Δανειολήπτες σε απόγνωση χωρίς γνώση για τις οφειλές τους ή ενημέρωση για το πώς δύναται να προβούν σε ρύθμιση.
Ο κ. Γιώργος ισχυρίστηκε απεγνωσμένα: «To πλήρωνα κανονικά το δάνειο, αλλά έκανα μία σοβαρή εγχείρηση καρδιάς και μετά το πήρε η Ίντρουμ. Άρχισα να τους καλώ για το υπόλοιπο, αλλά δεν μου έλεγαν ούτε με ποιον να μιλήσω».
Η σκληρή αυτή δοκιμασία άρχισε για τον καταγγέλλοντα μόλις ο servicer αγόρασε το δάνειο του. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «η Ίντρουμ κάποια στιγμή πήρε τηλέφωνο να μου πει ότι χρωστάω αυτά τα χρήματα και ότι μου κάνουν μια δόση στο διπλάσιο από τη σύνταξη. Εγώ παίρνω μία πολύ μικρή σύνταξη και τώρα έχω φρακάρει και δεν ξέρω τι να κάνω. Ελπίζω να μην χάσω το σπίτι μου γιατί δεν έχω άλλο».
Ο Γιώργος Νικολακόπουλος, νομικός σύμβουλος δανειοληπτών, εξήγησε: «Ζητούν υπέρογκες προκαταβολές για ρυθμίσεις, δηλαδή προκαταβολές που δεν συνάδουν ούτε με τον κώδικα δεοντολογίας ούτε με τα επίπεδα αξιοπρεπούς διαβίωσης και τις δυνατότητες του δανειολήπτη».
Η έλλειψη ενημέρωσης και επικοινωνίας είναι ζητήματα που ταλανίζουν χιλιάδες δανειολήπτες.
Η Νανά Παπαγεωργάκη, δικηγόρος – διαμεσολαβήτρια, σημείωσε: «Δεν μπορούν οι δανειολήπτες να εντοπίσουν ποιος έχει το δάνειο τους. Εάν λοιπόν δεν βρεθεί ο κατάλληλος άνθρωπος που έχει αναλάβει το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο, οι άνθρωποι μπορεί να ταλαιπωρούνται επί σειρά μηνών».
Το νομοσχέδιο
Το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας επιχειρεί να βάλει τάξη με το νομοσχέδιο που ήδη κατατέθηκε στη Βουλή.
Μεταξύ άλλων επιβάλλει την υποχρέωση στους servicers να παρέχουν προσωποποιημένη και αναλυτική ενημέρωση προς τους οφειλέτες για το ύψος της οφειλής.
Όσες εταιρίες δεν συμμορφώνονται απειλούνται με καμπάνες έως 500.000 ευρώ ακόμη και με ανάκληση της άδειας λειτουργίας τους. Πρόκειται για την πολλοστή ανάλογη προσπάθεια τα τελευταία χρ;oνια και όλες είχαν είτε αποτύχει είτε υπολειτουργούν.