Η ιαπωνική φίρμα επέλεξε για την έκθεση του Τόκυο ένα «σχήμα» το οποίο συνδυάζει τόσο μορφολογικά όσο και τεχνολογικά το παρελθόν και το μέλλον της στην πληθωρική φόρμα ενός sportscar.
Μεταφέροντας σε μια νέα σχεδόν εννοιακή σχεδιαστική μελέτη το απόσταγμα όσων η Mazda «έμαθε» κατά την μακρά πορεία των MX-5 και RX-7 το Iconic SP Concept, όπως ονομάζεται το επίμαχο πρωτότυπο κλείνει το μάτι και στα δύο εμβληματικά μοντέλα των Ιαπώνων αφενός με τις άφθονες καμπύλες του και αφετέρου με το χαμηλό του βάρος (1.450 κιλά) κρύβοντας επιπλέον στην αθέατη πλευρά του ένα περιστροφικό κινητήρα.
Αν και ίσως το παραπάνω μέγεθος ξενίσει λίγο τους εξοικειωμένους με τα αντίστοιχα μεγέθη των MX-5 και RX-7, το επιπλέον βάρος προκύπτει από το συνδυασμό του παραπάνω περιστροφικού κινητήρα με ένα plug-in υβριδικό σύνολο όπου αναλαμβάνει τον ρόλο της γεννήτριας, παράγοντας την απαραίτητη ενέργεια για το ηλεκτρικό μοτέρ που κινεί τους τροχούς. Αν και η ιαπωνική φίρμα δεν μπαίνει σε λεπτομέρειες αναφορικά με τα επιμέρους στοιχεία του εξηλεκτρισμένου συμπλέγματος, σημειώνει ότι η διαθέσιμη ισχύς διαμορφώνεται σε 365 ίππους ενώ το περιστροφικό μοτέρ έχει χωρητικότητα 1,6 λίτρων.
Πλην όσων είναι ορατών δια γυμνού οφθαλμού στην εξωτερική του σχεδίαση και υποδηλώνουν την σύνδεση με το παρελθόν αλλά δοσμένα με μελλοντικούς όρους, αξίζει να σημειωθεί ότι το Iconic SP Concept έχει διαστάσεις 4,18 μ. μήκος 2,10 μ. πλάτος και ύψος μόλις 1,14 όντας ουσιαστικά λίγο μικρότερο σε μήκος από το τελευταίο RX και λίγο μεγαλύτερο από το σύγχρονο ΜΧ-5.
Στα στοιχεία που ξεχωρίζουν πάντως εκτός από τις χαρακτηριστικά ανοιγόμενες πόρτες και την αφθονία σε καμπύλες, συγκαταλέγονται η τυπική coke bottle φόρμα στο σμίλεμα των πίσω φτερών, τα πιξελοειδή αλλά στρογγυλά ιδιαίτερα φώτα πίσω αλλά και μια σύγχρονη εκδοχή των pop-up φωτιστικών σωμάτων μπροστά.
Ιδιαίτερη μνεία αξίζει η διαμόρφωση του εσωτερικού η οποία πλην της επένδυσης του με ένα νέο βιώσιμο υλικό που η Mazda αποκαλεί βιοΰφασμα, δείχνει να έχει μεταβολίσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα μαθήματα του μινιμαλισμού, της αφαίρεσης όσο και του μεταρετρό, περιορίζοντας την ψηφιακότητά του στα απαραίτητα (δύο οθόνες) και υιοθετώντας μια κεντρική κονσόλα με αναλογικά χειριστήρια αξιοζήλευτης αισθητικής. Αντιστοίχως δαπανήστε λίγο χρόνο για να παρατηρήσετε τον τρόπο που οι σχεδιαστές των Ιαπώνων έχουν μεταφέρει στο εσωτερικό τις καμπύλες στις επιφάνειες του εσωτερικού των θυρών, του ταμπλό και φυσικά της χορταστικής κεντρικής κονσόλας που απομονώνει τον οδηγό με τρόπο τυπικό για sportscar.