H πρώτη εμφάνιση της Panamera το μακρινό πια 2009 προκάλεσε κάτι παραπάνω από αίσθηση στα αυτοκινητιστικά δρώμενα με δεδομένο ότι θεωρήθηκε μια ακόμα παρέκκλιση μετά την Cayenne από τις συνήθειες της Porsche που εκμεταλλεύτηκε την κατά κάποιο τρόπο κανονικοποίηση των τετράθυρων coupe από την Mercedes-Benz με την CLS, επιχειρώντας να μεταφέρει τις αξίες τις 911 στο συγκεκριμένο και χρηστικότερο σχήμα. Για αρκετά χρόνια το τετράθυρο coupe της Porsche βρισκόταν ανάμεσα στις κορυφαίες θέσεις του chart πωλήσεων της φίρμας που για όλους τους ευνόητους λόγους «μονοπωλούνται» από τα SUV μοντέλα της.
Όπως και να έχει με τις τάσεις της αγοράς, η Panamera εξακολουθεί να αποτελεί δυνατό χαρτί όπως αποδεικνύει άλλωστε η απόφαση της Porsche να παρουσιάσει μια ακόμα γενιά της την τρίτη κατά σειρά. Κατά τον κλασικό τρόπο με τον οποίο η γερμανική φίρμα αντιμετωπίζει τα μοντέλα της, η σχεδίαση ακολουθεί την εξελικτική οδό χωρίς εξάρσεις και ριζικές διαφορές. Παρά τη γενικότερη εντύπωση ωστόσο, το μοναδικό στοιχείο που δεν έχει ανασχεδιαστεί από τις επιφάνειες της Panamera είναι οι πόρτες. Οι πιο εξοικειωμένοι με το μοντέλο θα παρατηρήσουν επίσης ότι η νέα γενιά έχει μια συνολικά πιο αιχμηρή εικόνα χάρη στις πιο επιθετικές λεπτομέρειες της αισθητικής της σε κάθε παράμετρο.
Σε ό,τι αφορά τα επιμέρους στοιχεία, η νέα Panamera υιοθετεί μπροστά ανάλογου σχεδιασμού και τεχνολογίας φωτιστικά σώματα με την νέα Cayenne ενώ πίσω, εκτός από τα πιο καθαρά μοτίβα και την οριζόντια LED γραμμή είναι σαφές ότι έχει αυξηθεί σημαντικά και η επιφάνεια του παρμπρίζ. Σε κάθε περίπτωση οι αναλογίες της Panamera είναι παρόμοιες με την απερχόμενη με το συνολικό μήκος να διαμορφώνεται σε 5,05 μ., το πλάτος σε 1,937 μ. και το ύψος σε 1,423 μ. και σε λίγα εκατοστά επιπλέον για την «κινεζικού» ενδιαφέροντος έκδοση Executive (5,202 μ. μήκος και 1,428 μ. ύψος). Την εικόνα συμπληρώνουν οι νέου σχεδιασμού τροχοί διάστασης 19 και 21 ιντσών ενώ στην περίπτωση των εκδόσεων Turbo E-Hybrid ο σχεδιασμός των τροχών μιμείται αυτόν της 911 Turbo S.
Σαφώς πιο «ορατές» και πιο εκτεταμένες είναι οι αλλαγές στη σχεδίαση του εσωτερικού που διατηρεί κάποια από τα στοιχεία του παρελθόντος αλλά όχι στον ψηφιακό τομέα καθώς η νέα Panamera υιοθετεί πλέον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων ο οποίος φιλοξενείται σε κοίλη οθόνη και συνδυάζεται με την τελευταία εκδοχή του infotainment της Porsche σε οθόνη με διαγώνιο 12,3 ιντσών.
Ως αποτέλεσμα των δύο οθονών έχει μειωθεί δραστικά ο αριθμός των φυσικών διακοπτών ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής μιας τρίτης οθόνης μπροστά από την θέση του συνοδηγού. Επίσης, όπως επιβάλλει η τάση που γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλείς ανάμεσα στους κατασκευαστές απουσία των παραδοσιακών μηχανικών κιβωτίων, ο επιλογέας των σχέσεων έχει μετακινηθεί ψηλότερα όπως και στις Taycan και Cayenne, απελευθερώνοντας χώρο στην κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί επίσης κάποιους διακόπτες αφής όσο και παραδοσιακούς για άμεση πρόσβαση στο σύστημα κλιματισμού.
