Η οικογένεια της Μαρίας, όπως ορθά επεσήμανε η διευθύντρια του σχολείου στο προηγούμενο επεισόδιο του Milky Way, «έχει πάρει τις αποφάσεις της». Όχι η Μαρία. Η οικογένεια της Μαρίας. Η απρόσμενη εγκυμοσύνη μοιάζει να έχει παγώσει το αίμα του 17χρονου κοριτσιού που μέχρι τώρα έμοιαζε ατρόμητο, επεδείκνυε σφοδρή επιθυμία να ριχτεί στη ζωή και να κυνηγήσει τα όνειρά του. Κυριευμένη από αυτό το πρωτόγνωρο είδος τρόμου, η Μαρία γίνεται απολύτως συγκαταβατική. Της λένε πως δεν μπορεί πια να πηγαίνει σχολείο με το ποδήλατο – δεν αντιδρά. Της λένε πως σύντομα θα χρειαστεί να διακόψει το σχολείο – πάλι δεν αντιδρά. Την σέρνουν σε γιατρούς κι εκκλησίες κι ούτε τότε αντιδρά.
Το τρίτο επεισόδιο της σειράς του Βασίλη Κεκάτου έχει να κάνει με τον φόβο και τη λειτουργία του. Έχει να κάνει με την επίδρασή του πάνω στους ανθρώπους. Άλλες φορές ο φόβος γεννά συγκατάβαση, άλλες μοναξιά και άλλες θυμό. Όπως στην περίπτωση της Αθηνάς, για παράδειγμα. Μέσα από έναν δριμύτατη – οριακά σπαραξικάρδια – επίθεση που κάνει στη Μαρία, αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε γιατί η Αθηνά αντιδρά τόσο άσχημα όταν μαθαίνει για την εγκυμοσύνη και από πού προκύπτει η όλη απότομη συμπεριφορά της.
Κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν, μαθαίνουμε πως η Αθηνά πριν από έναν χρόνο είχε πέσει θύμα revenge porn. Και μάλιστα, ήταν ερωτευμένη σφόδρα με το αγόρι το οποίο διέρρευσε το βίντεο που απεικόνιζε την ίδια να του κάνει στοματικό έρωτα. Η Αθηνά τραυματίστηκε βαθιά. Αδυνατώντας να κάνει οτιδήποτε για να αλλάξει αυτό που είχε συμβεί, βυθίστηκε στον θυμό και ο μόνος λόγος για τον οποίο συνέχισε να πηγαίνει σχολείο ήταν οι φίλες της και η ελπίδα πως εκείνη κι η Μαρία αργά ή γρήγορα θα φύγουν μαζί για την πρωτεύουσα, αφήνοντας πίσω της τη ρετσινιά που την ακολουθεί.
Η σχέση των δύο κοριτσιών κλονίζεται. Χωρίς τις φίλες της Μαρία εγκλωβίζεται ακόμα περισσότερο. Αισθάνεται σαν τη Λάικα – αγχωμένη, ολομόναχη, αδύναμη να πατήσει κάποιο από τα κουμπάκια που βρίσκονται στην κονσόλα ελέγχου του Σπούτνικ 2, να κάνει μια επιλογή. Και όλο αυτό την αφήνει βαθιά λυπημένη. Κάθε φορά που την κοιτούν ή της μιλούν σαν μέλλουσα μητέρα, η Μαρία μπερδεύεται, αδυνατεί να μπει στο ρόλο.
Όταν η Μαρώ της βάζει στην παλάμη ένα αυγό κότας, λέγοντάς της πως μέχρι να γεννηθεί το μωρό της μπορεί ουσιαστικά να κάνει πρόβες μητρότητας με αυτό, η Μαρία την κοιτά σαν να ήταν εξωγήινος που μόλις κατέβηκε στη Γη. Ακόμα κι ο Τάσος, όταν του δείχνει το αυγό αργότερα η Μαρία, μοιάζει να βλέπει κάτι σε αυτό. Μάλιστα του ζωγραφίζει μια φατσούλα, προσπαθώντας να διευκολύνει τη φαντασία τόσο του ίδιου όσο και της Μαρίας. Για τη Μαρία όμως παραμένει ένα αυγό κότας. Κι όταν αργότερα μια νοσοκόμα τη ρωτά έξω από το ιατρείο του γυναικολόγου αν είναι η μητέρα, η Μαρία εντελώς αυθόρμητα αρνείται. Τελικά, η 17χρονη ξεσπά στη διευθύντρια του σχολείου όταν εκείνη της λέει πως απαγορεύεται να παίξει μπάσκετ στην κατάστασή της. Είναι η σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι.
