Εκτός από τα ηλεκτρικά σχέδια και τις επιδιώξεις του, ο ιαπωνικός όμιλος ανακοίνωσε από το Kenshiki την πρόθεσή του να επεκταθεί στην Ευρώπη και σε ό,τι αφορά την υδρογονοκίνηση, προαναγγέλλοντας την δημιουργία μονάδας που θα συντονίσει την προώθηση της συγκεκριμένης τεχνολογίας στη γηραιά ήπειρο, αναλαμβάνοντας από την έρευνα και την εξέλιξη ως την παραγωγή αντίστοιχης τεχνολογίας καθώς και την ανάπτυξη του δικτύου ανεφοδιασμού και τις πωλήσεις, με την πλήρη νοήματος ονομασία Hydrogen Factory.
Η δημιουργία του Hydrogen Factory θα κατασκευάζει τεχνολογία κυψελών καυσίμου, αναζητώντας εμπορικές συνεργασίες προς αυτό το σκοπό και στο πλαίσιο του στόχου για κλιματική ουδετερότητα της Toyota στην Ευρώπη έως το 2040, δηλαδή 10 χρόνια νωρίτερα από τον αντίστοιχο παγκόσμιο στόχο των Ιαπώνων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Toyota η Ευρώπη θα αποτελέσει μία από τις μεγαλύτερες αγορές για το υδρογόνο έως το 2030 με δεδομένη και την στόχευση της ΕΕ η οποία στο πλαίσιο του “Green Deal 2027” επενδύει 45 δισεκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 284 εκατομμύρια, σχεδόν το 1/3 του προϋπολογισμού του ευρωπαϊκού ταμείου για την ανάπτυξη υποδομών θα δοθούν για την εγκατάσταση σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου στους βασικούς ευρωπαϊκούς οδικούς άξονες.
Για την ακρίβεια η σχετικά πρόσφατη ευρωπαϊκή οδηγία που καθόρισε και την ποσόστωση σημείων φόρτισης ηλεκτρικών, προβλέπει σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου κάθε 200 χλμ. στο ΤΕΝ-Τ (διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών).
Να σημειωθεί ότι η Toyota έχει παρουσιάσει προσφάτως ένα υδρογονοκίνητο Hilux που αξιοποιεί την τεχνολογία του αντίστοιχης τεχνολογίας Mirai το οποίο παρουσιάστηκε το 2015 και εξακολουθεί να διατίθεται σε επιλεγμένες αγορές της Ευρώπης και του κόσμου. Το επίμαχο Hilux κατασκευάστηκε σε συνεργασία με βρετανικό consortium σε 10 μονάδες και ήδη βρίσκεται σε φάση δοκιμών εξέλιξης.
Επιπλέον η Toyota έχει αρχίσει να εφαρμόζει εδώ και αρκετά χρόνια τεχνολογία κυψελών καυσίμου σε βαρέα οχήματα σε συνεργασία με τη γαλλική Hyliko και την Ολλανδική VDL, χρησιμοποιώντας ήδη υδρογονοκίνητα φορτηγά στον στόλο μεταφορών της. Στο ίδιο ακριβώς πλαίσιο δρομολογεί ήδη συνεργασία με την νορβηγική Corvus προκειμένου να εξελίξουν τεχνολογία κυψελών καυσίμου που θα αξιοποιηθεί για θαλάσσιες μεταφορές σε φορτηγά πλοία καθώς και με την γαλλική GCK για την μετατροπή των μέχρι σήμερα πετρελαιοκίνητων λεωφορείων σε υδρογονοκίνητα.
Σύμφωνα με τις συστάσεις, παράλληλα η Toyota ετοιμάζεται με ορίζοντα το 2026 να παρουσιάσει την νέα γενιά τεχνολογία κυψελών καυσίμου η οποία θα υπόσχεται κατά 20% αυξημένη αυτονομία αλλά και μειωμένο κόστος παραγωγής κατά 1/3 χάρη στις τεχνολογικές καινοτομίες που θα ενσωματώνει και το νέο σχεδιασμό.