Με μια τολμηρή όσο και πλήρη νοήματος δήλωση σε σχέση με τους στόχους όσο και τις προσδοκίες του ομίλου BMW σε σχέση με τις νέας τεχνολογίας κυλινδρικές συστοιχίες του, απάντησε ο επικεφαλής παραγωγής του ομίλου, Milan Nedeljkovic σε ερώτηση σχετικά με τον ανταγωνισμό της Tesla στο ηλεκτρικό πεδίο στο πλαίσιο εκδήλωσης για την έναρξη παραγωγής των νέων μπαταριών.
«Είναι η Τesla που πρέπει να καλύψει την απόσταση με εμάς. Ή μάλλον για την ακρίβεια δεν βλέπουμε καμία απόσταση από την Tesla» δήλωσε ο ίδιος προφανώς αναφερόμενους σε τεχνολογικούς όρους και εκφράζοντας την αυτοπεποίθηση του ομίλου BMW σχετικά με τις νέας γενιάς κυλινδρικού τύπου συστοιχίες μπαταριών η δοκιμαστική κατασκευή των οποίων έχει ήδη ξεκινήσει στις γραμμές παραγωγής του βαυαρού κατασκευαστή σε τοποθεσία λίγο έξω από το Μόναχο.
Εν είδει υπενθύμισης, οι επίμαχες κυλινδρικές μπαταρίες της οποίες η BMW ονομάζει έκτης γενιάς (Gen 6) υπόσχονται να μειώσουν το κόστος παραγωγής κατά το ήμισυ σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη γενιά πρισματικών μπαταριών ιόντων λιθίου αλλά και ταυτόχρονα να αυξήσουν την απόδοση έως και κατά 30% χωρίς φυσικά να καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο στο τελικό προϊόν. Σε απόλυτα μεγέθη τα παραπάνω μεταφράζονται σε δυνατότητα ηλεκτρικής αυτονομίας που θα υπερβαίνει ακόμα και τα 800 χλμ. ενώ η διαδικασία φόρτισης θα μπορεί να πραγματοποιηθεί με τάση έως και 270 kW.
Σε ό,τι αφορά τις μπαταρίες αυτές καθ΄αυτές, οι κυλινδρικές συστοιχίες θα έχουν διάμετρο 4,6 εκ. και θα κατασκευάζονται σε δύο εκδοχές μήκους 9,5 και 12,0 εκ. Να σημειωθεί ότι οι αντίστοιχες της Tesla έχουν διάμετρο επίσης 4,6 εκ. αλλά το ύψος τους περιορίζεται σε 8,0 εκατοστά.
«Αυτό που έχουμε κατασκευάσει είναι ένα σχέδιο μπαταρίας που ταιριάζει στα προϊόντα μας και στην αντίληψή μας σε σχέση με το πώς επιτυγχάνονται οι υψηλές επιδόσεις από τα αυτοκίνητά μας», δήλωσε επίσης ο M. Nedeljkovic με αφορμή την έναρξη παραγωγής των μπαταριών Gen 6.
Να σημειωθεί ότι προς το παρόν οι μπαταρίες δεν θα τοποθετηθούν σε κάποιο νέο μοντέλο BMW καθώς αυτό θα συμβεί το 2025 με την άφιξη της νέας ηλεκτρικής Σειράς 3 η οποία θα επωφεληθεί πρώτη από το συγκεκριμένο είδος μπαταριών καθώς και από την νέα αρχιτεκτονική Neue Klasse, Eπιπλέον το νέο αυτό είδος μπαταριών θα επιτρέπει την τοποθέτησή τους και τον ρόλο τους ως δομικών στοιχείων του πλαισίου ενός αυτοκινήτου. Για την μαζική παραγωγή των συγκεκριμένων μπαταριών ο όμιλος BMW έχει προαναγγείλει την κατασκευή έως και έξι giga factories σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη σε συνεργασία με τις CATL και Eve Energy.
Πλην των τολμηρών δηλώσεων σε ό,τι αφορά την τεχνολογία η BMW έχει πάντως να καλύψει αρκετό έδαφος σε σχέση με την Tesla σε όρους πωλήσεων EV καθώς κατά τη διάρκεια του γ’ τριμήνου της χρονιάς ο βαυαρικός όμιλος διέθεσε λίγο λιγότερα από 100.000 ηλεκτροκίνητα μοντέλα συμπεριλαμβανομένων και μοντέλων ΜΙΝΙ ενώ η Tesla την ίδια περίοδο διέθεσε 435.000 μονάδες. Αυτονόητα βέβαια εκτός από τα απόλυτα μεγέθη οφείλει να συνυπολογίσει κανείς και το γεγονός ότι η BMW δεν διαθέτει αποκλειστικά ηλεκτρικά όπως η Tesla αλλά και ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών BMW και MINI παρουσιάζουν αύξηση 80% το γ’ τρίμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι ενώ στην περίπτωση της Tesla το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώνεται σε 27%.