H Toyota έχει ανακοινώσει εδώ και καιρό ότι εξελίσσει ένα κιβώτιο που να προσομοιώνει την αίσθηση των μηχανικών κιβωτίων, με προορισμό τη νέα γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της.
Ο λόγος που η Toyota επέλεξε να εξελίξει ένα αντίστοιχο σύστημα είναι να ενισχύσει την οδηγική ευχαρίστηση και την εμπλοκή του οδηγού με τα νεότερης τεχνολογίας ηλεκτρικά οχήματα.
Όπως έχει ήδη ανακοινώσει το σύστημα δεν θα αποτελείται, αυτονόητα, απλώς από μοχλό ή paddles για τις αλλαγές των σχέσεων αλλά θα συμπληρώνεται από συμπλέκτη ενώ, εφόσον επιλέξει κανείς την χειροκίνητη λειτουργία, θα υπάρχει και «αντίκρισμα» στην λειτουργία του ή των κινητήρων κατά τρόπο που θα θυμίζει την αίσθηση αλλαγής των σχέσεων με την συνδρομή ενός τυπικού μηχανικού κιβωτίου αν και φυσικά στην προκειμένη περίπτωση, τόσο η αίσθηση όσο και οι μεταβολές θα πραγματοποιούνται με τη συνδρομή λογισμικού αντί της συνεργασίας μιας μακράς αλληλουχίας μηχανικών μερών.
Εξίσου αυτονόητα η αξιοποίηση του συστήματος αλλαγής σχέσεων με «μηχανικό» τρόπο θα αποτελεί επιλογή καθώς ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει εξίσου μια πλήρως αυτοματοποιημένη λειτουργία.
Με βάση τις νεότερες ανακοινώσεις του ιάπωνα κατασκευαστή και των σκίτσων που έδωσε στη δημοσιότητα, το συγκεκριμένο σύστημα έχει πολλά περιθώρια, έχοντας τη δυνατότητα να υποστηρίξει έως και 14 διαφορετικές σχέσεις.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις συστάσεις, ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ο ίδιος πόσες σχέσεις επιθυμεί να έχει στη διάθεσή του. «Ο αριθμός των εικονικών σχέσεων θα μπορεί να είναι έξι, λιγότερες ή περισσότερες, αναλόγως με την προτίμηση και την επιθυμία του οδηγού» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην σχετική ανάλυση που συνοδεύει τα σκίτσα τα οποία έχουν υποβληθεί για κατοχύρωση του διπλώματος ευρεσιτεχνίας.
Όσο για τον τρόπο εφαρμογής του παραπάνω σκεπτικού σε ένα τυπικό λεβιέ, επί της ουσίας όταν ο οδηγός φτάνει στην έβδομη σχέση, εφόσον έχει κάνει την αντίστοιχη επιλογή για επιπλέον σχέσεις, ο επιλογέας θα επιστρέφει στο νεκρό και θα μπορεί ξαναρχίζει από την αρχή εξακολουθώντας έτσι να ανεβάζει ταχύτητες.