Ο πρώτος άνθρωπος που θα πει στη Μαρία το αυτονόητο για πολλές γυναίκες σήμερα είναι ο Τζο, στο πρόσωπο του οποίου η 17χρονη βρίσκει έναν μοναδικό σύμμαχο. Είναι ο άνθρωπος που της λέει ανοιχτά για πρώτη φορά πως έχει επιλογή και πως το τι θα κάνει τελικά με αυτό το παιδί είναι αποκλειστικά δική της δουλειά. Έτσι, ανάμεσά τους βλέπουμε σιγά σιγά να γεννιέται μια δυνατή φιλία. Δεν είναι μόνο η Μαρία που ανοίγεται στον Τζο. Κι εκείνος με τη σειρά του της μιλά για τον πατέρα του, με τον οποίο στο προηγούμενο επεισόδιο φάνηκε να αρχίζουν να πηγαίνουν καλά τα πράγματα, μόνο και μόνο για να ανατραπούν όλα στη συνέχεια.
Ο Τζο κι ο Άκης τσακώνονται με αφορμή τη σεξουαλικότητα του 17χρονου. Η σύγκρουσή τους έρχεται λίγο απρόσμενα για τον θεατή μετά την πολύ τρυφερή σκηνή πατέρα και γιου στον στάβλο των αλόγων – μια σκηνή που φανέρωνε πως αρχίζουν σιγά σιγά να αποδέχονται ο ένας τον άλλον. Ωστόσο, εκείνο που έχτισε εκείνη η σκηνή – προσωρινά τουλάχιστον – δείχνει να αναιρείται πλήρως. Το γιατί λογικά θα το ανακαλύψουμε στη συνέχεια.
Όσο ο Μαρία παλεύει να βγει από το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει, η μητέρα της, Ελένη, προσπαθεί να προσεγγίσει τον άντρα της, τον Γιώργο. Ενώ φαινομενικά τα πράγματα ξεκινούν καλά, στην πορεία της βραδιάς δεν εξελίσσονται όπως ενδεχομένως θα ήλπιζε. Είναι κι οι δυο τους άνθρωποι εγκλωβισμένοι κι επιπλέον έχουν πάψει να μιλούν μεταξύ τους για όσα τους απασχολούν εδώ και χρόνια. Γεμάτοι ενοχές για τις ανάγκες τους, κρατούν μυστικά ο ένας από την άλλη, λες και το να επιστρέφει κανείς στο σχολείο μετά από χρόνια είναι χειρότερο κι από το να διατηρεί εξωσυζυγική σχέση – πράγμα που υποπτευόμασταν, αλλά το Milky Way μας εξέπληξε ευχάριστα για ακόμα φορά.
Το τρίτο επεισόδιο του Milky Way ουσιαστικά ακολουθεί βήμα-βήμα την εσωτερική διαδρομή της Μαρίας, η οποία διανύει μια τεράστια απόσταση με αφετηρία τον φόβο και τελικό προορισμό τη δύναμη να εκφράσει τελικά τις επιθυμίες της και να στηρίξει τις επιλογές της. Καταλυτική σε αυτήν την διαδρομή, η εμφάνιση της θεάς της, της Ελένης Φουρέιρα, η οποία εμφανίζεται όπως η καλή νεράιδα στο παραμύθι της Σταχτοπούτας, όμως αντί για γυάλινο γοβάκι δίνει χρησμό. Και τελικά η λέξη «έκτρωση» ακούγεται για πρώτη φορά από το στόμα της Μαρίας.