Η γαλλική φίρμα αποκαλύπτει την νέα γενιά του C3, δίνοντας προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση αλλά και στην προσιτότητα, υποσχόμενη να ανατρέψει την κοινή προκατάληψη ότι τα ηλεκτροκίνητα είναι ακριβά.
Ξεκινώντας από την συγκεκριμένη αρετή που η γαλλική φίρμα επιλέγει να προβάλει περισσότερο, σύμφωνα με τις συστάσεις, το e-C3 θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην ευρωπαϊκή αγορά από τα 23.300 ευρώ για την συγκεκριμένη έκδοση με αυτονομία 320 χλμ. ενώ, αξίζει να σημειωθεί ότι σε δεύτερο χρόνο και συγκεκριμένα από το 2025, θα υπάρξει και μια ακόμα πιο προσιτή έκδοση με αρχική τιμή τα 19.990 ευρώ και αυτονομία 200 χλμ.
Αφετηρία για το e-C3 αποτελεί μια νέα αρχιτεκτονική που έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση την οποία η γαλλική φίρμα ονομάζει «Smart Car Platform» και φιλοξενεί μπαταρίες λιθίου φωσφορικού σιδήρου 44 kWh. Η συγκεκριμένη χωρητικότητα προσφέρει αυτονομία 320 χλμ. και παρά τον προσιτό προσανατολισμό του μοντέλου η Citroen έχει φροντίσει να την συνδυάσει με κύκλωμα φόρτισης το οποίο επιτρέπει την φόρτιση με ισχύ έως 100 kW σε ταχυφορτιστή DC, διαδικασία που αναπληρώνει την ενέργεια έως το 80% σε 26 λεπτά. Σε ό,τι αφορά την οικιακή φόρτιση, ο standard φορτιστής των 7,4 kW εγγυάται επαναφόρτιση μέσω wallbox σε τέσσερις ώρες και 10 λεπτά ενώ ο προαιρετικός των 11 kW μειώνει το χρόνο σε 2 ώρες και 50 λεπτά.
Το e-C3 εφοδιάζεται με ένα τοποθετημένο μπροστά ηλεκτρικό μοτέρ με ισχύ 113 ίππους το οποίο σε επίπεδο επιδόσεων εξασφαλίζει στο ηλεκτρικό supermini τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 11 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα.
Σχεδιαστικά, η Citroen χωρίς να έχει μεταβάλλει ριζικά τις αναλογίες σε σχέση με την προηγούμενη συμβατικής τεχνολογίας γενιά του C3, πλην του ύψους (+7,0 εκ.) έχει καταφέρει να προσφέρει χάρη σε μια φρέσκια ματιά, μια σιλουέτα που να υπηρετεί τόσο τις επιταγές ενός σύγχρονου design όσο και της χρηστικότητας και της άνεσης τις οποίες πρεσβεύει η γαλλική φίρμα. Σε ό,τι αφορά την τελευταία, αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τον προσανατολισμό του μοντέλου στην προσιτότητα το e-C3 διαθέτει τα υδραυλικά αμορτισέρ προοδευτικής απόσβεσης της γαλλικής φίρμας στοιχείο που, αναμένεται να το καταστήσει εξ ορισμού ένα από τα πλέον άνετα αυτοκίνητα της κατηγορίας του σε ό,τι αφορά την οδική του συμπεριφορά.
Παράλληλα πλην των εξωτερικών στοιχείων που θυμίζουν το πρωτότυπο Oli, το αυξημένο ύψος συνηγορεί σε μια επιπλέον αίσθηση ευρυχωρίας στο εσωτερικό ενώ διασφαλίζει και μια ψηλή θέση οδήγησης. Μακράν ωστόσο τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του θαλάμου είναι η ρηξικέλευθη σχεδίαση του ταμπλό, συνδυαστικά και με την προσέγγιση στο τιμόνι.
Οι σχεδιαστές της Citroen αποφάσισαν να εξαιρέσουν από το σκεπτικό τους τις υπερμεγέθεις οθόνες των ψηφιακών πινάκων, αντικαθιστώντας τις με μια μικρή οθόνη LCD που θυμίζει την λογική των head-up display καθώς εμφανίζει τις απολύτως απαραίτητες ενδείξεις σε μια αποτύπωση και διάταξη που προσφέρει την απαιτούμενη πληροφόρηση, δεν αποσπά την προσοχή του οδηγού, προσδίδει την αίσθηση του βάθους και δεν δημιουργεί την αίσθηση του «μαύρου κενού» όταν δεν βρίσκεται σε λειτουργία.
Συνδυάζεται με ένα τετραγωνισμένο τιμόνι με χορταστική στεφάνη το οποίο πλην της προφανούς χρηστικότητας του σχεδιασμού του αποτελεί μια ενδιαφέρουσα σχεδιαστικά πτυχή του εσωτερικού. Τα παραπάνω συμπληρώνονται από ένα σύγχρονο infotainment με οθόνη 10,0 ιντσών που συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες περιφερειακές και μη πλην των χειριστηρίων για τον κλιματισμό που βρίσκονται χαμηλότερα για λόγους ευκολίας στην πρόσβαση.
Παρά τον προσιτό χαρακτήρα του μοντέλου, οι σχεδιαστές της γαλλικής φίρμας έχουν φροντίσει χάρη σε μια προσέγγιση που βρίθει από χαριτωμένες, προσεκτικά σχεδιασμένες λεπτομέρειες να δώσουν μια αίσθηση που υπερβαίνει τα συνήθη πρότυπα που συναντάμε όταν ο στόχος είναι η προσιτότητα. Εξίσου ενδεικτική της προσέγγισης είναι ότι το e-C3 περιλαμβάνει στον εξοπλισμό του τα Active Comfort καθίσματα που έχει κατοχυρώσει η γαλλική φίρμα με τον ειδικής σύστασης αφρό που εγγυάται μέγιστη άνεση αλλά και την αντοχή στον χρόνο.
Σε ό,τι αφορά την εξωτερική του εμφάνιση, πλην των λεπτομερειών που παραπέμπουν στο πρωτότυπο Oli, το παζλ συμπληρώνουν τροχοί 16 ή 17 ιντσών και η δυνατότητα επιλογής διαφορετικού χρώματος για την οροφή.
Επιπλέον εκτός από την πιο προσιτή έκδοση με την αυτονομία των 200 χλμ. η Citroen σχεδιάζει επίσης το λανσάρισμα εκδόσεων με κινητήρες βενζίνης οι οποίες θα εφοδιάζονται με τον τρικύλινδρο κινητήρα του 1,2 λίτρων ενώ θα υπάρξει και παραλλαγή Aircross με πιο τονισμένα, σε σχεδιαστικό επίπεδο τα περιπετειώδη χαρακτηριστικά της αισθητικής του.