H κινεζική Νio είναι από τις ελάχιστες ηλεκτρικές αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν προκρίνει ως αποδοτικότερο τρόπο αναπλήρωσης ενέργειας των ηλεκτρικών οχημάτων που φέρουν τα σήματα της, την δημιουργία σταθμών αντικατάστασης μπαταριών αντί της συνήθους επαναφόρτισης. Η διαδικασία διαρκεί ,κατ΄ελάχιστο, λιγότερο από πέντε λεπτά (4,6 λεπτά) ενώ ο μέγιστος χρόνος είναι τα δέκα λεπτά για τους παλαιότερης τεχνολογίας σταθμούς αντικατάστασης της Nio που τα αρχικά σχέδια της προέβλεπαν την εγκατάσταση 5.000 σταθμών έως το 2025 εκ των οποίων άνω των 1.000 θα βρίσκονταν εκτός Κίνας συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης.
Το σκεπτικό της Nio για τον συγκεκριμένο τρόπο φόρτισης δείχνει να συμμερίστηκε και ο επίσης κινεζικός όμιλος Geely o οποίος στο portfolio του διαθέτει και ευρωπαϊκές φίρμες (του ανήκουν οι Volvo, η Polestar, η Lotus αλλά και εν μέρει η smart όσο και οι γνωστές στη γηραιά ήπειρο Lynk και Zeekr) και ο οποίος υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με την Nio προκειμένου να αναπτύξουν από κοινού το συγκεκριμένο δίκτυο «φόρτισης» και παράλληλα να «ενοποιήσουν» τις διαδικασίες εξέλιξης και κατασκευής μπαταριών όσο και μοντέλων προκειμένου τα EV προϊόντα αμφοτέρων να μπορούν να υποστηρίξουν το συγκεκριμένο τρόπο αναπλήρωσης της ενέργειας.
Με δεδομένη την έντονη δραστηριοποίηση της Geely στην Ευρώπη, ο αριθμός των σταθμών αντικατάστασης μπαταριών στην Ευρώπη που προς το παρόν είναι εξαιρετικά περιορισμένος και αφορά αποκλειστικά εξαιρετικά λίγες χώρες δεν αποκλείεται να αυξηθεί ταχύτερα από το αρχικά προβλεπόμενο.
Εκτός από το σαφές πλεονέκτημα σε ότι αφορά τον χρόνο που απαιτείται για την αναπλήρωση της ενέργειας των EV η συγκεκριμένη τεχνολογία κρίνεται από τους ειδικούς ως ιδιαίτερα αποδοτική και ως προς την παράμετρο της ενεργειακής ζήτησης καθώς η υιοθέτησή της θα μπορούσε να προσφέρει τη λύση στο πρόβλημα που θα προκύψει σε ό,τι αφορά το ισοζύγιο ζήτησης-προσφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, εφόσον η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το κυρίαρχο μέσο της αυτοκίνησης.