H 190 E 2.5-16 Evo II δεν χρειάζεται πολλές συστάσεις μιας και υπήρξε ένα από τα πλέον θρυλικά μοντέλα της δεκαετίας του ’90 και η HWA AG σχεδιάζει να την επαναφέρει στη ζωή σε μια restomod υλοποίηση για λίγους.
Για εκείνους που δεν γνωρίζουν τα διακριτικά και την πορεία της εταιρείας HWA AG, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι ανήκει στον Hans Werner Aufrecht ο οποίος υπήρξε ο ένας από τους δύο ιδρυτές αυτού που γνωρίζουμε σήμερα ως Mercedes-AMG. Η HWA ιδρύθηκε το 1998 και έκτοτε η αγωνιστική της ομάδα της κέρδισε τα πρωτάθλημα οδηγών του DTM οκτώ φορές ενώ των κατασκευαστών συνολικά έντεκα, χρησιμοποιώντας –κάπως αυτονόητα– όλες τις φορές αυτοκίνητα της Mercedes-Benz.
Εξίσου αυτονόητα η σχέση της HWA που εδράζεται επίσης στο Affalterbach, όπου βρίσκεται επίσης η έδρα της Mercedes-AMG υπήρξε στενή καθ΄όλη την πορεία της πρώτης, με κορυφαίο παράδειγμα την συμβολή της στη δημιουργία της νόμιμης για το δρόμο έκδοσης Strasseversion, της CLK-GTR προκειμένου να η AMG να πάρει την απαιτούμενη πιστοποίηση για να συμμετέχει στο Le Mans.
Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο της στενής συνεργασίας προέκυψε η επαναφορά της 190 E Evo σε μια έκδοση που περιγράφεται ως «μια φρενήρης επαναπροσέγγιση της θρυλικής M-B 190 2.5-16 Evo, εξοπλισμένη με τεχνολογίες αιχμής» και για όλους του παραπάνω λόγους δεν μπορεί να εκληφθεί ως μια «απλή» απόπειρα κατασκευής ενός «τυχαίου» restomod.
To όνομα της νέας έκδοσης θα είναι HWA Evo και, όπως προκύπτει από τα πρώτα σκίτσα που δόθηκαν στη δημοσιότητα αναμένεται να σεβαστεί απολύτως αισθητικά το θρυλικό σκαρί που υπέγραψε ο εξίσου θρυλικός, σχεδιαστής της Mercedes-Benz, Bruno Sacc,o αλλά θα αντλήσει από την σύγχρονη τεχνολογία και φυσικά από την εμπειρία της HWA στον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε ότι αφορά το σύνολο των μηχανικών της μερών αλλά και σε ό,τι αφορά την αεροδυναμική.
Σε κάθε περίπτωση, βάσει των επίμαχων σκίτσων, η νέα ενσάρκωση της 190 Ε Evo II διαθέτει πιο διογκωμένους θόλους, ρετρό έμπνευσης αλλά νέου σχεδιασμού τροχούς ενώ στο μπροστινό τμήμα διακρίνεται ένα προτεταμένο spoiler. Παράλληλα μια προσεκτική παρατήρηση τα διαφοροποιημένα φωτιστικά σώματα που και πάλι παραπέμπουν στο αρχέτυπο.
Σύμφωνα εξάλλου με τις συστάσεις, η νέα έκδοση θα είναι σαφώς φαρδύτερη από την αρχική 190 Ε Εvo II με το πλάτος της να διαμορφώνεται σε 1,86 μέτρα, ενώ θα διαθέτει και μεγαλύτερο μεταξόνιο το οποίο φτάνει τα 2,75 μ. Σε ό,τι αφορά την κρισιμότερη παράμετρο του κινητήρα, βάσει των πληροφοριών θα αξιοποιηθεί ένας V6 3,0 λίτρων της Mercedes με ισχύ 450 ίππων και 550 Nm ροπής ο οποίος θα συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.
Η HWA Evo θα κατασκευαστεί σε μόλις 100 αντίτυπα, όντας ακόμα σπανιότερη από την αρχική η οποία μέτρησε 500 μονάδες αλλά και σαφώς πιο «ακριβή» καθώς η τιμή εκκίνησης για την συναισθηματικά φορτισμένη αναγεννημένη έκδοση τοποθετείται στα 714.000 ευρώ.