Η Tesla επαναφέρει το όραμα του Model 2, του μοντέλου που αποτελεί κομβικό στοιχείο του σχεδίου της για την ακόμα ευρύτερη, μαζική αποδοχή των αυτοκινήτων της με δεδομένο ότι θα αποτελεί το εισαγωγικό μοντέλο της γκάμας της.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, σε επίσκεψη που πραγματοποίησε ο Elon Musk στο εργοστάσιο του Guenheide, φέρεται να ενημέρωσε τους εργαζόμενους ότι θα μπει στις γραμμές παραγωγής του συγκεκριμένου εργοστασίου ένα νέο μοντέλο με τιμή εκκίνησης τα 25.000 ευρώ χωρίς ωστόσο να δώσει περαιτέρω διευκρινίσεις για την ταυτότητα ή το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του σχεδίου.
Συνολικά πάντως η Tesla έχει ήδη ανακοινώσει ότι προτίθεται να αυξήσει την παραγωγικότητα του συγκεκριμένου, σχετικά νεότευκτου, εργοστασίου σε ένα εκατομμύριο μονάδες ετησίως, χωρίς, προς το παρόν, ωστόσο να έχει αποκαλύψει τον πραγματικό αριθμό αυτοκινήτων που έχουν κατασκευαστεί εκεί από τον Μάρτιο του 2022 όταν η συγκεκριμένη βιομηχανική μονάδα ξεκίνησε την λειτουργία της.
Σε ανύποπτο χρόνο πάντως η Tesla αποκάλυψε ότι η παραγωγή του συγκεκριμένου σε διάρκεια μιας εβδομάδας ανήλθε σε 5.000 μονάδες, ωστόσο δεν έχει διευκρινιστεί κατά πόσο ο αριθμός αυτός διατηρείται σταθερός κάτι που αν ισχύει μεταφράζεται σε παραγωγής περίπου 250.000 μονάδων τον χρόνο.
Αυτό που επίσης αξίζει να σημειωθεί είναι ότι η Tesla αντιμετωπίζει ήδη αρκετά προβλήματα με το συγκεκριμένο εργοστάσιο όπου προς το παρόν κατασκευάζεται το Model Y καθώς έχει ήδη καταθέσει αίτημα επέκτασης του εργοστασίου προς τις αρμόδιες γερμανικές αρχές, ωστόσο περιβαλλοντολογικές οργανώσεις και μερίδα Γερμανών αντιτίθενται στο συγκεκριμένο ενδεχόμενο καθώς ήδη η λειτουργία του εργοστασίου φέρεται να έχει απομυζήσει τα αποθέματα νερού της περιοχής δημιουργώντας προβλήματα.
Το συγκεκριμένο πρόβλημα είχε επισημανθεί εξαρχής στον Elon Musk o οποίος είχε αντιδράσει βάζοντας τα γέλια, ωστόσο η πραγματικότητα λειτουργίας του εργοστασίου επαλήθευσε τις ανησυχίες με αποτέλεσμα ακόμα περισσότεροι να αντιτεθούν στην επέκταση του η οποία πλέον υπόκειται στον έλεγχο και στην έγκριση των γερμανικών αρχών. Να σημειωθεί επίσης ότι το συγκεκριμένο εργοστάσιο έχει έρθει στο φως της δημοσιότητας μεταξύ άλλων για ένα ατύχημα διαρροής 15.000 λίτρων μπογιάς που απείλησε να μολύνει τον υδροφόρο ορίζοντα της περιοχής.
Επιπλέον, σχετικά προσφάτως υπήρξαν αναφορές ότι το συγκεκριμένο εργοστάσιο της Tesla όπου εργάζονται περίπου 11.000 εργαζόμενοι είναι λιγότερο ασφαλές σε σχέση με άλλα εργοστάσιο αυτοκινήτων στη γερμανική επικράτεια καθώς από την έναρξη λειτουργίας του εργοστασίου τον Μάρτιο του 2022 έχουν σημειωθεί 247 ατυχήματα τα οποία απαίτησαν την εμπλοκή ασθενοφόρου ή τη διακομιδή των τραυματιών με ελικόπτερο, αριθμός που σύμφωνα με τα σχετικά δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου είναι σχεδόν τριπλάσιος σε σχέση με τον μέσο όρο άλλων γερμανικών εργοστασίων αυτοκινήτου.
Πλην των παραπάνω οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο δεν υπόκεινται στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας υπό την έννοια ότι δεν έχει υπάρξει αντίστοιχη συμφωνία ανάμεσα σε εργοδότη και εργαζόμενους όπως ισχύει για άλλα γερμανικά εργοστάσια αυτοκινήτου με αποτέλεσμα, σύμφωνα με το γερμανικό συνδικάτο μετάλλου (IG Metall), οι εργαζόμενοι της Tesla να πληρώνονται έως και κατά 20% λιγότερα από το μέσο όρο των γερμανών συναδέλφων τους σε άλλα εργοστάσια. Παρ΄όλα αυτά οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η Tesla ανακοίνωσε ήδη αύξηση 4% στους μισθούς εφαρμοστέα τον Νοέμβριο καθώς και ετήσιο bonus ύψους 1.500 ευρώ που φιλοδοξεί να αντισταθμίσει τις πληθωριστικές πιέσεις και το οποίο θα δοθεί εφάπαξ τον προσεχή Δεκέμβριο, ενώ σύμφωνα με την ίδια έχει γίνει αύξηση 6% κατά τη διάρκεια του 2022.
Σε ό,τι αφορά το Model 2, ο Εlon Musk έχει προαναγγείλει την εξέλιξη και την κατασκευή του εδώ και αρκετά χρόνια ωστόσο το 2022 ο ίδιος είπε ότι δεν υφίσταται η απαιτούμενη για εκείνον διαθέσιμη τεχνολογία για την παραγωγή ενός προσιτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου οπότε και το σχέδιο παρέμεινε (και θα παραμείνει σχέδιο) για αρκετό καιρό ακόμα. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες το τεχνολογικό επίτευγμα που θέλει να ξεκλειδώσει η Tesla πριν οδηγήσει στην παραγωγή το επίμαχο μοντέλο είναι η δυνατότητα «χύτευσης» και κατασκευής ενός μονοκόμματου, ενιαίου δαπέδου για EV το οποίο θα περιλαμβάνει όλα τα απαιτούμενα στοιχεία ενός ηλεκτροκίνητου μέσω της μεθόδου Giga Casting, μέθοδος η οποία αναμένεται να μειώσει δραστικά τους χρόνους παραγωγής όσο και το κόστος της.
Το εν λόγω μοντέλο πάντως αποτελεί κλειδί για τον στόχο της Tesla να φτάσει τα 20 εκατομμύρια πωλήσεις με ορίζοντα το 2030. Αυτό που θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο πάντως είναι ότι το Model 2 θα αξιοποιήσει τις πιο προσιτές μπαταρίες λιθίου φωσφορικού άλατος σιδήρου (LFP) καθώς ότι και θα έχει πιο compact διαστάσεις σε σχέση με τα μέχρι τώρα μοντέλα της αμερικανικής φίρμας με το επικρατέστερο σενάριο να υπαγορεύει την μορφή ενός compact crossover.