Μετά από μια μακροσκελή εκστρατεία teaser και διαρροής πληροφοριών, η τσεχική φίρμα πραγματοποίησε τα αποκαλυπτήρια του νέου Superb που υπόσχεται περισσότερα σε κάθε παράμετρό του δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην αυξημένη αποδοτικότητα αλλά και στην αναβάθμιση του ψηφιακού και μη εξοπλισμού του.
Υπακούοντας στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Skoda, Μodern Solid, το Superb δεν επιδιώκει τη ρήξη με το παρελθόν αλλά την εξελικτική βελτίωση κάθε επιφάνειάς του προς όφελος μιας δυναμικότερης, κομψότερης αλλά και πιο αεροδυναμικής υπόστασης.
Οι εξοικειωμένη με το σχεδιαστικό ιδίωμα της Skoda και το Superb, θα παρατηρήσουν την μεγαλύτερη και διαφορετικά δομημένη οκταγωνική γρίλια (η γωνία στα κάθετα στοιχεία βρίσκεται πλέον στο άνω τμήμα και όχι στο κάτω) πάνω από την οποία, στο νευρώδες, καπό δεσπόζει το νέο μεγαλύτερο σήμα της Skoda. Περιστοιχίζεται από νέου σχεδιασμού πιο λεπτά φωτιστικά σώματα τα οποία εκτός από την πιο αιχμηρή αισθητική τους, ενσωματώνουν τεχνολογία Matrix LED που υπόσχεται κατά 40% περισσότερη φωτεινότητα.
Αυτό που διαφοροποιείται σημαντικά είναι ο συνδυασμός οροφής και παρμπρίζ με το δεύτερο να είναι λιγότερο κεκλιμένο και συνδυαστικά με το τόξο της οροφής εξασφαλίζουν μια πιο αεροδυναμική υπόσταση. Ταυτόχρονα το νέο Superb είναι ελαφρώς μεγαλύτερο σε μήκος, αλλά και σε ύψος από την προηγούμενη γενιά του μοντέλου, στοιχεία που λειτουργούν σαφώς της ευρυχωρίας όσο και τις πρακτικότητας.
Πριν υπεισέλθουμε στα μεγέθη που αφορούν το εσωτερικό, αξίζει να σημειωθεί ότι στον εξοπλισμό του μοντέλου ως προνόμιο των εκδόσεων που βρίσκονται ψηλότερα στην πυραμίδα συγκαταλέγονται δυναμικοί δείκτες αλλαγής πορείας. Στα νέα στοιχεία περιλαμβάνεται επίσης η πιο σκουρόχρωμη προσέγγιση στις λεπτομέρειες από χρώμιο τόσο στον προφυλακτήρα όσο και στο περίγραμμα των παραθύρων.
Οι πιο παρατηρητικοί θα διαπιστώσουν επίσης ότι οι πτυχώσεις στο χαρακτηριστικά μακρύ καπό και στα πλευρά είναι πιο έντονες σε σχέση με το παρελθόν. Στο πίσω τμήμα τα φώτα διατηρούν το μοτίβο “C” αλλά σε μια πιο έντονη στο μάτι σχεδιαστική προσέγγιση χάρη στα νέα γραφικά στο εσωτερικό τους. Την εικόνα συμπληρώνουν φυσικά οι νέου σχεδιασμού τροχοί διάστασης από 17 έως 19 ιντσών.
Ένα σημείο που η Skoda δίνει ιδιαίτερη έμφαση διαχρονικά είναι η πρακτικότητα και το Superb δεν αποτελεί εξαίρεση καθώς χάρη και στην αύξηση των διαστάσεών του το πορτ μπαγκάζ, αυξάνεται κατά 20 λίτρα, ξεκινώντας από τα 645 λίτρα στην περίπτωση της τετράθυρης liftback έκδοσης και κατά 30 λίτρα σε αυτήν της station wagon (690 λίτρα) φτάνοντας έως και τα 1.920 λίτρα.
