Μετά από δεκάδες αναβολές καθώς πρωτοσυστήθηκε το 2019, το Tesla Cybertruck είναι πλέον γεγονός καθώς η αμερικανική φίρμα παρέδωσε τις πρώτες μονάδες παραγωγής του θηριώδους και σχεδόν υπερβατικού pickup της στους ιδιοκτήτες τους.
Η διαδικασία παράδοσης πραγματοποιήθηκε με κάθε επισημότητα στο Gigafactory της Tesla στο Τέξας, όπου περίπου μια δωδεκάδα Cybertrucks παραδόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους οι οποίοι σημειωτέον περίμεναν επιπλέον δύο χρόνια από τον αρχικά προβλεπόμενο χρόνο.
Με αφορμή τις παραδόσεις η Tesla ανακοίνωσε και τον τιμοκάταλογο του Cybertruck το οποίο στη βασική έκδοσή του που εφοδιάζεται με ένα μόνο μοτέρ το οποίο κινεί αποκλειστικά τους πίσω τροχούς ξεκινά από τα 49.880 δολάρια.
Να σημειωθεί αφενός ότι η συγκεκριμένη έκδοση δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμη καθώς θα ξεκινήσει την εμπορική της πορεία από το 2025 ενώ η συγκεκριμένη τιμή είναι αυξημένη κατά περίπου 10.000 δολάρια σε σχέση με τις αρχικές, προ δύο ετών, εκτιμήσεις της Tesla. Όπως και να έχει η συγκεκριμένη έκδοση υπόσχεται επιτάχυνση από 0-96 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα ενώ η αυτονομία της διαμορφώνεται σε 402 χλμ.
Ψηλότερα στην γκάμα η πιο «λογική» για pickup, έκδοση με τετρακίνηση η οποία επωφελείται από ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ που εξασφαλίζουν κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,1 δευτερόλεπτα. Η ισχύς της ξεπερνά τους 600 ίππους ενώ το πιο θεαματικό μέγεθος στην περίπτωσή της είναι η ελκτική ικανότητα 15.000 Nm. Η αυτονομία της ανέρχεται σε 548 χλμ.
Η παραπάνω έκδοση All-Wheel Drive θα ξεκινά από τα 68.990 δολάρια και θα είναι διαθέσιμη από το 2024 και ενώ το ίδιο θα ισχύσει και για την κορυφαία έκδοση του αμερικανικού pickup, ονόματι Cyberbeast. Με συνδυαστική ισχύ 857 ίππων και αυτονομία 515 χλμ. η συγκεκριμένη έκδοση εφοδιάζεται με τρία ηλεκτρικά μοτέρ που της εξασφαλίζουν τετρακίνηση αλλά και τη δυνατότητα να ολοκληρώνει το sprint των «0-100» σε χρόνο 2,5 (!) δευτερολέπτων. Όσο για την τιμή της αυτή προσδιορίζεται σε 96.390 δολάρια.
Πέρα από τις τιμές και τα βασικά χαρακτηριστικά του Cybertruck, το ηλεκτρικό pickup διαθέτει ορισμένα ιδιάζοντα στοιχεία που εν μέρει δικαιολογούν την εμμονή της Tesla στην εξέλιξή του όσο και τις καθυστερήσεις.
Ορισμένα… «cheesy» στοιχεία για το Cybertruck
Ένα από αυτά είναι η δυνατότητα για τους ιδιοκτήτες να επιλέξουν μια έκδοση με Range Extender σε μια διάταξη και λογική πολύ διαφορετική από όσα είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα να εννοούμε με τον συγκεκριμένο όρο.
Η συγκεκριμένη εξοπλιστική δυνατότητα προσφέρεται στις εκδόσεις με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και άνω και υπόσχεται στην περίπτωση της δικινητήριας έκδοσης να αυξήσει την αυτονομία από 548 σε 755+ χλμ. και στην Cyberbeast από 515 σε 708+ χλμ. Σε ό,τι αφορά τον τρόπο, το Range Extender κατά Tesla έγκειται στην παρουσία μιας τρίτης μπαταρίας η οποία τοποθετείται στον χώρο φόρτωσης καταλαμβάνοντας, σύμφωνα με tweet του Elon Musk στο X, το 1/3 του αντίστοιχου χώρου. Κατά το Νο1 της Tesla η συγκεκριμένη εξοπλιστική επιλογή ενδείκνυται για όσους σκοπεύουν να αποδυθούν σε μακρινές περιπλανήσεις στα βουνά ή εφόσον χρειάζεται να ρυμουλκούν επί μακρόν μεγάλο βάρος.
Σε ό,τι αφορά τις ελκτικές δυνατότητές του, η Tesla επέλεξε ως ιδανικό τρόπο διαφήμισης μια παράξενη δοκιμασία, υποβάλλοντας το Cyberbeast σε ένα drag race απέναντι σε μια Porsche 911 και ενώ το πρώτο ρυμουλκούσε επίσης μια 911. Πέρα από τις απόπειρες εντυπωσιασμού, το αμερικανικό pickup μπορεί να ρυμουλκήσει βάρος έως και πέντε τόνων ενώ ο χώρος φόρτωσης μπορεί να φιλοξενήσει έως και 1.134 κιλά. Επίσης να σημειωθεί ότι ο χώρος φόρτωσης προστατεύεται από κυλιόμενο κάλυμμα ως standard.
To αμάξωμα αποτελείται από ανοξείδωτο χάλυβα «super alloy» ο οποίος δεν απαιτεί βαφή και δεν οξειδώνεται με τον χρόνο ενώ μπορεί να «αντιμετωπίσει» πυροβολισμούς από πολυβόλου Tommy 45 χιλιοστών, πιστόλι Glock 9 χιλιοστών και υποπολυβόλο 9 χιλιοστών- ας μην ξεχνάμε ότι οι πρώτες παραδόσεις πραγματοποιήθηκαν στο Τέξας.
Παρά το μέγεθος του το Cybertruck έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0.34 ενώ το συνολικό του βάρος ανέρχεται σε 3,1 τόνους. Διαθέτει αερανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς η οποία επιτρέπει την αύξηση της απόστασης από το έδαφος σε έως 43 εκατοστά.
Στις προδιαγραφές του συγκαταλέγεται τετραδιεύθυνση η οποία μειώνει τον κύκλο στροφής σε 11,3 μέτρα μέγεθος μικρότερο σε σχέση με το Model S, δύο μπλοκέ διαφορικά ενώ ο πίσω άξονας επωφελείται από ενεργό σύστημα διαχείρισης ροπής που υπόσχεται να βελτιώσει τις συνθήκες ελιγμών αλλά και την πρόσφυση σε απαιτητικές συνθήκες.
Με δεδομένα τα παραπάνω ο Elon Musk που δεν φημίζεται για την φειδώ του σε τολμηρές δηλώσεις, ανέφερε ότι το Cybertruck είναι πιο άκαμπτο από μια McLaren P1 και ως εκ τούτου είναι αδύνατο να ανατραπεί.
«Είναι καλύτερο pickup από οποιοδήποτε και ταυτόχρονα ένα sportscar καλύτερο από οποιοδήποτε sportscar» δήλωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος χωρίς όμως να προσφέρει τα στοιχεία που απαιτούνται για την απόδειξη του ισχυρισμού του. Αυτό που επεσήμανε μόνο είναι ότι το μεγάλο του πλάτος και το χαμηλό κέντρο βάρους καθιστούν σχεδόν αδύνατη την ανατροπή του μετά από ένα ατυχές συμβάν.