Προ λίγων ημερών, η Nissan ανακοίνωσε μια γενναιόδωρη επένδυση στο βρετανικό εργοστάσιο του Sunderland προκειμένου από τα τέλη του 2024 να φιλοξενήσει την παραγωγή της νέας γενιάς του Leaf και προοδευτικά την κατασκευή των επόμενων Juke (2025), το οποίο θα επιστρέψει ως αμιγώς ηλεκτρικό αλλά και του επίσης αμιγώς ηλεκτρικού Qashqai το οποίο αναμένεται το 2027.
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και λόγω χρονικής εγγύτητας παρουσιάζει το νέο Leaf το οποίο αναμένεται να διεκδικήσει ακόμα μεγαλύτερες αποστάσεις από την πρώτη ενσάρκωσή του ως του πρώτου ηλεκτρικού μαζικής παραγωγής αλλά ακόμα και από τη σημερινή γενιά του, υιοθετώντας τις προδιαγραφές και την εμφάνιση ενός μικρού κομψού crossover.
Για την ακρίβεια, η Nissan αναφέρει ως σημείο αναφοράς για την αισθητική του το Ariya, ενώ οι Ιάπωνες έχουν ήδη παρουσιάσει ένα πρωτότυπο με την ονομασία Chill-Οut το οποίο αναμένεται να επηρεάσει την σχεδίαση του Leaf που εκτός από την χρηστική υπόσταση ενός crossover θα θέτει ως προτεραιότητα και την αεροδυναμική προς όφελος της εξοικονόμησης ενέργειας.
Αφετηρία για το νέο Leaf θα αποτελέσει μια καινούρια αρχιτεκτονική και συγκεκριμένα η γνωστή από τα Renault Megane E-Tech αλλά και το Ariya, CMF-EV η οποία θα προσαρμοστεί στις ανάγκες του νέου μοντέλου. Οι μπαταρίες του θα προέλθουν από AESC και θα κατασκευάζονται στην νέα μονάδα παραγωγής που έχει δρομολογηθεί κοντά στο εργοστάσιο του Sunderland.
Σύμφωνα με τις συστάσεις θα πρόκειται για νέας γενιάς μπαταρίες οι οποίες θα εγγυώνται κατά 30% μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση σε σχέση με την μπαταρία των 62 KWh με την οποία εφοδιάζεται η σύγχρονη εκδοχή του Leaf. Aυτή η εξέλιξη, συνδυαστικά και με τις υπόλοιπες αλλαγές αναμένεται να επιτρέψει στο επόμενο Leaf να αυξήσει δραστικά την αυτονομία του με τον στόχο να ξεπερνά τα 550 χλμ.