Μεγαλύτερες είναι οι αλλαγές στα ενδότερα με κυρίαρχο το νέο infotainment των 13,0 ή 10,0 ιντσών τις πιο προσιτές εκδόσεις, το οποίο συνδυάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών.
Όπως και στο νεότερο Kodiaq, το Superb δεν αφήνει τη διαχείριση των συστημάτων και υποσυστημάτων αποκλειστικά στην ευχέρεια των οθονών αφής καθώς ορισμένες από τις λειτουργίες όπως ο κλιματισμός, η ένταση του ηχοσυστήματος και η επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης ελέγχονται από τρεις περιστροφικούς διακόπτες που η Skoda ονομάζει Smart Dials και ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσεις ως προς τα στοιχεία ελέγχου. Αυτονόητα το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης ενσωματώνει λογισμικά Apple CarPlay και Android Auto ενώ στην ευρεία λίστα Simply Clever στοιχείων τα οποία στην περίπτωση του Superb ανέρχονται σε 28 επιλογές, περιλαμβάνεται και ψύκτρα ενσωματωμένη στο Phone Box όπως αποκαλεί η Skoda το σύστημα επαγωγικής φόρτισης κινητών προς αποφυγή της υπερθέρμανσής τους κατά τη διαδικασία φόρτισης.
Το εσωτερικό επωφελείται από νέου σχεδιασμού ακόμα πιο εργονομικά και άνετα καθίσματα τα οποία προαιρετικά υποστηρίζουν λειτουργία μασάζ και τα οποία επενδύονται με βιώσιμα υλικά ενώ αντίστοιχη προσπάθεια έχει γίνει για το σύνολο των υλικών του θαλάμου.
Αναβαθμισμένη είναι και η λίστα εξοπλισμού συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης, μεταξύ των οποίων, συγκαταλέγονται ευφυές σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης (Travel Assist).
Σε επίπεδο συνόλων, το Superb παραμένει σταθερό στις επιλογές του περιλαμβάνοντας και κινητήρες diesel στην γκάμα του. Εφαλτήριο αποτελεί κινητήρας βενζίνης 1,5 λίτρου με ήπια υβριδική τεχνολογία ισχύος 150 ίππων, ακολουθούμενος από δίλιτρο κινητήρα βενζίνης σε εκδοχές ισχύος 204 και 265 ίππων με τη δεύτερη να επωφελείται από σύστημα τετρακίνησης. Οι δύο diesel επιλογές εφοδιάζονται από δίλιτρα μοτέρ προσφέροντας ισχύ 150 και 193 ίππων με τη δεύτερη και πάλι να εφοδιάζεται με σύστημα τετρακίνησης. Όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται από αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη ο επιλογέας του οποίου έχει μετακινηθεί στην κολώνα του τιμονιού, «απελευθερώνοντας», τον χώρο στην κεντρική κονσόλα.
Στην κορυφή της γκάμας παίρνει θέση η plug-in υβριδική έκδοση με βελτιωμένη τεχνολογία και η οποία συνδυάζει τον κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ και σαφώς μεγαλύτερη μπαταρία 25,7 kWh. Η συνδυαστική ισχύς διαμορφώνεται σε 204 ίππους ενώ η μεγαλύτερη μπαταρία εξασφαλίζει τη δυνατότητα ηλεκτρικής αυτονομίας που ξεπερνά τα 95 χλμ. ενώ η διαδικασία φόρτισης πραγματοποιείται με ισχύ έως και 50 kW, απαιτώντας 25 λεπτά. Προς το παρόν η Skoda δεν δημοσιοποιεί στοιχεία για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ωστόσο δεδομένα αυτά θα είναι ιδιαιτέρως χαμηλά στην περίπτωση της plug-in υβριδικής έκδοσης και σαφώς βελτιωμένα σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Η διάθεση του νέου Superb αναμένεται να ξεκινήσει από τα τέλη της χρονιάς.