Η BMW θα γίνει ο δεύτερος μετά την Mercedes-Benz κατασκευαστής που θα προσφέρει σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 στην Ευρώπη με όχημα την Σειρά 7 αλλά και φυσικά το ηλεκτρικό ισοδύναμό της, την i7.
Για εκείνους που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις διαβαθμίσεις της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, το επίπεδο 3 σημαίνει ότι οι μελλοντικοί οδηγοί της Σειράς 7/i7 θα μπορούν σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα, σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμων να αποσύρουν τα χέρια τους από το τιμόνι και την προσοχή τους από το δρόμο, προκειμένου να επιδοθούν σε δραστηριότητες όπως η απάντηση σε mail ή ακόμα και να παρακολουθήσουν το αγαπημένο τους «τηλεοπτικό» περιεχόμενο στην ευμεγέθη οθόνη του infotainment.
Σύμφωνα με τις συστάσεις το σύστημα Personal Pilot L3 όπως ονομάζει η BMW τον «αυτόματο πιλότο» της θα ξεκινήσει να πωλείται από τον προσεχή Μάρτιο και θα κοστίζει επιπλέον 6.000 ευρώ, όντας αρχικά διαθέσιμο μόνο στη Γερμανία.
Να σημειωθεί ότι οι ήδη ιδιοκτήτες της Σειράς 7 πιθανότατα δεν θα έχουν πρόσβαση στην συγκεκριμένη τεχνολογία μέσω OTA, καθώς, όπως επισημαίνει η BMW, η λειτουργία του συστήματος προϋποθέτει την παρουσία επιπλέον αισθητήρων Lidar καθώς και δευτερευόντως μια αναβαθμισμένη των live χαρτών που συνδέονται στο Cloud μέσω δικτύου 5G.
Εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες και η αντίστοιχη ένδειξη (Personal Pilot) εμφανιστεί στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, τo σύστημα θα μπορεί να ενεργοποιηθεί από τον οδηγό μέσω ενός διακόπτη στο τιμόνι. Σε περίπτωση που οι περιστάσεις δεν επιτρέπουν να συνεχιστεί η λειτουργία του αυτόματου πιλότου, ο οδηγός θα ειδοποιείται τόσο με οπτικά όσο και με ηχητικά σήματα προκειμένου να αναλάβει εκ νέου τον έλεγχο. Σύμφωνα με τις συστάσεις της BMW το σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο κατά τη διάρκεια της ημέρας όσο και της νύχτας.
Για όσους αρέσκονται στις συγκρίσεις, η Mercedes-Benz λάνσαρε το δικό της αντίστοιχο σύστημα Drive Pilot τον περασμένο Μάιο για την S-Class Sedan ως προαιρετική επιλογή προς 5.950 ευρώ ή για 8.841 ευρώ αν πρόκειται για την ηλεκτρική EQS. Παράλληλα η γερμανική φίρμα έχει ήδη εξασφαλίσει την άδεια να διαθέσει τις S-Class/EQS με το συγκεκριμένο σύστημα στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και στις πολιτείες της Νεβάδας και της Καλιφόρνιας.
Σε ό,τι αφορά τον ανταγωνισμό η Audi είχε δρομολογήσει την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 αρχικά για το A8 ωστόσο το 2020 ανέκοψε την προσπάθεια. Βέβαια δεν αποκλείεται να «εκμεταλλευτεί» προς την συγκεκριμένη κατεύθυνση το νέο Q6 e-tron το οποίο θα βασίζεται σε μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική.
Η Porsche από την πλευρά της εξελίσσει τη δική της εκδοχή αυτόνομου συστήματος ωστόσο, έχει επανειλημμένως σημειώσει ότι προτιμά να παρουσιάσει μια διευρυμένης ταχύτητας και δυνατοτήτων εκδοχή του συστήματος με ορίζοντα το 2026 η οποία θα έχει όριο ταχύτητας και λειτουργίας τα 130 χλμ./ώρα και δεν θα διακόπτει την λειτουργία του συχνά π.χ κατά την είσοδο/έξοδο σε ένα νέο αυτοκινητόδρομο.