Τον τελευταίο καιρό έχει γίνει πολύς λόγος για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα με κινεζική προέλευση μιας και η Κομισιόν έχει ανοίξει επισήμως έρευνα σχετικά με την πολιτική κυβερνητικών επιδοτήσεων της Κίνας για την παραγωγή οχημάτων καθώς, σύμφωνα με το σκεπτικό της, από την στιγμή που διατίθενται στην Ευρώπη, δημιουργούν στρεβλώσεις στις συνθήκες ανταγωνισμού της γηραιάς ηπείρου.

Ανεξαρτήτως της έκβασης της παραπάνω έρευνας η οποία αναμένεται να διαρκέσει πάνω από ένα χρόνο, γεγονός είναι επίσης ότι οι κινέζοι κατασκευαστές αυξάνουν ολοένα την παρουσία τους στην ευρωπαϊκή αγορά διεκδικώντας σθεναρά μερίδιο από την αγορά χάρη και στις ανταγωνιστικές τιμές στις οποίες προσφέρουν τα προϊόντα τους, ηλεκτροκίνητα και μη, αλλά και στην αφθονία προϊόντων όσο και κατασκευαστών.

Εκτός από τα «παραδοσιακούς» κατασκευαστές της Κίνας όπως οι όμιλοι BYD και Geely και φυσικά εκείνες τις αυτοκινητοβιομηχανίες διαφορετικής γεωγραφικής προέλευσης που κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Κίνα, ο κατάλογος με αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν κάποιου είδους σύνδεση με την αχανή χώρα της Ασίας δείχνει να διευρύνεται ολοένα αποκτώντας ολοένα και περισσότερα μέλη, μιας και προφανώς το είδος, με φόντο (και) την ηλεκτροκίνηση όσο και την οικονομική ανάπτυξη των Κινέζων αποδεικνύεται προφανώς ιδιαιτέρως προσοδοφόρο.

Ένας από τους καινούριους παίκτες με κινεζική ταυτότητα είναι και η γνώριμη από τα προϊόντα τεχνολογίας Xiaomi η οποία μόλις έδωσε μια πρώτη γεύση από την πρώτη της τετράτροχη πρόταση, ένα κομψό sedan με πανοραμική ηλιοροφή και αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία.

Οι πρώτες εικόνες του Beijing Xiaomi SU7, όπως ονομάζεται, δημοσιοποιήθηκαν από το κινεζικό υπουργείο βιομηχανίας και τεχνολογίας αποτυπώνοντας μια σχεδίαση όπου οι περισσότεροι –όσοι είναι πιο εξοικειωμένοι με το σπορ-  θα μπορούσαν να εντοπίσουν ομοιότητες τόσο με προϊόντα της Tesla όσο και με της Porsche ή και ενδεχομένως με κάποια της BYD. Όπως και να έχει με την αισθητική, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα, το SU7 μπορεί δυνητικά να εφοδιαστεί με τεχνολογία lidar, εξασφαλίζοντας δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης, ζυγίζει 2,66 τόνους και έχει μέγιστη ταχύτητα 265 χλμ./ώρα.

Οι αγνώστου χωρητικότητας δύο διαθέσιμες μπαταρίες φέρουν την κατασκευαστική σφραγίδα των Contemporary Amperex Technology και της BYD, αναλόγως και με τον αριθμό των ηλεκτρικών μοτέρ (ένα ή δύο). Ο λόγος που δεν υπάρχουν προς το παρόν άλλα στοιχεία είναι ότι οι συγκεκριμένες εικόνες δημοσιοποιούνται στο πλαίσιο μιας ειδικής νομοθετικής πρόβλεψης η οποία επιβάλλει σε όλους τους κατασκευαστές να υποβάλουν εικόνες των προϊόντων τους στο κινεζικό υπουργείο βιομηχανίας το οποίο στη συνέχεια, αφού δώσει μια πρώτη έγκριση, τα δημοσιοποιεί σε ένα μηνιαίο κατάλογο ο οποίος είναι ανοιχτός και σε σχόλια του κοινού, λειτουργώντας κατά κάποιο τρόπο για τις εταιρείες και ως ένας τρόπος για πρώιμο feedback.

Να σημειωθεί ότι η δημοσιοποίηση των εικόνων με τον παραπάνω τρόπο δεν σχετίζεται με τον προγραμματισμό της εταιρείας και το χρονοδιάγραμμα του προϊόντος. Σε κάθε περίπτωση, σε πρότερο χρόνο, η Xiaomi είχε ανακοινώσει ότι προτίθεται να παρουσιάσει το SU7, το πρώτο μισό του 2024.

Nα σημειωθεί ότι εκτός από την Xiaomi, το ενδιαφέρον της για την αυτοκινητοβιομηχανία έχει εκφράσει εμπράκτως και η εξίσου περισσότερο συνδεδεμένη με προϊόντα τεχνολογίας -αλλά και για τις επιπτώσεις σε αυτά του εμπορικού πολέμου ανάμεσα σε ΗΠΑ και Κίνα-, Huawei η οποία για τη δημιουργία του πρώτου της τετράτροχου Aito M7, ενός τεχνολογικά ενσυνείδητου ηλεκτρικού crossover ένωσε, τις δυνάμεις της με την Seres Group.

Aito M7

Να σημειωθεί ότι το Aito M7 η τιμή του οποίου ξεκινά στην τοπική αγορά από περίπου 31.000 ευρώ αποδείχθηκε τεράστια επιτυχία καθώς μόνο τις πρώτες 50 ημέρες διαθεσιμότητάς του συγκέντρωσε 80.000 παραγγελίες. Με αυτό δεδομένο η Huawei αποκάλυψε μόλις πριν λίγο καιρό το Avatr 12, ένα πολυτελές coupe το οποίο κατασκευάστηκε με την συμβολή της Chongqig Changan Automobile και το τετράθυρο Luxeed S7 σε σύμπραξη με την Chery.

Να σημειωθεί πάντως ότι σε αντίθεση με την Xiaomi, η Huawei στοχεύει περισσότερο στο να αναδειχθεί προμηθευτής προϊόντων τεχνολογίας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, παρέχοντας τους παράλληλα εκτός από τεχνολογία και το δίκτυο καταστημάτων της για την έκθεση/προώθηση των τετράτροχων προϊόντων που ενσωματώνουν τεχνολογίες της. Ήδη μάλιστα η Huawei έχει συνάψει σχετικές συμφωνίες με πέντε κατασκευαστές αυτοκινήτων.