Κατά τον τρόπο της Cayenne, στην αθέατη πλευρά της Panamera παρεπιδημεί η ίδια αρχιτεκτονική που φιλοξενούσε και την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή της αν και με σημαντικές βελτιώσεις που οδήγησαν στην μετονομασία της σε MSB-w. Εξελιγμένο σε συνεργασία με την Bentley το συγκεκριμένο δάπεδο, παρουσιάζει αρκετές αναβαθμίσεις στις οποίες συγκαταλέγονται και δύο νέες επιλογές για την ανάρτηση που σύμφωνα με την Porsche υπόσχονται να βελτιώσουν κάθε παράμετρο της οδικής συμπεριφοράς της Panamera σε επίπεδο ποιότητας κύλισης, άνεσης αλλά και δυναμισμού.
Η πρώτη από αυτές έγκειται σε μια αερανάρτηση με δύο θαλάμους και τα διπλών βαλβίδων αμορτισέρ της Porsche. H συγκεκριμένη υλοποίηση έδωσε τη δυνατότητα στους μηχανικούς να προσφέρουν ένα ευρύτερο φάσμα ρυθμίσεων αναλόγως και με το εκάστοτε επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης, καθώς μπορεί να εφαρμοστεί διαφορετικός λόγος συμπίεσης και αποσυμπίεσης των αμορτισέρ. Η συγκεκριμένη ανάρτηση είναι διαθέσιμη ως standard αν και οι plug-in υβριδικές εκδόσεις μπορούν να επωφεληθούν από μια ακόμα πιο περίτεχνη ενεργή ανάρτηση με αμορτισέρ που ελέγχονται από ανεξάρτητο μοτέρ, επιτρέποντας ακόμα περισσότερο έλεγχο στην συμπίεση, αποσυμπίεση τους αλλά και στην ρύθμιση της διαδρομής της ανάρτησης και της απόστασης από το έδαφος.
Η συγκεκριμένη επιλογή θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στις υβριδικές εκδόσεις με δεδομένη την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτεί για να λειτουργήσει και την οποία μόνο το ηλεκτρικό κύκλωμα 400V των Hybrid μπορεί να παρέχει. Εκτός από την περίτεχνη ανάρτηση, οι προδιαγραφές της Panamera περιλαμβάνουν επίσης σύστημα τετραδιεύθυνσης καθώς και ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία τόσο μπροστά όσο και πίσω.
Σε επίπεδο κινητήρων, προς το παρόν η Porsche ανακοινώσει στοιχεία για τις δύο συμβατικές εκδόσεις, τη βασική πισωκίνητη και την τετρακίνητη Panamera 4, αμφότερες εξοπλιζόμενες με τον twin-turbo V6 με απόδοση 353 ίππων και 500 Nm ροπής και για την μία plug-in υβριδική από τον συνολικό αριθμό τεσσάρων αντίστοιχης τεχνολογίας που θα περιλαμβάνει η γκάμα. Η Turbo E-Hybrid εφοδιάζεται με μια αναβαθμισμένη εκδοχή του V8 κινητήρα σε συνδυασμό με ένα νέο, ελαφρύτερο ηλεκτρικό μοτέρ ενσωματωμένο στο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, υποσχόμενη συνδυαστική ισχύ 680 ίππων. Το plug-in υβριδικό σύνολο συμπληρώνεται από μπαταρία 25,9 kWh η οποία εγγυάται αυτονομία έως 93 χλμ. ενώ η φόρτιση απαιτεί συνολικά 2 ώρες και 39 λεπτά.
Σε επίπεδο επιδόσεων η Turbo S E-Hybrid υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα της διαμορφώνεται σε 315 χλμ./ώρα. Να σημειωθεί ότι στη νέα γενιά η γερμανική φίρμα μπήκε στη διαδικασία να διαφοροποιήσει αρκετά τις Hybrid εκδόσεις της Panamera από τις συμβατικές καθώς οι πρώτες εκτός από τους τροχούς με το φινίρισμα τιτανίου το οποίο επεκτείνεται και στο περίγραμμα των παραθύρων, οι plug-in υβριδικές εκδόσεις διαθέτουν λεπτομέρειες στον προφυλακτήρα και αποκλειστικές αποχρώσεις εκτός φυσικά από τα σχετικά διακριτικά που τις κάνουν να ξεχωρίζουν.
Η Porsche έχει ανακοινώσει ήδη τιμές για την αγορά της Γερμανίας όπου η Panamera ξεκινά από τα 107.800 ευρώ και θα ξεκινήσει να διατίθεται στους ιδιοκτήτες της από τις αρχές του 2024. Αυτονόητα εκτός από τις παραπάνω εκδόσεις η γκάμα θα εμπλουτιστεί προοδευτικά και με άλλες με plug-in υβριδική τεχνολογία αλλά και με V8, ωστόσο αυτό που δεν αναμένεται να συμβεί στη νέα γενιά της Panamera είναι η επανεμφάνιση της έκδοσης Sport Turismo λόγω χαμηλής ζήτησης.