Σε απόγνωση βρίσκεται ένα μεγάλο μέρος δανειοληπτών που δεν γνωρίζουν τι οφείλουν και πού ακριβώς. Παραμένουν μάλιστα στο σκοτάδι χωρίς την παραμικρή ενημέρωση ή τη δυνατότητα να ρυθμίσουν τις οφειλές τους ενόσω οι εισπρακτικές εταιρίες τούς ασκούν ψυχολογικό πόλεμο τηλεφωνικά.
«Για δύο δόσεις καθυστερημένες μου ζητάνε όλο το ποσό, 19.000 ευρώ. Μιλάμε για 23 κλήσεις την ημέρα», ανέφερε στο MEGA ο Θοδωρής Μιχαηλίδης.
Σύμφωνα με τον κ. Μιχαηλίδη, η ασυδοσία των servicers δεν τελειώνει εκεί, καθώς καλούν και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς του. «Παίρνουν και τον πατέρα μου που είναι ηλικιωμένος και τον εκβιάζουν ότι θα του πάρουν το σπίτι. Δεν υπολογίζουν και τίποτα, αν είσαι άρρωστος ή δεν είσαι ή είσαι σε προχωρημένη ηλικία».
Συνολικά οι servicers διαχειρίζονται δάνεια άνω των 89 δισ. ευρώ. Εκτιμάται ότι εντός του έτους θα ρυθμιστούν τα 6,6 δισ. εξ υτών.
Την ίδια ώρα, η έλλειψη ενημέρωσης είναι άλλο ένα ζήτημα που ταλανίζει χιλιάδες δανειολήπτες, όπως κατήγγειλε στο MEGA η Χριστίνα Νέλα.
«Ζήταγαν προκαταβολή 16.000 ευρώ χωρίς να υπάρχει λόγος. Τους λέω έχω ρύθμιση, δεν μου στείλατε ποτέ λογαριασμό πού θα μπαίνουν τα λεφτά, αφού η τράπεζα έκλεισε τον άλλο λογαριασμό».
Έρχονται αλλαγές για οφειλέτες & servicers
Με καθυστέρηση μιας τετραετίας και άνω, η κυβέρνηση προσπαθεί να βάλει τάξη στο χάος μέσα από τρεις διατάξεις:
- Οι servicers θα υποχρεούνται να δημιουργήσουν ψηφιακές πλατφόρμες προκειμένου να γίνεται πλήρης ενημέρωση των οφειλετών σχετικά με τις δόσεις, τις προμήθειες και τα επιτόκια
- Προωθείται η επικοινωνία οφειλετών και servicers χωρίς παρενοχλήσεις
- Θα πρέπει να υπάρχει ενημέρωση από την πλευρά των πιστωτών σε περίπτωση μεταβίβασης των δανείων.
Το νέο πλάνο θα προβλέπει ποινές σε περιπτώσεις που δε θα υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση και περαίωση της οφειλής.