H γαλλική φίρμα αποκαλύπτει την τέταρτη κατά σειρά γενιά του Renault Master η οποία, σύμφωνα με τις συστάσεις και παρά την συνήθη τακτική όσο και τους περιορισμούς που επιβάλλει η συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων έχει ανασχεδιαστεί πλήρως με γνώμονα μια όσο το δυνατόν καλύτερη αεροδυναμική απόδοση.
Το αποτέλεσμα είναι κατά 20% βελτιστοποιημένη αεροδυναμική σε σχέση με την προηγούμενη ενσάρκωσή του και ο χαρακτηρισμός του Master από την Renault ως «aerovan» ενώ για όσους αρέσκονται στις ιστορίες εξέλιξης, με δεδομένο ότι το μέγεθος του μοντέλου υπήρξε απαγορευτικό για τις δοκιμές στην αεροσήραγγα, η Renault κατασκεύασε αρχικά παραλλαγές του υπό κλίμακα 83% προκειμένου να επιτύχει τον στόχο της για την αεροδυναμική και κατ΄επέκταση στην εξοικονόμηση ενέργειας.
Σε αντίθεση ίσως με ό,τι θα υπέθετε κανείς σε σχέση με τα παραπάνω, το νέο Master και η Renault δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στους diesel κινητήρες και προφανώς η συγκεκριμένη επιλογή έχει μια παραπάνω σύνδεση όσο και νόημα με την συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων. Έτσι το Master θα είναι διαθέσιμο με τέσσερις διαφορετικές επιλογές diesel με ισχύ 105, 130, 150 και 170 ίππων που συνδυάζουν αναβαθμισμένους dCi και, αναλόγως την έκδοση, μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων.
Φυσικά με δεδομένο τον «κόπο» που κατέβαλε η Renault προκειμένου να βελτιστοποιήσει την αεροδυναμική του Master αλλά και τις τάσεις της εποχής από τις επιλογές του δεν λείπει ούτε η ηλεκτροκίνηση η οποία εξάλλου υπήρχε και στην προηγούμενη εκδοχή του και μεταφράζεται σε δύο αντίστοιχης τεχνολογίας εκδόσεις. Η πρώτη, ισχύος 130 ίππων και 300 Nm ροπής ενσωματώνει μπαταρία 40 KWh η οποία υπόσχεται αυτονομία 180 χλμ. ενώ η δεύτερη και ισχυρότερη εγγυάται απόδοση 143 ίππων και 300 Nm ροπής και, κυρίως, εφοδιάζεται με μπαταρία 87 kWh η οποία προσφέρει αυτονομία έως και 410 χλμ. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις η μπαταρία μπορεί να αναπληρώσει την ενέργειά της με τη συνδρομή ταχυφορτιστή 130 DC που στην περίπτωση της μεγαλύτερης μπαταρίας εγγυάται την αναπλήρωση της ενέργειας που απαιτείται για 223 χλμ. σε μισή ώρα. Η οικιακή φόρτιση μέσω Wallbox και του καλωδίου φόρτισης 22 kW απαιτεί χρόνο μικρότερο από τέσσερις ώρες για το 100% της φόρτισης.
Το Master ωστόσο θα περιλαμβάνει στις επιλογές του και μια λιγότερο «αναμενόμενη» (αν δεν γνωρίζει κανείς τις δραστηριότητες της Renault) επιλογή με την μορφή μιας υδρογονοκίνητης έκδοσης με τεχνολογία κυψελών καυσίμου η οποία θα προστεθεί σύντομα στην γκάμα. Η επίμαχη έκδοση θα αποτελέσει αυτονόητα τεχνολογική μετεξέλιξη του Master Van H2-Tech που η γαλλική φίρμα παρουσίασε το 2022 με την συγκεκριμένη τεχνολογία και αυτονομία 500 χλμ. Με δεδομένη ωστόσο την συνολικά βελτιωμένη υπόσταση του Master το μέγεθος της αυτονομίας προδιαγράφεται ακόμα μεγαλύτερο.
Σε ό,τι αφορά το κρίσιμο για την κατηγορία ζήτημα των όγκων και βαρών, το Master μπορεί να φιλοξενήσει στον χώρο φόρτωσης βάρος έως 2.396 κιλών ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στην περίπτωση της έκδοσης αμαξώματος με το μικρότερο μεταξόνιο και το χαμηλότερο συνολικό ύψος μπορεί να φιλοξενήσει βάρος έως και 1.625 κιλών.
Σαφώς πιο εργονομικό όσο και πιο ψηφιακό ενσυνείδητο είναι και το εσωτερικό το οποίο εφοδιάζεται ως standard με οθόνη 10,0 ιντσών για το infotainment που με τη σειρά του αξιοποιεί την τελευταία εκδοχή του Open RLink με λογισμικό της Google. Αυτό σημαίνει ότι πολλές από τις δημοφιλείς υπηρεσίες της Google όπως οι χάρτες και ο ψηφιακός βοηθός που ενεργοποιείται με φωνητικές εντολές είναι διαθέσιμες χωρίς «ενδιάμεσο». Όπως επιβάλλει το είδος η καμπίνα βρίθει από αποθηκευτικούς χώρους οι οποίοι συνολικά αθροίζουν σε 135 λίτρα, μέγεθος αυξημένο κατά 25% σε σχέση με το παρελθόν ενώ άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός της άνεσης του καθίσματος καθώς η συνολική σχεδίαση επιτρέπει μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων και κυρίως μεγαλύτερης ανάκλισης. Την εικόνα του πληθωρικού van που θα είναι διαθέσιμο σε μια ευρεία γκάμα επιλογών σε ό,τι αφορά τα μήκη του μεταξονίου, τα ύψη αλλά και τη διαμόρφωση συμπληρώνει μια σουίτα 20 συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης μεταξύ των οποίων αυτόνομη πέδηση, ενεργό cruise control, ενεργό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας που φιλοδοξούν να κάνουν ευκολότερη τη ζωή του οδηγού, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο στην συγκεκριμένη κατηγορία.