H Lexus δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση από τα νέα φιλόδοξα ηλεκτρικά σχέδια του ομίλου Toyota που από την έκθεση του Τόκυο δίνει μια γεύση από την νέα EV σελίδα που ετοιμάζεται να γράψει η Lexus, παρουσιάζοντας το πρωτότυπο LF-ZC.
Παρά την οικειότητα που δημιουργεί η ονομασία του κάποιου που είναι εξοικειωμένος με την γκάμα της ιαπωνικής φίρμας, στην προκειμένη περίπτωση το LF-ZC αποτελεί αρκτικόλεξο των Lexus Future Zero-emission Catalyst αποτυπώνοντας τις προθέσεις του concept car.
Λιγότερο «σαφής» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η σχεδίαση του, καθώς οι σχεδιαστές της Lexus δείχνουν να έχουν συνδυάσει στοιχεία από διαφορετικές κατηγορίες δημιουργώντας ένα σύνολο που είναι δύσκολο να καταταγεί σε κάποια από τις γνωστές κατηγορίες οχημάτων, ισορροπώντας ανάμεσα σε τέτραθυρο και liftback με… coupe τάσεις.
Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, το μοντέλο παραγωγής που θα προκύψει από το συγκεκριμένο concept car (κάτι που αναμένεται να συμβεί το 2026) θα διατηρήσει την μορφή ενός liftback αν και αυτονόητα σε μια πιο προσγειωμένη εκδοχή με μέγεθος αντίστοιχο του σύγχρονου IS.
Αντιστοίχως φουτουριστική είναι και η προσέγγιση στο εσωτερικό του με κυρίαρχο το τετραγωνισμένο τιμόνι και μια ομολογουμένως επιβλητική οθόνη που τοποθετείται «μπροστά» από το ταμπλό και καταλαμβάνει το κέντρο, εκτεινόμενη προς την πλευρά του συνοδηγού.
Για τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων έχει αξιοποιηθεί μια οθόνη που δίνει την αίσθηση βάθους πεδίου ενώ αμφότερα βασίζονται στην τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και ενσωματώνουν ένα καινοτόμο ψηφιακό βοηθό που ενεργοποιείται με φωνητικές εντολές και επιτρέπει την φυσική αλληλεπίδραση με τον οδηγό, στον οποίο μπορεί να λειτουργήσει βοηθητικά τόσο σε ό,τι αφορά τις παραμέτρους της μετακίνησής του όσο και σε ό,τι αφορά το καθημερινό του πρόγραμμα. Επιπλέον, το σύνολο των υλικών του θαλάμου επιβατών έχουν βιώσιμη προέλευση καθώς το πρωτότυπο υπακούει στο σκεπτικό Bamboo CMF.
Σε επίπεδο τεχνικών χαρακτηριστικών κατά την τυπική «μυστικοπάθεια» Ιαπώνων, η Lexus δεν δίνει στη δημοσιότητα κάποιο σχετικό στοιχείο σημειώνοντας μόνο ότι το συγκεκριμένο πρωτότυπο εφοδιάζεται με μπαταρία που αποτελείται από υψηλής απόδοσης πρισματικές συστοιχίες. Ο όμιλoς Toyota έχει ήδη ανακοινώσει τα φιλόδοξα σχέδια του για το συγκεκριμένο τομέα έχοντας παραδώσει και το σχετικό χρονοδιάγραμμα, κάτι που σημαίνει ότι με δεδομένο ότι το LF-ΖC θα μετουσιωθεί σε έκδοση παραγωγής από το 2026 θα αξιοποιήσει νέας γενιάς μπαταρίες ιόντων λιθίου οι οποίες θα του εξασφαλίζουν αυτονομία έως και 800 χλμ. καθώς και ακόμα μικρότερους χρόνους φόρτισης.
Επιπλέον αυτό που διευκρινίζει η Lexus είναι ότι θα επιδιώξει μια εμμονική αεροδυναμική προσέγγιση η οποία θα διατηρήσει το σχετικό συντελεστή του μοντέλου ως έκδοσης παραγωγής κάτω από το «ψυχολογικό όριο» του 0.2. Αυτό που δεν αποκαλύπτει η Lexus αλλά θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο με βάση τις πρόσφατες ανακοινώσεις του ιαπωνικού ομίλου είναι ότι το LF-ΖC θα υιοθετήσει πιθανότατα μια νέα αρθρωτή αρχιτεκτονική η οποία αναμένεται να μειώσει τους χρόνους και το κόστος παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων.