Ο πολυσυλλεκτικός όσο και πολυεθνικός όμιλος θα εμπλουτίσει το χαρτοφυλάκιό του με μια νέα «ηλεκτρική» φίρμα ορμώμενη εκ Κίνας, καθώς όπως ανακοινώθηκε το Stellantis Group συμπράττει με την LeapMotor με την προοπτική να διαθέσει χαμηλού κόστους ηλεκτροκίνητα οχήματά της στην Ευρώπη ήδη από το δεύτερο ήμισυ του 2024.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας ο όμιλος Stellantis θα επενδύσει 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ στην μητρική της LeapMotor με αντάλλαγμα 21% συμμετοχή στο μετοχικό της κεφάλαιο. Οι δύο εταιρείες θα ιδρύσουν κοινοπρακτική μονάδα με έδρα την Ολλανδία η οποία θα ελέγχεται από τον όμιλο Stellantis που θα κατέχει ποσοστό 51%.
Με βάση το πλάνο οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν μέσω της κοινοπρακτικής μονάδας από την Ευρώπη, το δεύτερο μισό του 2024 ενώ μακροπρόθεσμα οι στόχοι προβλέπουν έως και 500.000 μονάδες πωλήσεων, εκτός Κίνας με ορίζοντα το 2030. Η LeapMotor η οποία κατά τη διάρκεια του 2022 διέθεσε 111.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά της Κίνας έχει ως παράλληλο μακρόθεσμο στόχο διάθεσης ενός εκατομμυρίου πωλήσεων στην αγορά προέλευσής της.
Να σημειωθεί ότι στις προβλέψεις της κοινοπραξίας περιλαμβάνεται και το ενδεχόμενο παραγωγής αυτοκινήτων της LeapMotor σε ευρωπαϊκό έδαφος σε περίπτωση που ο εμπορικός πόλεμος ανάμεσα σε Ευρώπη και Κίνα με αντικείμενο την ηλεκτροκίνηση καταλήξει σε κάποιου είδους κυρώσεις δασμολογικής φύσεως.
Η οικονομική διευθύντρια του ομίλου Stellantis, Natalie Knight, χαρακτήρισε την LeapMotor ως την «15η φίρμα του ομίλου» σημειώνοντας ότι θα απευθυνθεί σε καταναλωτές «που θέτουν ως προτεραιότητα το κόστος αλλά ταυτόχρονα επιθυμούν την καλύτερη τεχνολογία στα προϊόντα που αποκτούν» ενώ όπως διευκρίνισε, από την δημιουργία της κοινοπραξίας και την έναρξη πωλήσεων, τα αποτελέσματα θα εμφανίζονται ενοποιημένα στις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου Stellantis.
Σύμφωνα με την ίδια, δεν υπάρχει πρόβλεψη κοινής χρήσης της τεχνολογίας της LeapMotor με άλλες φίρμες του ομίλου.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του ομίλου Stellantis σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση, όπως ανακοίνωσε ο όμιλος οι παγκόσμιες ηλεκτρικές πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 37% το τρίτο τρίμηνο του έτους με «οδηγό» το Jeep Avenger αλλά και το Citroen e-Berlingo.
«Βρισκόμαστε καθ΄οδόν για την επίτευξη του στόχου πωλήσεων 300.000 μονάδων BEV ετησίως για την φετινή χρονιά» αποκάλυψε η οικονομική διευθύντρια του ομίλου Stellantis. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με ανεξάρτητα στοιχεία στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη μέχρι στιγμής μέσα στην χρονιά κρατά ο όμιλος VW ακολουθούμενος από την Tesla ενώ ο όμιλος Stellantis βρίσκεται στο Νο 3 της κατάταξης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύντομα ο όμιλος Stellantis θα διαθέσει τη νέα γενιά του αμιγώς ηλεκτρικού e-C3 η οποία θα ξεκινά από τα 23.300 ευρώ ενώ από το 2025 θα υπάρξει μια ακόμα πιο προσιτή έκδοση η οποία θα έχει ως εφαλτήριο τα 19.990 ευρώ. Για όλους τους ευνόητους λόγους άξιο αναφοράς είναι επίσης ότι το πιο προσιτό μοντέλο της LeapMotor αυτή την στιγμή είναι το εικονιζόμενο microcar Τ03 με μήκος 3,62 μ. το οποίο στην Κίνα ξεκινά λίγο πάνω από 10.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα περιθώρια που θα έχει στη διάθεσή του ο όμιλος Stellantis.