Ο κινεζικός όμιλος EV που τελευταίως δημιουργεί τίτλους ως η «αυτοκινητοβιομηχανία που (παρ’ ολίγον) νίκησε την Tesla» ετοιμάζει την πρώτη της βιομηχανική μονάδα σε ευρωπαϊκό έδαφος η οποία σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο θα κατασκευαστεί η Ουγγαρία.
Προς το παρόν η BYD αρνείται ότι η τελική απόφαση για την τοποθεσία έχει ληφθεί, σημειώνοντας ότι εξακολουθεί να ψάχνει για την σωστή τοποθεσία, ωστόσο αυτό που σημειώνει είναι ότι η σχετική ανακοίνωση θα πραγματοποιηθεί στα τέλη της χρόνιας.
Με δεδομένη την μικρή χρονική απόσταση από τα τέλη της χρονιάς, το πιθανότερο είναι η απόφαση να έχει όντως ληφθεί ωστόσο αυτονόητα θα διατηρηθεί μυστική μέχρι η BYD να αποφασίσει να την κοινοποιήσει.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι η BYD έχει ήδη μια μονάδα παραγωγής στην Ουγγαρία η οποία κατασκευάζει ηλεκτρικά λεωφορεία από το 2016. Επιπλέον σύμφωνα με κυβερνητικό κινεζικό site ο επικεφαλής της BYD, Wang Chuafu και ο ούγγρος πρωθυπουργός, Viktor Orban συναντήθηκαν ήδη σε επίσκεψη του πρώτου στο συγκεκριμένο εργοστάσιο προκειμένου να συζητήσουν για το ζήτημα.
Σε κάθε περίπτωση καμία από τις δύο πλευρές δεν έχει επιβεβαιώσει την συνάντηση ή τις συνομιλίες σχετικά με την κατασκευή ενός εργοστασίου παραγωγής αυτοκινήτων στο έδαφος της Ουγγαρίας η οποία σημειωτέον ήδη φιλοξενεί ένα μεγάλο αριθμό εργοστασίων αυτοκινήτου καθώς, μεταξύ άλλων, διατηρούν μονάδες εκεί οι Mercedes-Benz, Audi, Suzuki αλλά και η BMW που θα κατασκευάζει εκεί την Σειρά 3, αρχής γενομένης από το 2025.
Σε ό,τι αφορά την παγκόσμια διελκυστίνδα πωλήσεων ανάμεσα σε BYD και Tesla για το ηλεκτρικό «στέμμα», αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του γ ‘ τριμήνου της χρονιάς η Tesla διέθεσε 435.059 μονάδες ενώ η BYD 431.603 μονάδες αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξ ου και ο άτυπος τίτλος της εταιρείας που νίκησε της Tesla, που της δόθηκε από τον Τύπο.
Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής, μέσα στην χρονιά, η BYD έχει διαθέσει συνολικά 2.381.471 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενώ ο πήχης για την Tesla, για φέτος, έχει τοποθετηθεί από την ίδια την εταιρεία στα τρία εκατομμύρια μονάδες. Βέβαια οφείλουμε να σημειώσουμε ότι τα παραπάνω μεγέθη που αφορούν την BYD, αναφέρονται σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα καθώς για παράδειγμα αν συμπεριληφθούν και τα υπόλοιπα εναλλακτικής τεχνολογίας οχήματα που διαθέτει η κινεζική εταιρεία ο αριθμός πωλήσεων της είναι υπερδιπλάσιος.