός στόλου 100 ηλεκτρικών Fiat 500 e που διατίθενται μέσω της υπηρεσίας διαμοιρασμού και κινητικότητας Free2move.
Σε κάθε περίπτωση, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι αντίστοιχο τρόπο φόρτισης μπαταριών προσφέρει και η κινεζική Nio για τα μοντέλα της διαθέτοντας περίπου 30 αντίστοιχους στην Ευρώπη και 2.000 στον υπόλοιπο κόσμο με την πλειονότητά τους να βρίσκεται σε κινεζικό έδαφος. Η Nio εξασφάλισε μάλιστα πρόσφατα την συμμετοχή του ομίλου Geely για την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου αντικατάστασης μπαταριών που διαθέτει.